Konflikter?
Hur hanterar ni konflikter i familjen?
Här hemma hanterar vi detta på ett ganska bra sätt tycker jag. Blir det nån konflikt så pratar vi ut om detta. JAG vill gärna prata…men sonen kan vara trög i början….men till slut så kommer vi alltid fram till en bra lösning eller ett bra avslut på konflikten.
Hur gör ni?
Vi gör på samma sätt de gånger det händer vilket, tack och lov, inte är ofta :o)
Nääää….det blir ju inte så ofta…å det är som du säger skönt. Men med tonåring i huset så är det oundvikligt vissa gånger…heheheh…Både han o jag har starka viljor…Och jag som förälder måste ju ändå ha en starkare vilja än han….när det kommer till vissa saker..

Konflikthantering är inte det enklaste. Av mina fyra ungar är det ingen som är lika. Någon av dom är tyst och inbunden, en annan hyperutagerande och sedan allt där emellan. Visst vill jag prata igenom det hela när saker och ting händer, men frågan är hur lyckat det är att tvinga en annan att prata, ibland kan det vara bättre att vänta ut….typ….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Jag tycker ju också att det beror lite på vad som orsakat konflikten. Det glömde jag skriva här ovan. Vissa saker är man tvungen att nästan dra ur medan annat kommer av sig självt.