Regniga dagar
Har ni några bra idéer om vad man gör med barnen på regniga dagar?
Har ni något ni kan pyssla med hemma t.ex.?
Kanske skulle skriva vad vi gör *S*
Här hemma pysslas det en massa när det regnar, vi håller på med pärldjur, textilfärg och embossing bl.a. Det första och sista lämpar sig bättre för lite större barn kanske då det är ganska pillrigt.
Lägger in en bild på några pärldjur jag gjort.

Oj vilka fina pärldjur!!!
Är de svåra att göra??Och vart lär man sig sådant??delfinen tyckte jag var extra fin!
Vilken rolig ide!!
Jag och sonen spelar en del spel tillsammans.Både på datorn och tv spel och sällskapsspel.Vi brukar också turas om att läsa för varandra!
Jag lärde mig att göra krokodilen på ett scoutläger för några år sedan. Jag gick då till panduro o köpte böcker de har om pärldjur med mycket bra beskrivningar och sedan satte jag igång. Det är inte så svårt, man använder nylonlina eller ståltråd, tunn sådan. Men allt finns jättebra beskrivet i dessa böcker, det finns 3 st, jag har alla 3, men det kan ha kommit ut någon ny nu, har inte kollat.

Vad duktig du är, så söt den lilla dalmatinern är och bläckfisken gilla jag….
Ja bläckfisken delade jag ut som HP (Hederspris) på en guldhamsterutställning där jag var domare nu i mars i barnklassen, och tösen som vann den var så himla glad för den :o) så jag ska göra ett par nya sådana.
Kanonfina pärldjur!
Vilken ålder passar det till?
Jag har 4 barn i olika åldrar (2, 4, 6, 10) och det är så svårt att hitta något som passa alla.
Vi brukar hålla på lite med play doh lera men 10-åringen tycker inte det är så kul längre och vanliga pärlor är den lilla för liten för, pärlorna hamnar på govlet ist.
10-åringen och jag har sysslat lite med scraapbooking men det är ett himla projekt att plocka fram varje gång eftersom vi inte har någonstans att sitta där det kan ligga kvar.
Annars blir det mkt målning, läsning, tittar på film vid riktigt dåliga väder.
#6 Pärldjur bör de nog vara en 10-12 år när de börjar med, detta då det är väldigt pillrigt och man måste följa mönster.
Ok, tack!
Kanske kan de vara något för min 10-åring då och ev 6-åringen då han är mycket för att sitta och pyssla och plocka… 

Jag skall nog ta och kolla efter de där böckerna på panduru.Har handlat en del kit där som man gör pärlringar av glaspärlor och andra pärlor men aldrig sett djur som de du har gjort.jag är super imponerad!!!
#8 Ja men det är ju bara att prova, funkar det inte så är det ju bara att lägga undan en tid och sedan ta fram det igen :o)
#9 Ja en av böckerna finns på Panduro på nätet här denna boken har jag också plus 2 till. Nu kostade denna 225:- så de har ökat 30:- i pris sedan jag köpte dem. Men denna boken är också riktigt bra.
Nu är ju min son så pass stor….så han hittar på saker själv…oftats datan då…hahahah…
Men när han var mindre och det regnade ute så tog vi fram ritblock….lera….lego älskade han. Kunde titta på nån Disney-film…göra popcorn….
De mysstunderna saknar man nu. Tror INTE han vill leka med lego med mamma längre….asg…
#11 Varför tror du inte det???? *ASG*

Panduro har massa skoj att pyssla med, om ekonomin tillåter, här blir det messt att kolla på film när det regnar, dottern har inte ro att spela spel elr pyssla vidare, kan inte koncentrera sig. städa går ju med….. roligt efteråt iallafall…
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.