"Dagbok", del 1
Här kan vi då skriva om de dagliga händelserna. Det kan röra sig om precis vad som helst.
Åhh vad skoj Asa_N…..
Jag återkommer då när dagen har gått…*L*
jag kan börja med att skriva om igår då…
Datum: 28/6-08
Jag steg upp klockan 9 ungefär…var pigg och vaken. Gjorde min vanliga ritual här hemma med att sätta på kaffet…gå på toan…och sätta sej en stund vid datan. Efter nån timme så fick jag hämta min son hos hans tjej. Skickade ett sms till killen jag är intresserad av..men fick ej svar…Så jag lägger nog ner detta med honom!!!
Senare så var jag hos min bästa kompis och klippte gräset. Åkte hem och duschade….sedan åkte jag o handlade till grillningen på kvällen.
Satt en del vid datan på eftermiddagen. Så klockan 18 satte jag på grillen….så min son och jag hade en myskväll ihop igår..Inte ofta vi har det ensamma. Klockan 21 började en film som han o jag glodde på…Och sedan vid halv tolv gick jag o la mej.
2008-06-28
Vaknade vid 8-rycket och gick upp och fixade kaffe. Samlade ihop all vittvätt då jag hade bokat tvättstugan. Väckte dottern 9.30 för att få handräckning i tvättstugan. När maskinerna var igång så gick vi hem o åt frukost tillsammans. Inte ofta det sker men det är jättebra tillfällen att ventilera saker och ting.
Dottern åkte sedan in till stan med några kompisar, hon skulle köpa en t-tröja hon sett.
På kvällen åkte dottern iväg med en skolkamrat för att lyssna utanför Zinkensdamms idrottsplats där Thåström spelade. Hon hade order om att vara hemma till 22 igen, detta var första gången hon var till stan på kvällstid utan min närvaro. 21.45 kom ett sms från henne: Sitter på bussen nu. Det betydde att hon skulle vara hemma om ca 20 minuter så hon skötte sig med den äran.
Satt lite vid datorn innan jag gick o lade mig vid 01-tiden.

2008-06-29
Vaknade vid 6-tiden hemma hos min "myskompis" (som jag spenderat barnlediga helgen hos, mums), gosade lite med honom en stund. Sen låg vi och pratade och vid nio gick vi upp, duschade och åt frukost. Vid tio hoppade jag på bussen hem - äntligen hemma efter en veckas frånvaro!! Gosade som tusan på katten, packade upp väskorna, matade råttorna och kände plötsligt av veckans kulminerade sömnbrist så jag kröp i säng och stensov i två timmar!
Vis fyra åkte jag och hämtade barnen från pappa, min lillebror (som nyss flyttat till stan) kom över, sen åt vi middag, såg på barntv och läste bok. När barnen lagt sig såg jag och brorsan på EM-finalen - viva España!! Shiiiit vad de passar tajt de däringa spanjorerna!
En hemsk sak som hänt idag är att en bekant till mig (min kusins bästa kompis som jag umgåtts en del med) dog idag i en cykelolycka. Hennes bromsar hade tydligen slutat fungera i en brant backe. :((
Nu sitter jag och msn:ar med en saknad vän som är i finland över sommaren och sen är det dags att koja (igen). Ska bli skönt att sova i min egen säng igen!
2008-06-29 forts.
Var till Tumba på bil-bingo med en kompis. Käkade på McDonalds på väg hem vilket jag inte borde gjort!!! Har haft ont under/innanför revbenen sedan i mitten av förra veckan och efter McDonaldsmaten fick jag värre ont samt att jag fick ont uppåt axeln. Allt på höger sida.
Ringde Sjukvårdsupplysningen som talade om att det låter som ett gallstensanfall…. De tyckte jag skulle åka in till akuten. Jag väntar till i morgon o får en akuttid på Husläkarmottagningen för vidare utredning. Men det jag läst nu på nätet stämmer 100%-igt.
Gick o lade mig för att sova men kan inte hitta någon bra ställning. Så vi får se hur mycket sömn det blir till i morgon när man kan få värktabletter med lite mer "stuns" än magnecyl brus….
