Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett15-ot-off-topic
Läst 725 ggr
[mia-38]
0

Nostalgi!

Vad är nostalgi för er???

Sitter o lyssnar på Noice….Detta är musiknostalgi för mej som heter duga..hahaha….Tänk att texterna sitter än i huvudet så man kan sjunga med…hihihi….

Asa-N
0

Jösses t.o.m jag minns dem *S* fast jag var aldrig förtjust i dem *S*

LeTigre
0

hm.. new kids on the block..? Generad Gillade dem 1989-90 så där.. fast jag kan knappt lyssna på dem alls nu. Men ok, ni ska väl få en nostalgitrip tiger style! Tänk senare halvan av 80-talat - alldeles i början av 90-talet nu..

The pinks, vändbara dunvästar, 25-öres kola, trolltider, garbage pile kids, våfflat hår och breda stretchbälten med hakar (fast de är ju tillbaka i affärerna nu!), blå ögonskugga, amerikasockor, halvtaskiga hempermanenter, jeansjackor, stentvättat, ponchos, manchesterbyxor så tjocka att man knappt kunde böja knäna, hajk, glenmark, orup, svensk punk, neonfärgat nagellack, spegelväggar, plastnappar i snören om halsen, he-man, ninja turtles, thunder cats, indiana jones, den onda dockan, narnia (böckerna och tv-serien), åka i bakluckan utan bälte, diadem, snedlugg, stora tröjor och tights, freestyle, rob lowe, gamla Mtv..

Bland andra saker :)

[LenaB]
0

Nostalgi kan vara så mycket. Nu tex känner jag mig nostalgisk. Jag är i Värmland på besök hos min pappa…mitt ute i skogen! Den värmlädska skogen, helt underbart. Just nu så är allt så tyst så man hör bara…tystnaden.

Satt och tänkte på när man som barn var här uppe (hade det som sommarstuga då)och lekte. Ack, vad allt var bekymmerslöst dåGlad! Jag var ute och plockade bär, stack ut med båten och fiskade. Utforskade gammla övergivna hus, där kunde man hitta många skatterGlad. Kommer ihåg när jag hittade några gammla glasflaskor som var blå. Det var rena jackpotten. Jag har faktiskt kvar dem på en hylla hemma i köket. Ja, jag gjorde massor av spännande saker som jag nu gör med mina barn.

Vh LenaB

Katarinaj
0

Köpte en Noiceskiva för inte så länge sen. Spelade den i bilen, ungarna trodde inte jag va klok, jisses va roligt jag sjöng med som en galning. En kväll i tunnelbanan…Bedårande Barn av sin tid…Svart Läder…Lika bra i dag som för 25 år sen.

Asa-N
0

I söndags var jag på avslutningen av Pride-festivalen, skitroligt var det. Där uppträdde Svenne o Lotta o Hep Stars Skrattande o jag kan lova er att det vart rena rama "allsången" på oss över 45 år *S*