Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett: 15-ot-off-topic
Läst 1225 ggr
[mia-38]
0

OT: Riktigt arg och besviken

Nu är jag riktigt arg och besviken.Gråter

Tomas…killen jag är kär i…skulle ha ringt mej förra veckan..inte ett ljud…han fyller år på torsdag…och vi skulle firat han med att grilla på kvällen…Nu har han åkt till sin sommarstuga med barnen och kommer hem på fredag….Öhhh??? Va…Fundersam

Sedan skulle jag har köpt en bil av en arbetskompis idag. Han skulle ha kommit med bilen till jobbet…så därför gick jag en jäkla bit tidigt idag på morgonen till jobbet i tron om att han skulle komma. ICKE!!! Han kom inte…han hörde inte ens av sej! Jäkla dålig stil!Hemlis Fick nu gå hem oxå…
Vem sjutton kan man lita på????? Inte är det på dessa två iallafall…..usch och tvi vad trött jag blir….

Asa-N
0

Fy så trist, både födelsedags-typen och bil-typen :o/ ge dem vad de tål när du får fatt i dem.

[mia-38]
0

Det värsta är ju ändå biltypen……Det ställde till ganska mycket idag för mej…å det ska han få veta..

Asa-N
0

Har du inget telefonnummer så du kan få tag i honom?

[mia-38]
0

Nepp…jag kollade Eniro…men fanns inte..Tror det står på hans sambo,,,o jag vet inte vad hon heter alls. Men jag kan kolla på jobbet imorrn. Min chef har nog hans mobilnummer iallafall…Jäkligt dålig stil av han!

MIRJAMI
0

Rabat skall du ju allafall ha ang. bilen. Är du säker att han inte har erdan sålt den och därför inte vågade visa sig framför dig idag? Sicken typ alltså!!

Sedan den där andra mannen, låt han fira sin födelsedag var han vill då. Vill han inte bli uppvaktat och få ha det trevligt med grillning m.m så får det väll vara då.

DU kan ju bara säga om han skulle råka höra va sig…..att tror du att du är den enda mannen på denna jord?? och verka väldigt upptagen. Jag skulle INTE aceptera att bli behandlad så. Är han inte itresserad, så har han väll en mun att prata med i allfall!!

[mia-38]
0

Ja Mirjami…Fick reda på nu för en stund sedan att han kommer hem lagom till grillningen……tur det..hahaahh…Jag ska ju ge han ett kort med en inbjudan på…hahaha..

Sen den andra fjanten….Jaaa…fick en känsla av att han sålt bilen…men han lovade ju mej den…!! Men nu ska jag sänka priset på den..hahahah….han får ju skylla sej själv…

MIRJAMI
0

Ja, jag hoppas att han nu håller vad han lovade….och kommer hem som han lovade, annars som sagt spill inga tårar över han…håller han inte vad han lovar så är han inte värt dig!!

Den där med bilen….ja jag tror att han har sålt den, och sedan så get f.n i att ringa och medela dig, fast det var dig han hade lovat. Men skulle han nu ha bilen kvar, så se till att få ner priset lite…och spendera de pengarna på något roligt för dig själv!!

[mia-38]
0

Huaaa…! hahahah…Han vet hur jäkla arg jag kan bli…heheheh….så har han sålt den…så ligger han risigt till…å det vet han…hahahaha…

Jaaa..jag tror han håller detta nu med grillningen. Blev nyss spådd i taros om just han….Jösses vad det stämde….

MIRJAMI
0

Kankse därför HAN inte vågade dyka upp där idag…..hi hi för att han visste hur arg du kan bli. Hoppas nu på det bästa att han inte har sålt den…..annars så är det ju helt rätt att han får sig en utskällning, för vi lever år 2008 och det finns telefoner som man kan ringa med!!!