2008-06-29
Gick upp vid niotiden…gjorde frukost o satte mej vid datan en stund. Ringde kompis om vi skulle klippa gräset klart men det regnade som 17…
Satt vid datan en stund till sedan. På eftermiddagen kom en kompis…så vi satt o fikade o pratade skit ett par timmar. Chattade sedan med killen från GBG ett tag.
Jag blev Medarbetare på Djurtransport…KUL!!!
På kvällen låg jag i min son säng och tittade på tv…var lite deppig
då killen här hemma inte ville ses på ett tag då han har det jobbigt…vilket jag förstår.
Gick o la mej vid 22…..Till synes en helt vanlig söndag..
Har varit på fötterna sedan tidigt i morse. Var först till Husläkaren, sedan därifrån till röntgen. Fick gå hem 4 timmar o fasta, fick varken äta, dricka eller röka!!! Klarade den pärsen och var tillbaka för ultraljud av gallan 4 timmar senare.
Därifrån bar det sedan tillbaka till läkare nr 1 för att få resultatet. Ingen gallsten *tack och lov* Vågade mig på skonmat och det har gått bra. Nu blir det en slapparkväll här. Det har varit lite för ruschit idag för att vara semester.
Ikväll blir det lite jordgubbar och mjölk, mums.
2008-06-30
Fy Asa_N vilken dag du haft….Kram till dej.
Jag gick upp innan 6 idag…slängde mej i duschen och tog sen en kopp kaffe o en macka. Blev irriterad då jag upptäckte att sonens tjej ätit upp mitt bröd jag skulle ha med mej till jobbet. Och att hon inte hade plockat bort ett glasspaket från bordet…GRR!!
Åkte till jobbet och gjorde min inventering på vad som var gjort på lagret…Hade sedan ganska kul med mina arbetskamrater resten av dagen.
Efter jobbbet åkte jag till banken för att skaffa ett nytt konto till grabben o hans spelsite….sedan handlade jag mat…Hem o lagade maten…diska osv..Nu sitter jag med en kaffemugg i handen och ska bara slappa framför datan nu ikväll…..till sängdags kanske…fniss…
Be tösen om pengar för ditt bröd :o/

2008-06-30
Vaknade tidigt med ÅNGEST. Über-weltschmertz typ. Ringde chefen och skällde för att jag aldrig får mina timmar i tid så jag kan skriva schema på dagis och fritids (visste klockan 8 i morse ännu inte om jag skulle jobba idag eller ej), löste det med honom, ringde dagis och fritids. Upptäckte att dagis plötsligt ändrat öppettider så att de nu stänger 15min tidigare än vanligt, 17.15 nu alltså. Hur fixar man det!??
Lullade runt och var allmänt depp och skrek på de stackars barnen fram till vid elva då en god vän i finland dök upp på msn och muntrade upp mig en aning. En timme senare åkte jag, barnen och min lillebror till stan i regnet. Åt mcDonalds (BLÄ!!) och vandrade sen runt slottet och botaniska trädgården i några timmar för att fota och få tiden att gå. Sen hem och bada barn, bolibompa och sen i säng med dem. Och nu sitter jag här och stirrar och mår inte ett skit bättre än när jag vaknade.
tillägg: 23.32
Fick reda på att min närmaste granne här på bottenvåningen natten till igår blev rånad i sitt hem av en okänd man som slog sönder altandörren och sprutade tårgas i ögonen på honom!! GAAAAH!
Blev terapeutad av några vänner på msn, bla densamme som tidigare på dagen och mår nu trots allt relativt bra. Har gjort planer att gå på bio (narnia) på fredag och har fixat barnvakt till lördag förmiddag så jag kan sova över hos myskompisen och få lite gos. Nu på kvällen har jag tvättat och tagit hand om min son som haft förfärlig växtvärk i sitt ben och sin fot - stackars liten, samt gosat råttor. Nu väntar jag bara på att sista tvätten ska torka så jag kan krypa till sängs.
