Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett: 15-ot-off-topic
Läst 839 ggr
[mia-38]
0

OT:Husdjur i familjen?

Har ni husdjur i familjen? Vilka i sånna fall.

Själv har jag 3 katter….haft hund men funkade inte riktigt då jag fick heltidsjobb. Vi har funderat på att skaffa nåt annat med….sonen var inne på orm….men fy sjutton…jag vill gärna ha nån liten mus…Fast jag undrar ju hur katterna skulle reagera på det. Hmmm…..

Katarinaj
0

Marsvin, Hund, Katt

MIRJAMI
0

Är uppvuxen med en hund…..men har tyvär inga husdjur nu mera.

Tigerligan
0

Vi har katter, har en liten hobbyuppfödning av raskatt. Sonen, 10 år ha haft en liten hamster som fungerade jättebra ihop med mina katter iaf.
Vi hade oxå hund innan vi skilde oss men jag känner inte att tiden för en hund finns nu när man är ensamstående med allt vad det innebär.
Hästar, hönor, kaniner och får fanns oxå, vi bodde på en liten gård. Lite tomt men man får glädjas åt katterna ist. Glad

[mia-38]
0

Förr när man var en hel familj hade vi oxå får…ett par hästar…katter…och lite höns…Gav upp allt detta då vi gick isär.

Tigerligan
0

Tyvärr räcker ju inte tiden till, till allt när man blir ensam. Det tar mkt tid att vara ensamstående, men jag hoppas en dag när barnen blir större att jag åtminsone kan skaffa häst igen Kyss
Har ju alltid haft häst och som barn tävlade jag varenda helg och tränade flera dagar i veckan.

Det är tråkigt att man måste ändra livet så mkt för att man ska skiljas, men allt har ett pris!

Tigerligan
0

Måste bara tilägga en sak… mia-38, jag kommer oxå från Nybro men flyttade en bit norr ut pga kärleken som ändå inte höll Generad

Längtar tillbaka till min gamla trakter där jag har min familj och gamla vänner men min fd man vägrar låta mig och barnen flytta från stan, kanske ska tillägga att jag kommer från ett väldigt tråkigt förhållande Ledsen

[mia-38]
0

Åhhh…Tigerligan….Då kanske vi vet vilka vi är…

Kan han bestämma om ni ska flytta eller inte???

martdat
0

6 katter och en hamster, fyra katter är mina egna och två är stödhemskatter genom kks.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

LeTigre
0

Två katter och tre råttor :)

Asa-N
0

Just nu:

6 guldhamstrar varav en hona dräktig :o)
6 vuxna gerbiler
3 gerbilbebbar
3 dvärghamstrar

När jag kom hem och tog upp Annie så upptäckte jag de tydliga putningarna på sidan samt att hon ökat 8 g i vikt så hon är definitivt dräktig :o) bebbarna kommer den 22:a

[mia-38]
0

Spännande Asa_N…..Då blir det snart fullt i burarna,…*L*

Asa-N
0

Hahaha ja det är snart full rulle här :O)

Tigerligan
0

Ja, kanske det mia-83 Glad
Han kan bestämma genom att inte skriva på till skattemyndigheterna om adressändring, jag vet inte hurvida jag kan överklaga det eller inte och jag vet att i de fall där den andra föräldern inte skriver på alls tar skattemyndigheterna själva ett beslut utifrån vad som anses bäst för barnet och då blir (oftast) beslutet hos den som redan är boföräldrer.

Men är det någon annan här som har andra erfarenheter så dela gärna med er…

Christina-Lundberg
0

Hej!
När vi separerade för lite drygt 2 år sedan - hade vi en kattgubbe vid namn Pelle… Han fick bo kvar hos x-et. Istället för att bli en platt katt hos mig.
När jag flyttade skaffade jag en collietik valp. Det har stått på önskelistan i många år. Men inte blitt nån.. han ville inte. Jag har haft collie förut och det är den "enda rasen" för mig.
Sedan i samband med skiljsmässan dog mamma;((( så då fick jag ärva hennes g-russ hingst (på min bild). Honom har jag kvar.
Under sommaren -06 blev vi med kattgubbe igen, visserligen unge… men han var så himla sööt. Och sedan fanns det en baktanke - att vovvan inte skulle vara själv på dagarna. Det visade sig vara en kanonkombination..
Vintern -06 - 07, knallade Pellen iväg… han blev troligtvis sjuk pga att jag flyttade… han var min eviga följeslagare och han vek inte många meter från mig.
Hösten -07 blev det ännu tyngre, då var vi tvugna att avliva collien. Hon led av ett medfött njurfel och blev bara magrare och magrare… Vi fick ha henne på dagen 1½ år.. saknade av henne gör sig påmind varenda dag;(( och jag letar med lykta och ljus efter en ny.. men jag är kräsen och letar efter speciella linjer.. och sobelfärgade collietikar är en bristvara i collieaveln..
Så vet Ni av några som har amerikanskt påbrå, hör av Er.

Summa sumarium, nu finns det bara en kattgubbe kvar och g-russet… och pippar i holken:)

Jag tycker att barn ska växa upp med djur - om de nu inte är allergiska eller det finns andra orsaker…

ryttarn
0

Det är ju alltid en deffinitionsfråga vad som är husdjur men….

en katt (egentligen två men en är borta sedan tre veckor)

2 shetlandsponnyer

12 gotlandsruss (förhoppningsvis snart en till då vi väntar årets andra föl vilken dag som helst)

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Mezzzanina
0

Hos oss bo det fem katter och fyra tamråttor.Och så hoppas vi få tag på några Sebramöss!

Min son är lika djurtokig som jag och vi pysslar båda två jätte mycket med våra djur!Glad

Tror att om man har möjlighet att ha djur, så är det bra för barnen.

Asa-N
0

#16 Har du kollat på mus iFokus efter zibra-möss? Vet en som köpte sådana möss för något år sedan, minns dock inte vad tjejen hette som hade dem.

tira
0

1 hund 2 vatten sköldpaddor och 4 ödlor ;) mvh tira

Mezzzanina
0

#17.Jag söker dessa Sebramöss aktivt.Men de som har dem bor oftast i helt andra delar av Sverige.Jag har folk som åker mellan fastlandet och Gotland som erbjudit att hjälpa mig få över Sebra möss till ön.Har hittat en tjej på Exotiskadjur iFokus som vill bli av med sina Sebramöss.Men hon befinner sig i Kalmar.Så nu hänger det enbart på transpotproblem om vi får hem Sebramöss!Glad

Men tack ändå!