[mia-38]
0

Har idag testat att ringa han som skulle sälja bilen till mej…Han stänger av mobilen när jag ringer???!!!!! Va faan är det med fanskapet???!!!Skrikandes Men jag ger mej inte…han ska minsann få svara …jag tänker ringa hemifrån nu….Såhär kan man inte betee sej som vuxen…knappt heller som ickevuxen….Jobbarkompisar till på köpet…….

MIRJAMI
0

Ja…jag kan nog bara säga stå på dig, men antagligen så har han då sålt den där bilen. Men han kunde ju vara man ändå och stå för det och svara i telefonen och förklara hur det ligger till då….men han är antagligen för fek för det. Ja, lura andra är ju inte snält. Du ska se tids nog är det någon som ger igen….de brukar vara så som man bäddar får man ligga.

Asa-N
0

Han har sålt den till någon annan, helt klart, annars skulle han svara.

[mia-38]
0

Jaaa..men frågan är hur han ska krångla ur sej detta…Han kommer  ju tillbaka till jobbet efter sin semester…hahaha..Vad ska han DÅ säga? Det är ju lika bra att säga det nu isåfall….men han är FEG!!

Asa-N
0

Ja det råder det inget tvivel om att han är *S*

[mia-38]
0

Hahahahah…Fick ett sms av han nu. Jag har ju pratat med en av hans kompisar och frågat honom om han hört nåt. Fick ett sms nu om att hade jag inte pratat med hans kompis så hade bilen varit min nu….

Vilket bullshit! Han hade ju bestämt sej för att lura mej ändå. Nu försöker han skylla allt på mej..Och detta visste jag. Han är sån. Han kan aldrig stå för något han gjort fel.

[mia-38]
0

Och killen jag är kär i…hhhahahah..jaa..jösses!!!

Han skulle ju vara med på grillningen…Malin har sms:at honom om detta två gånger nu att vi ska grilla ikväll…men inget svar. När inte ens hon eller hennes kille hört nåt av han så tror vi att han inte kommer. Han har nåt annat för sej.

Jag sms:ade han ett grattis igår på födelsedagen..:Inget svar!!! Men vad hade jag väntat mej?? Näääää…jag lägger nog ner honom…Detta känns skumt!!!

Asa-N
0

#15 Hahaha sicken jubelåsna *S*

#16 Ja det är inte mycket att lägga krut på.

MIRJAMI
0

Jo, som sagt han som skulle sälja bilen till dig ska du absolut inte lita mra på. Men se till att får igen på ett eller annat sätt, det tycker jag eftersom han gjorde som han gjorde och sedan inte kunde stå för det.

Den där killen du skulle grilla med, tycker jag nog är inget att ha….jag mistänke redan tidigare att han nog inte kommer att dyka upp, och som han höll på innan med att han inte hörde av sig.  Han hade ju åtminstonde kunnat skicka ett sms och tacka för sms-set och säga att han inte är intresserad om han nu inte är det. Soppas ärlig kan han ju iallafal vara. Om han nu har en annan som han är intresserda ut av så kan han väll säga det till dig, så att du slipper gå runt och tänka på han….Du får nog helt enkelt försöka hitta en annan kille/man som är värt dig, för jag tycker nog inte denna är det om han nu inte kommer med välrdens bästa ursäkt senare och en förklaring till just varför han inte har hört av sig!!!

[mia-38]
0

HJÄLP!!!!

Inte undra på att Tomas..killen jag är kär i inte kommer!!! Han visste inget om nåt!!!! Malin…son säger sej vara min bästa kompis har ljugit om ALLT!!! Å då menar jag ALLT!!!! Jag ringde o pratade med Tomas…om vad hon hade sagt. Inget stämde!!!! Och jag litar på honom…för varför skulle han ljuga om det när HAN var ärlig mot mej redan från början.

Malin har alltså hittat på allting som han skulle ha sagt om mej…han skulle inte alls ringt mej förra veckan….han visste ingenting om grillningen ikväll.. Hon påstod ju att hon hade sms:at honom om det. Han hade fått sms från henne..men inte om nån grillning……Vad är detta???? VEM KAN MAN LITA PÅ IDAG????? Lessen..upprörd..besviken..arg och förbannad!!!