Godnatt :)
Eftersom att jag jobbat natt och inte sovit efteråt då det var sista natten av 7 så började min dag redan vid 15 igår. Vad jag gjorde då känns en smula dimmigt just nu men jag satt i alla fall hemma i soffan innan jobbet och allmänt funderade på om jag någonsin kommer att orka ta tag i städningen. Då pep det till i mobilen och jag fick ett sms av min ex-fru vart hon talade om hur det vart under veckan då hon haft grabben (vi har alltid byte måndagar). Han hade tydligen vart besvärlig hela veckan men det är inget ovanligt då hans halvbror har ADHD och när min son är där så jagar de upp varandra. Nåväl jag svarade på det sms:et och sen fick jag ett till… Där skrev hon att hon måste berätta en sak, och det var att hon hittat en ny kärlek, och det var en tjej. Jaha konstaterade jag tyst för mig själv, då var man Ross Geller (vänner) helt plötsligt. Hon var orolig hur jag skulle reagera men jag önskade båda lycka till osv. Sen blev det nått sms fram och tillbaka vart jag peppade henne då hon var orolig hur hennes föräldrar skulle reagera, men jag sa att så länge barnen inte far illa så har du alltid en allierad, det var uppskattat.
Nåväl efter hela den grejen så for jag till jobbet, stämplade in 20.45 och sen blev det soffläge då min brukare somnade redan 21.50 och sov hela skiftet. Brände ett gäng filmer på DVD'n och väntade på avlösningen som kom 08.00.
Jag åkte hem och spottade i nävarna, tog en snabb titt genom alla 3 rummen, samt kök och toalett, analyserade läget och sen satte jag igång med storstädet, Jag var riktigt stolt vid 15 tiden då jag var färdig, en soptipp hade förvandlats till ett palats. Kul för grabben att komma till ett nystädat hem för en gång skull tänkte jag. Hoppade sen in i duschen och bytte om, ramlade ner till dagis (var ganska sliten) hämtade grabben, for iväg till El-Giganten och handlade lite kablar och grejer, sen iväg till COOP för storhandling och sen hem. Väl hemma så placerade jag grabben framför datorn, Långben ville han se minsann. Jag förpassade mig till köket för upp-packning och sen lagade jag Köttfärssås och Makaroner. Vi åt, sen lekte vi i några timmar. Kollade lite mer Disney.
Jag såg nån skum dokumentär på 5:an om två tvillingar som levde ett minst sagt udda liv tillsammans, My Evil Twin eller nåt sånt.. se den, skrämmande. Nåväl efter det var det välling time, och klockan 21.30 var grabben i säng och nu är jag här.. lång dag mao.
2008-07-02
Idag började vi med att gå upp till kompisen o fika, jag passade även på att "prata" lite med min blivande orm's föräldrar
, sedan var det hem och in i duschen innan vi åkte iväg över till Ikea en sväng, skulle ha glasburkar att ha sand i till gerbilerna i deras burar, de kostar bara 15:-/st på Ikea.
När vi kom hem så fikade vi här en sväng innan vi gav djuren mat här och drog igång tvättmaskinen.
Kvällen blir lugn här :o)
2008-07-02
Gick upp i vanlig ordning innan sex…duschade…kaffe o smörgås och sen till jobbet. Jobbat som fan idag med en grej som ska iväg. Har så ont i fötterna.
Åkte hem efter jobbet. Jag lovade sonen att betala in pengar för hans server på datan ner till USA….nästan 500 spänn. Dessa kom inte fram och har fastnat nånstans mellan min bank o den andres bank…KUL!!! Inteeeee…
Så imorrn får jag ringa min bank….
Fick oxå reda på att sonen kom in på det programmet han ville på gymnasiet…hehehe…KUL:….
Kvällen blir lugn…lite data….tv….sitter med en kopp kaffe nu och tittar runt här på siten. Senare så blir det nattinatti…..
2008-07-03
En helt vanlig dag nästan..hahhah…varit på jobbet…fått nya arbetsuppgifter. Blir tufft nu när vi bara blir 5 st nästa vecka eftersom alla andra går på semester…Men kul iallafall..
Var iväg och köpte en blomma till arbetskamraten som fyllde år idag…Hon blev så himla glad…hihihih….
Fick idag reda på att den jag är kär i kommer att ringa mej nästa vecka då han inte har barnen….Och han hade frågat min kompis om jag var kär i honom…och om jag kunde vänta på honom…heheheh…
Slappat ikväll annars…värmen tar kål på mej då jag blir så jädrans trött…Men annars en helt perfekt dag….
