OT: Födsel pågår
Nu håller Annie, min silvergrå guldhamster på att föda sin kull
Hörde pip från fler än en. Detta innebär att jag inte behöver sitta uppe till midnatt :o)
Åh vad skoj Asa_N…..Hoppas det blir några stycken nu…
Kram!
Ja det lär det bli med tanke på hur hon såg ut ikväll tidigare *S*
Kramen
Hoppas att allt går bra nu och att du får sova sen…
Lycka till
Kram

Oj vad spännande!Hamstrar är så söta…!Kan du inte visa någon bild på småttingarna och mamman när du får tillfälle?
haahhaha..Asa_N…vilken skön bild…hihhi..så söta…
Fniss, ja de hade nog det också, skönt alltså *hahahaha*

Hamsterporr!? hahahaha!!
Ser fram emot bilder på bebisarna :)
Hahaha ja det är väl ganska oskyldig "porr" *fnissar*
Jag är mest nyfiken på hur många bebbar det är!!!! *S*
11 st små rosa knoddar räknar jag dem till om det inte ligger någon under högen här :o)

11 stycken! Jösses..Brukar dom få så många????
Ja allt mellan 2 och upp emot 20 st kan det vara, finns de som fått 24 st också *S* men då brukar några falla ifrån.
ojoj…..dom verkar vara väldigt söta
….blir lite nyfiken på sånna….kanske skulle skaffa…*L* Men undrar jag hur katterna ser på dom….tror dom skulle stirra o hetsa ihjäl både sej själva å dom små stackarna…..
Hamstrar är väldigt söta :O) De flesta uppfödare har även både katter och hundar :o) och det brukar gå jättebra.

#13 jag har både råttor och katter och min ena katt som är matvrak tillika storjägare är hemskt sur över att jag håller mat inlåst i en dum bur i mitt rum, men jag har helt enkelt dörren till mitt rum stängd när jag inte är hemma och sprutar vatten på honom om han kommer för nära när jag är hemma. Den andra katten var väldigt nyfiken precis i början men har aldrig gjort annat än tittat på råttorna. Innekatter brukar överhuvudtaget inte bry sig eller också blir de rädda för råttorna :)
Har man katt är det dock bra att skaffa sitt lilla husdjur från en uppfödare som också har katt så djuret är van vid lukten från födseln.

Vad roligt att få se….

Föräldrarna har ju också himla fin färg.Vad kallas deras färger??
Jag är inte så kunnig på hamstrar.
Skulle verkligen vara roligt om du la in fler bilder i den här tråden på ungarna efter hand!
Vore kul att få se hur de utvecklas!
Verkligen kul att du la ut bilder!!!
Idag är de då 2 dagar. Det är bara 10 st kvar men det är helt i sin ordning att en eller ett par faller ifrån så det är inget konstigt. Hur som helst så har alla mörkat på sig så det kommer att bli 10 st silvergrå :o) Någon/några kan ju bli homozygota också då mamma är det och båda föräldrarna är silvergrå, det betyder att bebisen har dubbla anlag, inget farligt den blir bara lite ljusare i färgen.

Nu är 7 av de 10 bokade :O) bara 3 honor kvar att tinga :o)