Asa-N
0

Herrejisses!!! Det verkar som om det är läge för ett snack med denna Malin!!! Hon verkar ha fler än en skruv lös. Vad vill hon uppnå med detta?

[mia-38]
0

Ja Asa_N….jag vet inte…Å inte Tomas heller….Jag pratade nyss med Malin…och jag frågade henne om hon hört av Tomas…"Nej sa hon då….vi får grilla utan honom…" Ja säääkert…Han vet ju inget från dom….det är ju deras sak att bjuda in honom…

Jag är så himla lessen..jag trodde hon var en man kunde lita på..men där ser man!!!

Asa-N
0

Varför delgav du henne inte allt detta?? Eller ännu bättre, få dit denna Tomas och så kan ni ju säga att han var ju bjuden *ler*

Så ruttet gjort av henne, förstår att du är lessen.

[mia-38]
0

Jag är försiktig med att ställa henne mot väggen efetrsom vi är nära arbetskamrater…och Tomas är granne…Men det kommer att komma snart Asa_N…var så säker……Jag kan inte hålla tyst om detta….Men jag ska se hur långt hon tänker gå innan med…Nu vet jag vart Tomas och jag står i det hela aillafall….

Egentligen vill jag bara skälla ut henne….så här gör man inte!!! Men jag ska ta det lite lungt….ska visa henne att jag inte lyssnar på henne…och sedan ta allt med Tomas.

Asa-N
0

Arbetskompis eller ej, så beter man sig inte.

[mia-38]
0

Näää..det gör man inte!!! Jag tror att Tomas kommer att fråga henne idag varför hon säger saker som inte stämmer….Det enda fina i detta är att Tomas och jag kommer kanske närmare varandra…jag vågade ju ringa han. Hahahah….

Asa-N
0

Ja det tycker jag absolut han ska göra, fråga henne. Ja precis ni fick ju kontakt ordentligt *S*

[mia-38]
0

hehehe..jaaa….det är väl det enda som är bra i denna skiten! Vi ska hålla kontakten framöver..sen får vi se….Han jobbar mycket nu så tiden räcker inte riktigt till för honom….

MIRJAMI
0

Gå inte mera gennom denna Malin om du vill få kontakt med Tomas utan ring han direkt istället. Tala inte om för henne heller när du ska träffa han osv. Ge ingen som helst info till henne ang. dig och Tomas. Vilken elak en, hur kan hon med. VAd du än gör så lita inte mera på denna Malin i något, hon verkar vara en som vill sabba för andra. Jag skulle alldrig klsrat av att hålla mig, utan skulle nog skrika rakt ut…..jag har själv suttit i liknande sitts, men jag tog denna persson för just detta och då hade ju denna persson så klart möjligheten att vinkla och vända hur som helst det hela. Det bästa är ju om du har Tomas framför Malin och han och du då säger det hela till henne så att hon inte kan slingra sig…..

Sedan så vet du ju inte om hon nu kan med att göra så här mot dig när det gäller denna kille, vad kan hon inte med då att göra mot dig på jobbet bakom din rygg. Akta dig kan jag bara säga och att jag hoppas att det ska ordna sig!!!

[mia-38]
0

Har pratat lite med henne idag om detta. Men hon håller fast vid det hon har sagt…att det är sant. Att Tomas ljuger…..Jag vet faan inte på vilket ben jag ska stå….Nu påstod hon att Tomas ska ha sagt nåt som om han inte ville med mej….Att han hade sagt:"Jag ska ringa o prata med henne" till hennes sambo. Men det behöver ju inte betyda att han inte vill. För jag har gett han såååå många chanser att säga det men han har inte gjort det. Men jag litar INTE på det hon säger. Än så länge har ju Tomas varit ärlig mot mej..inte lovat mej nåt eller så…Så jag litar ju mer på han…

Asa-N
0

Ja det är väl klart att hon inte ställer sig och erkänner rakt av, ska du få fram sanningen så lär du få ta ett snack med henne och med Tomas närvarande.