2008-07-03
Gick upp tidigt i morse då glasmästaren skulle komma och byta mittenglaset i mitt stora vardagsrumsfönster då det blivit någon sättning där så den spruckit diagonalt över hela rutan. Klockan 9 dök de upp och fixade det.
Sedan var jag och handlade lite mjölk, dottern försvann till kompisen i förmiddags, mötte upp mig på centrum, var med hem och åt och drog sedan iväg till en annan kompis!! Det gäller att vara snabb i svängarna här *S*
Usch i morgon har min semestervecka 2 av 3 gått….. fy så fort tiden går.
2008-07-04
Gick som vanligt till jobbet..men slutade lite tidigare idag…skönt!!
Åkte och handlade…sen hem o lagade mat o städade…Dammsugarn la av mitt i alltihop….Skit!! Skulle lägga mej o vila en stund..men blev störd av bondens traktor hela tiden…Så jag gav upp.
Min bästa kompis ringde o bjöd mej på pizza….så jag är nästan nyss hemkommen….
Blir sängen snart…trött i pannan…
2008-07-04
Sov till 8 i morse, sedan var jag upp och satte igång att röja. Efter frukosten gick jag till centrum och handlade lite. I morgon ska vi grilla här på gården så det var lite som behövdes till det.
Dagen har rullat på här, inget speciellt annars som hänt. Har en hamsterhona jag ska para men hon vägrar brunsta *muttrar* men jag får lurpassa på henne, hon borde brunstat ikväll, så jag ska kolla nu igen här. Om inte blir det sängen.
2008-07-05
Tog lite sovmorgon och gick upp först vid 8.30-tiden :o) Fikade o åt frukost innan jag gick till centrum för att handla lite till kvällen.
På kvällen träffades grannarna här i parken där vi har grillplats och grillade och åt tillsammans, Mycket trevligt var det. Detta brukar vi göra varje sommar åtminstone en gång.
Vi avrundade kvällen med lite kortspell innan John Blund kom o hälsade på :o)

2008-07-04
Vaknade kvart i fem då sonen skulle upp, hade legat och pratat till halv tre med myskompisen så jag var aningen trött.. Pussade honom hejdå, lämnade barnen på fritids/dagis och jobbade sen hela dagen. Sen på kvällen fick barnen sova hos mormor och jag och min lillebror åkte in till stan och gick på bio tillsammans med myskompisen - Narnia. Efteråt gick jag hem till kompisen och sov där.
2008-07-05
Min helg har varit ganska bra…Förrutom dagen igår då…Började med att sträcka en sena i nacken vid sju på morgonen när jag skulle vända mej i sängen….JÖSSES vad ont det gjorde. Sen kunde jag ju inte sova mer. Gick upp och försökte sträcka ut den igen..men det gick inte. Kunde inte röra huvet knappt. Gjorde kaffe…duschade…åt frukost…sen var klockan bara nio…hahahaha..
Satt vid datan en del igår…Kunde ta hand om tvätten…
Bråkade med sonen o hans tjej när dom inte ville följa reglerna här hemma. Senare så körde jag sonen hem till hans tjej. Gick o la mej för att glo på tv en stund…Kunde slutligen sova med min onda nacke..men har vaknat ett par gånger av värken. Är nu uppe o ska till jobbet.

2008 lör 5/7-mån 7/7
Vaknade på lördagen i uppsala efter att ha fått sova ut för första gången på länge! Åkte till jobbet och slavade i hettan några timmar, sen kom min kusin till byn och vi hämtade barnen hos mamma och gick hem. Efter att vi lagt barnen kom min brorsa över också och testade vi för första gången thairestaurangen här invid - vårrullar är mums! Sen såg vi Saw III och saw IV.. grymt äckliga filmer! :S
Söndag förmiddag slappade vi hemma och drällde runt i pyjamas tills lunchtid då min kusin åkte hem. Då gick jag och barnen till mitt jobb och käkade där (gratis är gott) innan vi gick hem till mamma. Där grävde jag fram ett tält ur deras proppfulla garage och testade att sätta upp det. Planerar inför en liten resa med myskompisen till helgen. Barnen lekte och rasade och vi vuxna satt i solen och fikade. Sen gick vi hem och myste ett par timmar innan barnen somnade. Sen på kvällen kom mysen över och vi såg på film och sov sedan.
