Åskrädd?
Är du eller dina barn rädd för åska? Och vad gör ni om det är riktigt oväder?
Om det åskar ordentligt så är det otäckt tycker jag.
Vi bor i ett gammalt hus och innan de la ner ledningarna i marken så gick alltid strömmen. Det kunde vara lite läskigt. Om det åskar så pass mycket så kan vi gå ut i bilen…Men det har inte hänt här än…Vi gjorde det när jag var liten ibland…
Nu drar vi ut sladdar bara och hoppas på att det inte ska bli värre…
Nej varken jag eller dottern är rädda för åskan, jag är tvärt om lite facinerad av det :o)
Vi bor ju i hyreshus, men som gammal scoutledare har man legat ute i tält genom många åskväder, det är mindre roligt då allt blir blött för ungarna för att de inte gör som man säger åt dem!!
Inte rädd, men springer väl inte ut och klättrar i träd direkt. Däremot har grabben ärvt min "älskar att sova när det åskar" sida. Direkt det börjar smälla och regnet vräker ner, då blir vi väldigt trötta. Öppnar balkongen på glänt och lägger oss och kvartar,
Nej här är vi inte åskrädda snarare tvärt om. Älskar när det åskar och regnar, mysigt! Man sover så gott när det är busväder

Jag ÄLSKAR åska och storm, det är det bästa jag vet :D Den enda gången jag tyckt det var otäckt var då jag var ute och seglade och ett hejdundrande åskväder överraskade oss..
Sjön är inget ställe jag skulle vilja vara på när det åskar. Hua!!

Nej det var ingen höjdare!! Jag var livrädd! Men vi la till i en naturhamn invid en hög klippa med en flaggstång på toppen så vår mast var i allafall inte den högsta åunkten :P

Nee varken jag eller ungarna är rädda när de åskar…..de är lite mysigt när de mullrar så där =)
Vi håller oss gärna inom hus när det åskar. Drar ut teeven och datan om åskan håller i sig och svara inte i tell mer än nödvändigt. Gillar inte åskan, men ibland kan det vara mysigt att titta på blixrarna. Den stora sonen här är lite rädd för åskan, men det räckar att vi som sagt håller oss inomhus. Min mamma var rädd för åskan då min mormomr var detta. De bodde ute på landet och min mormor tog alla barnen ner i källaren då det blev åskväder. Min mormor hade sett blixten slå ner i en människa och var därför rädd för åskan själv.