Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett06-små-barn
Läst 784 ggr
[mia-38]
0

Sjuk....

Jaha..nu sitter man här och har tydligen dragit på sej en förkylning…hostar…näsan rinner…och det brinner i mitt ansikte…Fundersam

Kom att tänka på om era barn har haft alla eller några barnsjukdomar dom brukar få…Ni vet…sharlakansfeber….mässlingen….odyl.

Vad jag kommer ihåg så har min son inte haft nån av dessa. Öroninflammation fick han en gång när han var ca 4 år…men annars har han varit skonad från dessa.

MIRJAMI
0

Jag har ochså legat i förkylldning som nu äntligen är på väg att ge sig efter alla om och men. Svinkoppar har min stora son haft. Han blev smittat hos sin dagmamma när han liten. Sedan så har det gått en hel dell vattenkoppar på det senaste här, men som tur är har mina barn än så länge klarat sig undan detta fast för eller senare åker de ju på det med.

Ja, och så har båda mina barn haft en massa gånger öroninflamation. Båda två är tydligen öronbarn, men detta verkar ge sig efter ca 5 års åldern. Med båda mina barn har jag fått vara hemma en dell och haft arga chefer, men vad kan man göra, de kan ju inte vara på dagis när de är sjuka så är det ju.

[mia-38]
0

Dessa chefer…har de småbarn själva kan man undra???!!! De har ingen förståelse för att man är hemma med sjuka barn….De tycker väl man ska lämna dom till mor- eller farföräldrar…men det har jag aldrig gjort när sonen varit förkyld eller nåt annat…Det är ju MITT barn och MITT ansvar.

MIRJAMI
0

Ja…min chef frågade mig nyligen vid ett tillfälle om jag inte kunde skaffa en barnvakt åt mina barn när de var sjuka. Jag bara frågade henne vem hon tror skulle ställa upp frivilligt och ta hand om mina sjuka barn…..Då fattade hon nog att det inte är så enkelt. Denna chef som jag har, har soppats bar stält att hon går inte ekonomiskt back om hon skulle själv vara sjuk, och så har hon nog glömt av hur det var att ha små barn…..

Mezzzanina
0

vattenkoppor och kikhosta har min son haft när han var yngre.

Vi bodde i USA och där blev barnen inte vaccinerade mot kikhosta,så därför fick sonen det.

Asa-N
0

Kikhostevaccinet var borttaget här i Sverige också under många år och återinfördes först 1994 eller 1995. Min dotter fick det då vi bodde i Warszawa under hennes första 1,5 år och vaccinerades då hos Brittiska Ambassaden och där fick man det.

LeTigre
0

Ja kikhostevaccinet togs bort någonstans i början av åttiotalet och återinfördes sen på nittiotalet (kikhosta är inte farligt för stora barn men livsfarligt för bebisar som kan smittas av de stora barnen så därför behövs vaccinet).

Min dotter har haft tredagarsfeber och vattkoppor (så fort man hör om någon som har vattkoppor springer man ju dit med ungen men sonen har jag inte lyckats smitta än, kanske har han haft en mild version som jag inte märkte av?), sonen har haft en hel del örninflammationer och otaliga förkylningar med krupp.

Vi har också haft springmask men aldrig hårlöss trots en fyra månader lång "epedemi" på dotterns fritids förra terminen.

MIRJAMI
0

Faskkrupp han min stora son haft flera gånger, det glömde jag skriva med.

[mia-38]
0

Ja just det…..Falsk krupp hade ju min son med när han var ca 3 år….Det var otäckt. Jag fattade inte vad det var…Men jag tog ut han i friska luften….så det blev bättre efter ett tag. Sedan har han aldrig haft det mer. Vi bodde då i ett hus som det var mögel i….tror han reagerade på det. Har hört att man kan få just kruppanfall om man är känslig för mögelhus.

MSCF
0

Min son fick vattkoppor, nåt jag inte hade haft när jag var liten och givetvis åkte jag på det jag också, och det slår riktigt hårt när man får det som vuxen.. Hög feber i flera dagar, vattkoppor över hela kroppen, mellan fingrar, tår, mage, rygg, ansikte, huvud, nacke, rumpa ja hela kroppen.. kunde knappt gå och var borta från jobbet i nästan två veckor. Grabben klarade sig bra, han hade feber i tå dagar och fick lite spridda koppor men det störde honom inte nämnvärt.. på med kylbalsam och sen vild i vanlig ordning. Cant slow em down.