I morse vaknade jag mer utvilad än på åratal efter tre bra nätter på raken! Pussade mysen hejdå, lämnade barnen på dagis och fritids och kom hem igen. Nu har jag duschat och ska just till att göra mig i ordning för att åka på min gammelmosters begravning. Ikväll blir en lugn kväll - ska träna, städa och vika tvätt.
2008-07-07
Gick upp som vanligt för att gå till jobbet idag…med nackvärk som hette duga!! Tog hand om en ny tjej som kom idag för att arbetspröva i två timmar.
Hade helt plötsligt 3 jobb på G samtidigt..hahahah…
Men allt löste sej till det bästa.
Har tagit det lungt nu ikväll…Känns som om jag håller på att få nån ögoninflammation nu med…*suck*
Blir tidigt i sängen ikväll….
2008-07-07
Idag har jag inte varit utanför dörren annat än ute på balkongen!! Det har varit regn och rusk mest hela dagen. Dottern var iväg till stan, hon skulle till tandis så det var hon o fixade.
Idag åt vi upp resten av ugnsfalu'n jag gjorde igår så det var smidigt och gott. Märkligt att nästan all mat är godast dagen efter!!
Kvällen kommer att vara lugn, lite tv bara innan sängdags.
2008-07-08
Igår var jag ut en sväng i alla fall då det inte regnade. Men var bara till centrum o handlade lite nödvändigheter som mjölk och grönsaker till korvarna (hamstrarna).
Städade dock lite hemma så nu börjar det bli riktigt fint här hemma :o) skönt när man ser att något händer när man gör något :O)
Spelade en del spel på king.com, en site som mia38 tipsade om med massor av kul småspel :o)
Asa_N…vad heter du där? En utmaning mellan oss två skulle vara kul…fniss..
2008-07-08/2008-07-09
Igår var det en riktig struldag…..mina dosor till internetbanken var spärrade….av kund sa banken….Hmmm????? Fattade ingenting….Sen funkade inte VISA-kortet i Paypal…..Hmmm???
På jobbet blev det fel på pallarna så vi fick göra om det två gånger….!!! Det var mycket annat stök som irriterade mej på jobbet oxå..alla bara gapade från alla håll om hjälp…..Tur att kvällen slutade bättre….Fick tag i en häst som jag ska vara medryttare till..hihihi
En valack på 8 år….halvblod på 1,77….
Idag gick jag upp som vanligt..och mitt öga var helt ok idag. Trodde jag fått nån inflammation..men troligen bara drag. Fått nya arbetsuppgifter oxå på kontoret som jag ska lära mej..Kul…
Min arbetskompis pappa kom in på jobbet idag o skulle tjata på henne om att låna pengar…igen….så hon gömde sej..å jag fick dra en liten vit lögn för honom att hon blev sjuk och fick åka hem. Hmmm..heheheh….
Ska titta på en bil imorrn…och hoppas att jag kan köpa den.
Kvällen blir nog lugn…ska laga mat nu…och sen spela lite på King.com….ska utmana Asa_N tänkte jag….hahahahahha…
2008-07-10
Igår hände det inte alls så mycket. Jobbade….skulle gått på banken för att reda ut mina problem med konton. Men får göra det idag..Orkade inte igår. Köpte en bil igår som jag får på måndag…
Kollade sedan Ghostwisper….och somnade…hahahaha
2008-07-10
Igår var det inget speciellt här mer än att vi fick en gerbilkull på 5 st, 2 st var dock dödfödda men 3 sprattlande rosa knytten är det i alla fall :o)
Malin o jag var lata så vi åt lunch nere på Kina-Hörnet och vi åt så magen stod i 18 hörn ungefär :o)
Kvällen tillbringades framför tv:n
2008-07-11
Hade en bra dag igår…Jobbade men vi slutade kvart i två. Tur var nog det för jag höll på att somna på jobbet..fniss
Åkte och köpte hem varsin pizza till sonen o mej….sedan stack han till kompis för att LANA tills idag. Jag messade killen jag tycker om….och grattade han till det nya jobbet….Inget svar!!