MIRJAMI
0

Ja, det bästa vore ju att ha den båda två där samtidgt och kunna reda upp det hela. Kan bara inte fatta hur de orkar. De är ju vuxna människor. Är det sååååå roligt att spela med en annan människans känslor, för vad det än visar sig vara sant så är det ju någon ut av dem som ljuger. Var försiktig och lita inte på någon ut av den för mycket just nu!! Om du vill prata med Tomas ring eller skicka sms direkt till han så får du ju direkt svar från han inte från någon annan.

[mia-38]
0

#31…jag ska göra det i veckan..ska ändå prata med han om fika då…För han har INTE ringt o sagt nåt….som dom sa att han skulle göra….igen! Vill han inte så ringer han o talar om det..eller sms:ar.

MIRJAMI
0

Ja, det verkar som den där Malin inte är rigtigt ärlig. Ta all kontakt direkt med den där Tomas själv….och du var försiktig. Låt inte de förstöra för dig!!!

[mia-38]
0

Är nu rädd att detta har förstört våra chanser till en romans….tyvärr….Han drar sej mer och mer tillbaka verkar det som. Han är rädd att det ska bli krångel mellan grannen o han då jag är kompis med denna granne….jag tror det är så….Och att hans situation med jobb o ekonomi tar all energi från honom så att ett förhållande inte ens kommer i hans tankar….Shit…..

Men jag ska finnas där som en vän iallafall….ses över en kopp kaffe ibland…utan att ställa några krav på honom på att det måste vara ett förhållande.

Och jag ska hålla M utanför allt som Tomas o jag snackar om.

Asa-N
0

Ja det är inte lätt att få till saker och ting i dag…..

Men du gör nog rätt i att hålla henne utanför det hela.

[mia-38]
0

Näää…så är det ju…Men själv säger han inte om han vill eller inte..men man kan ju känna av sånt ganska väl…

Asa-N
0

Nej men det är väl lite typiskt karlar :o)) vill man få något ur dem så får man dra ut det *S*

MIRJAMI
0

Vänta och se…kanske kommer du träffa någon senare som är värt att sattsa på. Den där Malin verkar konstig…kan det vara så att hon själv kan ha varit/är intresserad ut av Tomas fast hon har sällskap??

[mia-38]
0

Jo Mirjami!

Det finns en som gärna vill träffa mej…och han visar att han tycker om mej. Han ringer..han sms:ar…skriver på MSN o allt man bara kan tänka sej. Men jag MÅSTE få Tomas ur huvet innan.

Denna andra kille bor bara två km från mej….Han är ödmjuk…rolig….trevlig…sexig….vet vad han vill…ingen velputte.

Kanske skulle ge han en chans……hmmm……..

Asa-N
0

#39 Vad väntar du på??? *S*

MIRJAMI
0

Ja, jag kan bara hålla med  vad väntar du på?? Du är värt någon som tycker om dig och sätter dig i första hand, och vet vad han vill. Vänta inte för länge med denna andra, annars kanske han försvinner, utan satsa på han om det är möjligt!!!

[mia-38]
0

ihihih…Mina kära vänner! Vi ska ses i helgen…den nya o jag. Vi pratar mycket på datan, sms o telefon. Han kan verkligen konsten att göra en nyfiken…han bryr sej….han hör av sej….m.m…..till skillnad på den andra……

Såååå….detta kan bli nåt!!!!Skrattande

Asa-N
0

Håller tummar och tår och tassar här.

MIRJAMI
0

Jag håller verkligen tummarna ochså. Se till att inget säga till Malin om det nya, så att hon inte kan blanda sig i det hela.

Lycka till!!!!

Asa-N
0

Nej precis, inte ett knyst till henne.

[mia-38]
0

hihihhi….Hon kan inte lägga sej i denna gången….De känner inte varandra….Och när jag berättar om honom så blir hon surmulen…

Hon har varit en riktigt energitjuv denna veckan…Hon vet nog om att jag har pratat med Tomas om vad hon har sagt,,,och är sur över detta…men kan inte be om ursäkt….

