Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett: 01-föräldraskap
Läst 918 ggr
Asa-N
0

Gå o lägga sig!!

Hur dags går era tonåringar och lägger sig nu på sommaren?? Min går o lägger sig någonstans mellan midnatt och 02.00. Ska ju inte bli så kul o vända på det när skolan börjar igen :o/

Jag har sagt till henne att bara för att man är ledig så behöver man inte sitta uppe till småtimmarna. Men hon menar att det är ju då alla kompisar är online!!!

MIRJAMI
0

Nu har jag ju inga tonåringar, men jag har en som beter sig så ang. klockan. Han vägrar lägga sig helt enkelt i tid på kvällen. Hittar på en massa ursäkter och saker han måste just göra mitt i natten. Idag så drog jag upp han från sängen vid sju, så han fick åka med mig till affären. Han protesterade, men jag gav mig inte och jag hoppas att han i natt lägger sig i tid!!

Asa-N
0

Ja det är nog ett bra sätt att vända tillbaka dygnet på rätt ända igen så att säga.

MIRJAMI
0

Barn är ju inte dumma….sonen la sig och vilade igår mitt på dagen bara för att orka hålla sig vaken senare på kvällen…..Ja, han la sig lika sent som vanligt.Ledsen

Asa-N
0

Hahaha hade jag varit hemma o dotra hade försökt med det så hade jag jagat henne runt kvarteret för att hon inte skulle få vila mitt på dagen för det ändamålet *S*

Katarinaj
0

Min 13-åring sitter också uppe halva natten nu. Datan. Som sagt, blir kul när skolan börjar. Men visst samtidigt ska det ju kännas att man är ledig och utan "krav". Min son börjar högstadiet och ska börja åka buss, så han vet att det blir lite hårdare överhuvudtaget.

Asa-N
0

Jo visst ska det kännas att de är lediga men det är så trist när man ska tillbaka i vardagslunken när skolan börjar igen….

Katarinaj
0

#6 Ja jag vet att det kommer att va sura miner och tjat på morgonen för att få upp han. Men kommer att sätta hårt mot hårt. Min 9-åring är helt tvärtom. Har egen klocka som han ställer, han går upp innan mig och sätter sig vid tv:n. Klär sig och borstar tänderna utan att jag behöver andas om det. Men han blir ju också Tonåring så småningom *L*

MIRJAMI
0

Ja…min 9 åriga tror att han är stor nog att bestämma själv när han sak sova. I morse så sov han till 11.15 igen då jag jagade har upp ur sängen. Ska ställa veckaklockan nu till morgonen och jag skajaga upp han. Sedan ska vi åka till lek och buslandet, så att båda två får springa av sig…..och hoppas när kvällen kommer så sover båda två vid 9 tiden om jag har tur.

Susann56
0

Är det sommarlov så tycker jag det är helt ok att va uppe så länge man vill. Under hela året har dem ju press på sig från skola och annat.

Jag är mycket flexibel när det gäller mina tonårspojkar.

Asa-N
0

Ja problemet är bara att få dem att vända tillbaka dygnet när skolan börjar :o) det är heta diskussioner varje höst *S*