Jävligt dåligt!! Så jag tog mej en funderare på detta igårkväll…om jag ska gå vidare utan han eller vänta ett tag till. Kom inte fram till nåt alls….hahahah….som vanligt….
Kollade en film….och gick sen o la mej vid halv tolv…
En skön o lugn fredagskväll som jag efterlängtat så himla länge.
2008-07-11
Satte dottern på ett tåg och mig själv på ett annat. Dottern åkte till pappa på landet och själv åkte jag till Sala där jag är över helgen.
Lisa, kompisen, och jag grillade och drack lite vin innan vi gick ut och gjorde Sala by night, vilket inte var speciellt upphetsande :o) men det struntade vi i för vi hade så kul ändå.
I säng kom vi någonstans efter midnatt *S*
2008-07-12
Haft en mycket trevlig dag. Vart på bilutställning nånstans utanför Kalmar på en stoooorgård. Mycket mysigt och trevligt folk.
Kom hem i eftermiddags och känner mej ganska deppig. Och jag vet varför. Sitter och funderar på hur jag ska kunna ta mej ur dessa känslor som jag har för en karl….som skulle ringt denna veckan till mej..(enligt min kompis) men som inte har gjort det. ( det är han jag ska köpa presenten till i tråden "Råd på present") Suck….varför ska man bli kär i knepiga karlar????
Ska iallafall ta en dusch nu o sen göra lite kaffe…så kanske jag mår bättre sen…..

2008-07-11
Jobbade hela dagen, sen lämnade jag barnen till pappan, packade en väska och skyndade in till uppsala där jag träffade lite kompisar på middag. Efteråt sov jag hos min myskompis.
2008-07-12
Blev väckt klockan 08.00 av min gosing som tyckte jag behövt sovmorgon! Tjugo minuter senare hade vi packat in tält och väskor i bilen och var på väg mot Dalarna! Vi körde längst med Siljan och njöt verkligen av den underbara utsikten. Kom fram till Orsa vid lunchtid och spenderade sen hela eftermiddagen i björnparken! Hade otroligt roligt, såg på brunbjörn och kamtjatkabjörn och lodjur och varg… och TIGRAR! Fantastiskt vackra amurtigrar, helgens (sommarens?) höjdpunkt! Mitt absoluta favoritdjur och antagligen det vackraste och mest graciösa som existerar i detta universum. Mycket mys också. Senare hann vi precis få upp tältet innan det började spöregna, regnade sedan hela natten och vårt billiga lånade tält höll inte särskilt tätt :/ Men vi höll varandra varma!! ;-)
2008-07-13
Väcktes kvart i fyra i morse av en hungrig man som ville upp och äta frukost, det var ISKALLT och BLÖTT och jag hade inga som helst planer på att bli av med min mänskliga värmekälla så efter lite övertalan stannade han och jag fick sova vidare till klockan sex. Sen åt vi frukost och packade ihop tält och prylar och åkte vidare. Solen sken igen och vi fick åter njuta av underbar natur. Stannade till i Sundborn och kikade på Carl Larsson-gården men dum som jag var åt jag en stor daimstrut och fick snart superont i magen (laktosintolerans) så vi drog vidare. Kom hem till knivsta vid halv två och efter att vi hälsat på och utfodrat alla djuren kröp vi ned i min säng tillsammans och sov ett par timmar. Mysigt! Sen åkte han hem och jag städade undan lite här hemma och gick till affären och köpte hem fil och bröd samt två små påsar med ostbågar. Nyss kom barnen hem från pappa och nu sitter de i pyjamas och äter ostbågar och ser på film, ska krypa ned mellan dem och krama lite. Vad nyttigt det är att vara ifrån varandra lite då och då!
Senare på kvällen kommer jag nog bli småstirrig, har inte sovit ensam på nästan en vecka och trots att det ska bli skönt så känns det lite tomt också! I morgon börjar vardagen igen..
2008-07-13
Idag kom jag hem från kompisen i Sala. Tåget var självklart nästan 20 minuter försenat…. Fick en hamster med hem till Sthlm som jag levererade vidare på centralen.
I morse var vi lite "trötta" i hårtopparna
vi var ut på lokal igår och hade riktigt trevligt och lullade väl hem till kompisen vid 1-tiden efter en liten omväg via kebab-mojen 
I morgon är det dags att åka till jobbet igen efter 3 veckors semester, lär väl få ägna större delen av dagen åt att plöja genom mailen…. *suck*
2008-07-13
Dagen har varit lugn…Tvättat lite…städat..
