Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett16-övrigt
Läst 1001 ggr
[mia-38]
0

Andra -och tredjenamn

Vilka namn har era barn mer än det ni kallar de för…??

Vi valde att vår son bara skulle ha ett…alltså Emil…..Varför ska man egentligen ha flera efter sen? Och vi kunde inte enas om de andra namnen…därför skippade vi det…..hihihi…

Tycker du att barn ska ha andra- och tredjenamn? Och varför i sånna fall?

Asa-N
0

Malin heter Elisabeth också, det är ett namn som alla flickor i släkten får så det vågad faan skippa *hahaha*

Katarinaj
0

Egentligen kan det ju räcka med ett namn, tilltalsnamnet.

Men mina söner har förutom sina tilltalsnamn också fått namn efter sina Pappor, så det är väl tur att man bytte Pappa, så dom inte behövde ha samma namn *L*

Den lille heter Richard i andranamn och den store Mats

Själv heter jag Anne i andranamn, ingen i min släkt som heter det…..

Asa-N
0

Jag är ju "begåvad" med både andra och tredjenamn och det är ingen höjdare när man ska skriva fullständigt namn…. *suck*

Lorelai
0

Jag har 4 namn i mitt fullständiga, min äldsta pojk har 5 totalt och min yngste har 4, för vi glömde ett av dem när vi skickad ein papprena.
Mina barns bror har även han fem namn och skall nu få bytt ut några av dem, men det skall ändå landa på fem.
Varför?
Ja mina då det ena är mitt vuxna namn, det andra är mitt barnnamn, det tredje är ett släkt namn av tradition. Det fjäde är efternamnet.
Min äldste då som har ett extra bär ävne han namn av samma anledninga.r
Ett barnnamn, ett vuxen namn, ett traditionellt och två för efternamn. Jag och deras pappa tog aldrig gemensamt namn nä vi gifte oss.
Den lille skulle ha haft två efternamn men vi glömde pappans vid inksicket.
Vill barnen vid vuxen ålder byta ut sitt vuxen namn så stå det dem fritt att göra det.

TheaGianneschi
0

Mina har fyra namn var 2 sk släktnamn och 2 bara för vi ville ha dom

Michael Joakim Göte Victor

Eric Mattias Folke Giulio

Lisa Jessica Irma Michaela

John Per Joakim Micke

Min man har tre John Stefan Michael och jag har bara begåvats med två Maria Theres

Minna-72
0

Min flicka gillar verkligen sitt andranamn, Talita, eftersom hon absolut inte vill vara som alla andra. Hon säger att hon ska byta till d som tilltalsnamn så småningom. Julia var inte vanligt när hon föddes men två år senare skulle ju varenda liten tjej heta d Rynkar på näsan.

phernilla
0

Min äldsta heter Benjamin Fredrik Emanuel.
Benjamin hade jag bestämt sen barnsben (Bianca om det blev en tös)
Fredrik efter "pappa", samt Emanuel efter morfar.

Minsta heter Ellioth Leo Decibel.
Ellioth för att vi gillade det namnet. (Först tänkt att stavas Elioth, men det skippade vi).
Leo valde storebror, o Decibel kom av skriet han åstadkom på förlossningen som till o med fick barnmorskorna att rysa… *s*

En kul grej är att min son var allra först i Sverige med att ha Decibel som namn. Fanns inte innan honom varken som tilltalsnamn eller andranamn! :-)