Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett06-små-barn
Läst 1351 ggr
[mia-38]
0

Barnens drömjobb??

Som barn så har man oftast framtiden uttänkt med drömjobbet…

Min son ville bli polis…eller stridspilot i USA…
Jag hörde en konversation mellan min son o hans bästa kompis för länge sen. De ville bli poliser bägge två i stockholm…Men kom den ena inte in så skulle han bli bov….å den andra vara polis…så hade de en insider…hahahah..

Vilka ideer barn kan ha…
Nu låter det helt annat o min son satsar på en framtid inom data….programmerare och designer…

Vad vill/ville era barn jobba med när de blir stora?

Asa-N
0

Nu är det bara musik som gäller för dottern, tidigare var det djursjukvård. Men hon vill fortsätta med musiken så hon ska söka in på Rytmus eller Kulturama.

Katarinaj
0

Från att ha haft siktet inställt på Hollywood och bygga om Bilar där, så kom han häromdagen och sa att han tänker läsa till Sjuksköterska för att kunna flyga Ambulanshelikopter. Han har redan checkat med sin far som lovat att betala Flygcertifikat för Helikopter om han genomför detta. Kändes skönt att han åtminstone börjar tänka på framtiden. Han är helt inne på att han måste plugga för att få ett bra jobb.

TheaGianneschi
0

En svetsare, en målare, en lastbilschaffuör och en guldsmed vilken salig blandning.

Asa-N
0

Oj ja det var ett brett perspektiv :o)

Minna-72
0

Min tjej vill ha en egen garnaffär :) och arbeta för miljön som naturvetenskaplig forskare. Hoppas hon når dit hon vill. Jag vill göra vad jag kan för att hjälpa henne.

Asa-N
0

En egen garnaffär?? Det var ju ett lite udda önskemål :o))

[mia-38]
0

Jaa…det tycker jag med..hihih..men det är bra att det finns sånna som vill ha lite udda yrkenSkrattande..annars skulle de väl dö ut ganska snart…

Jag själv när jag var liten ville bli sjuksköterska eller veterinär…typiskt för tjejer!!!  Jag blev uska…men insåg ganska snabbt att det inte var nåt för mej….ehehe…

Minna-72
0

Ja hon är speciell…d e alla barn iofs.

Jag försöker få henne att välja utbildning till naturvetenskapen och att hon kan ha garnaffären som extra men d gäller ju att inte vara för uppenbart "styrande" då lär hon väl bli något helt annat bara för att markera att d inte är jag som bestämmer :-))

Asa-N
0

Själv skulle jag byta namn till Anne-Marie och bli hårfrisörska *hahaha*

[mia-38]
0

Du gjorde inget av det eller Asa-N?? Skrattande Inte namnet näää…ahahahah…det ser jag ju…

Minna-72
0

Jag ville bli arkeolog   …hmmm spännande Obestämd men har inte haft några planer på att byta namn…:-)

Asa-N
0

#10 Nix varken namnbyte eller det jobbet *S* minns dock inte varför jag skulle byta namn och varför just Anne-Marie Skrattande men jag var väl en 7-8 år då *S*

#11 Jaså inga planer på namnbyte där *S*

Minna-72
0

Har iofs funderat på byte av efternamn efter skilsmässan men jag vill gärna heta samma som min dotter. Vet inte vad "man" tycker om att exet behåller efternamnet. Den nya kanske inte gillar d???

Minna-72
0

Hoppsan nu kom jag visst ifrån ämnet…

TheaGianneschi
0

När min dotter som nu är 13 och vill bli guldsmed, var liten "bytte" hon namn till Madelene Lund hon vägra svara på ngt annat än det och då skulle hon jobba som läkare på dagen, hårfrisörska på kvällen, filmstjärna på natten. Hon skulle gifta sig med någon som hette Nisse som ägde ett par guldstrumpor och en flygande matta??? Jag är rätt nöjd med hennes senaste yrkesdröm kan jag säga och att hon numera svarar på Jessica när man ropar hahaha…

Asa-N
0

#15 hahahaha jösses jag skrattar här så tårarna rinner *S* Det var ett tufft program….. Madeleine Lund *hahahaha*

Lorelai
0

Min pôjk här han har det travelt han. Han är tre år och vet precis vad han skal bli.
Han skall arbeta heltid som polis, helgwicca som ambulanssjukvårdare, vara jourbrandman och ha vaktmästeri som fritidssyssla. Det vill säga om han får någon fritid över. *s*
Min lille sattsar nog på böcker iom att han jämt har näsa i dem. Men vad han säger får vi vänta med tills han blir sötrre och bröjar prata.
Ja just.. på helgdagar vill han köra racerbil med.. *s* Blir nog inga barnbarn där ifrån.. hinner nog inte med tjejer han.

Asa-N
0

Hahaha nej han får det lite körigt :o)))