[mia-38]
0

Asa_N och Mirjami!

Nu har jag träffat killen här i stan…och vilken go kille!!! Vi ska fortsätta träffas…vi kände likadant för varandra…Så nästa vecka då vi bägge har semester och han är barnledig ska vi hitta på nåt.

Malin sms:ade mej och ville vi skulle gå på en festlighet där dom bor. Men jag skrev att jag inte kunde för jag skulle träffa killen. Jösses vad sur hon blev!!! hahahaah…Nu märker hon att jag inte krusar längre…att jag har ett eget liv…och inte alltid kommer när hon vill..hahahah….Å det retar henne nu när hon inte har kontroll över mitt liv verkar det som….

Asa-N
0

Åh vad roligt :O) och bra att du näpsar av denna Malin, ingen har rätt att styra en annan persons liv.

Tuvalu
0

Vad kul Mia! Skrattande Jätte glad för din skull!

Jag har dejtat en kille från Nybro Flört

[mia-38]
0

Åh fasen Tuvalu….hur gick det då? När var det? Nu blev jag nyfiken…hihihih

Tuvalu
0

#50 Hittade honom på Passagen *s* och han var här första gången för en månad sen. Efter det så var vi föräldrar en vecka och då hördes han inte av. Sen på måndagen när vi lämnat barnen så hörde han av sig och ville komma. När han skulle åka hem så frågade han om vi skulle ses nåt mer den veckan och jag sa att det kunde vi göra och att han fick höra av sig. Men han är så dålig på att höra av sig, fick ett sms om att han var på Öland och det var förra torsdagen.

Och hör han av sig nu så vet jag inte riktigt hur jag kommer göra…

Fast sen är det ju så att vi inte kan bygga nåt seriöst ihop just nu eftersom han har barn och jobb där och jag har mitt här.

Kram Sanna

Asa-N
0

Man kan ha ett särbo-förhållande :o) det funkar utmärkt om det är vad båda vill.

[mia-38]
0

Hej Sanna!

Karlar är dåliga på att höra av sej…över lag…dom funkar så. Men att inte höra av sej när dom har barnen tycker jag är dåligt. Du vill inte skriva i ett PM vad han heter??…jag kanske känner honom….hihihihi….

Min Lelle hör av sej jämt..med gulliga sms och på vanlig telefon. Jag tror jag hittat rätt nu. Om man jämför med den andra..hahahah….Kanske ska ses idag igen… 

Kram från mej..

Tuvalu
0

#52 Visst kan man det. Och det är ju så det får bli i början tills man vet om man verkligen tycker om varandra. Men jag tror att han söker någon som han kan "bygga bo" med. Vet ju inte säkert eftersom vi inte har pratat så mycket.

#53 Jag har skickat ett pm till dig. Ja, jag tycker det är dåligt att inte höra av sig. Det är så enkelt att svara på ett sms, det behöver ju inte barnen ens märka liksom. Men för mig visar det att han inte är intresserad.

MIRJAMI
0

Jag är så glad att det funkade mellan dig och denna nya killen. Håll fast vid han nu för jag lovar dig….Malin har inte gett upp än. Hon kommer att försöka styra över dig igen, så hur nära arbetskamrater ni än är så lått henne inte blanda sig i ditt och denna nya killens förhållande. Och blir Malin sur lått henne sura….. Det tycker jag bara är rätt åt henne i såfall. Lycka till nu!!!

Susann56
0

Jag har läst en del av dina inlägg och lägger märke till att andra oftast håller i dina kontakter. Det finns alltid två versioner.Kanske malin inte orkar hålla i det. Om du gör det själv så kan det ju inte bli nåt fel. Endast ett litet råd på vägen från mig:)

[mia-38]
0

#56…Jag har hållt kontakten själv…Det var bara i början hon hade det mesta av det. Så jag har hållt i mina kontakter själv…:-)