Nu har det drasat in ett gäng tonårspojkar….så natten bli säkert jätteskoj här….å jag som ska upp halv sex….Hmm…..haahhaah…
Nu är det kojdags..
2008-07-16
Dagarna går fort men vi är väldigt lite folk på jobbet, ca 15-20 st av ca 70 st :O)) så det är rätt lugnt o tyst. Just i vår grupp så är vi 9 av 19 :o) Nu har jag i alla fall tagit mig igenom alla mailen som hade kommit och hunnit gå igenom vad min chef hade gjort och inte gjort så nu är jag väl med på banan igen :o)
Kvällarna är tysta här hemma, dottern är ju på landet hos pappa. Pratar dock med henne varje dag. I går hade de varit på Outlet'en i Vingåker och där hade hon lyckats knixa till sig 2 par skor, ett par Converse och ett par Van's, samt 2 par trosor av pappa :o) vad hon nu skulle med ytterligare 2 par skor till, det begriper jag inte, hon har redan 3 par Converse och 2 par Vans hemma!! Nåja det drabbade inte min plånbok i alla fall.
2 dagar kvar att jobba denna veckan.
2008-07-16
Vi är väldigt lite folk på jobbet med nu. Vi brukar vara 45-50 st…men nu är vi bara 5….hahahah…Och jag ska var ledig torsdag och fredag…
Ikväll åker sonens kompis hem efter att ha varit några dagar hos oss. En väldigt trevlig kille som både sonen o jag kommer att sakna nu.
Jag har ringt och försökt att få tag i arbetskompisen som skulle sälja bilen till mej…Men han lägger av mobilen när han ser att jag ringer. Jäkligt dåligt!!
Kvällen blir lugn….tv….sen sova…..
#36 prova att ringa från en annan mobil :O) Har inte sonen någon mobil?
Vi har inga pengar på våra mobiler nu…jag har ringt från flera olika telefoner med olika nummer..men han svarar iallafall inte. Och nu har han stängt av mobilen. Men jag har en annan bil på G nu. Han kan stoppa upp sin nånstans där han känner den…hahahhah…
Du menar där solen aldrig når *hahaha*
Exakt Asa_N….hahahah…..där all skit ska va….
2008-07-17
Var så glad idag då jag fick tag i ett terrarium för 400:- men säg den glädje som varar, lyckade panga båda skjutluckorna :o/ så nu ska jag ringa glasmästarn kl. 8 och höra vad 2 nya går lös på *suck*
Nåja det är bara att gilla läget, fick ju med både uv-lyse och värmeslinga och bara det kostar uppåt en 250:- att köpa nytt.
PS/Har nu pratat med glasmästeriet och det gick bara lös på 245:- för båda två :o))/DS
2008-07-16
Var på jobbet och hälsade på en stund igår…man kan ju inte slita sej även om man är ledig. heheheh…
Var ganska lungt igår annars..Pratade med en trevlig kille härifrån stan…
Ska på grillfest ikväll.
2008-07-18
Usch…Idag har det varit en riktig skitdag! Kunde lika gärna stannat kvar i sängen…
Min bästa kompis som ljuger….arbetskamrat som blåser mej på bil…Vad kommer hända härnäst?
Fick iallafall reda ut saker och ting med killen jag är kär i…det var ju iallafall något positivt idag,,
Blir en kväll framför tv:n…istället för att grilla med kompisen som ljuger. Ska upp tidigt imorrn…
2008-07-19
Steg upp tidigt för att följa med mamma på hundutställning på Öland. Det hade nyss regnat men solen tittade fram när jag körde för att åka hem till henne. Gosade en stund med deras andra hund som inte fick följa med….
Vi åkte…och när vi kom över till Öland började ovädret. Så hima typiskt. Det åskade och haglade duktigt. Vi tröttnade så vi åkte hem igen….hahaah…
Fick en del sms från killen jag är kär i igår….heheh…
Såg på film…sen somnade jag….en lugn kväll med andra ord.
2008-07-19
Tog det lugnt mest hela dagen, städade Annies bur, hon ska ju ha bebbar på tisdag, så nu får hon boa i ordning sig inför det. Satt och slötittade lite på tv.
Tog en långprommis på eftermiddagen och pratade med dottern som i morgon söndag äntligen kommer hem :o)
2008-07-20
Idag kom äntligen dottern hem igen. Fullastad med smutstvätt så maskinen gick varm igår kväll :o) Även dottern tyckte det var härligt att komma hem igen även om hon bara varit borta sedan förra fredagen *S* borta bra men hemma bäst.
Var även ut till min äldsta "plast-son" en sväng igår tillsammans med dottern och båda barnens pappa, de har ju flyttat till hus och jag har inte hunnit vara dit ännu, jättefint bodde de.
Sedan var det hem igen och fixa middag, dotterns kompis mamma kom förbi med 1 limpa cigaretter till mig!!! Hon hade varit till Åland och på båten hade hon tänkt att Malins mamma röker ju o är ensamstående så hon vill nog gärna ha billiga cigaretter!!! Jösses så glad jag blev. Tänk att någon bara så där tänkte på en!!! Fantastiskt.
2008-07-21
Jobbat idag….sysslat med att rulla upp wellpapp i 10 meter långa rullar….pust….låter skoj va? ahhah…Vart en bra dag annars på jobbet.
Kom hem o skulle gå in på mitt konto i internetbanken. Då har sonens server dragit över 300 kronor!!! Utan anledning!!!! Denna servern har en plats åt min sons server..Och ligger i USA….jätteskoj när dom börjar gå in o drar pengar…..GRRRR
Har nyss blivit spådd igen av katarinaj….Vilken suverän människa på att pricka rätt!!! Helt otrolig…..rekommenderas varmt till alla som ska spå sej.
Kvällen bli nu lugn….data…tv….sen sova….
2008-07-21
Jobbat som vanligt idag, men i morse ringde inte väckarklockan!! Som tur var så vaknade jag ändå 20 minuter senare.
Kom hem i spöregn, åkte o hämta skjutluckorna till terrariet och sedan iväg och hämta min 20-kilossäck hamsterfoder.
Nu nyss lade min trådlösa optiska mus av *grr* typiskt att det händer 3 veckor efter att hem-pc-avtalet löpt ut!!
Helgen 26-27/7 2008
På lördagen var det hamsterträff hemma hos en av uppfödarna på Ekerö så 11.15 stod jag och dottern färdiga att åka och vart hämtade av en annan uppfödare som bor ganska nära oss. Sedan styrde vi kosan mot Ekerö. Det vart en varm men mycket rolig dag och vi var inte hemma förrän vid 19-tiden på kvällen!! Då var det bara att ge alla djuren mat och sedan ta det lugnt, det var ju så otroligt varmt!!
Igår så tog vi det bara lugnt och tvättade lite. På eftermiddagen åkte vi iväg med goda vänner på Bilbingo, jag vann 400:- :o) sedan var det bara hem och ladda inför arbetsveckan :o)
2008-07-27
Vaknar tidigt trots semester…GRRR!!! Lika varmt som innan..om inte värre…Skulle möblerat om vardagsrummet..men det får vänta..Dagen flöt på i stilla lunk….Sms:ade lite med killen…
Sen bara försvann han???…..
Kollade tv och la mej runt 12…
20081-07-28
Nu börjar folk återvända från semestern så nu är vi några fler på avdelningen på jobbet :o) Jobbade på som vanligt idag och åkte sedan hem och sålde en av mina han-hamstrar som jag inte hade någon nytta av, vet inte varför jag skaffade honom egentligen *S*
Några bekanta var över och fikade också så det var en slapp kväll.
2008-07-28
Var en lika varm dag som alla andra innan…Men skönt man har semester iallafall…
Vaknade vid 7 och gick upp vid halv åtta. Satte mej vid datan en stund…och blev sittandes..hahahah…
Tog hand om tvätt och disk…..åkte och handlade….hälsade på kompis…pratade med syrran i telefon om hennes födelsedag.
Så dagen den gick….Kollade lite på tv….fick reda på att sonens tjej skulle komma runt tolv på natten då de kom från Italien. Jag gick o la mej runt 23.00…..