Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett01-föräldraskap
Läst 904 ggr
[LenaB]
0

Vem betalar...??

Ska umgängesföräldern betala barnomsorg då barnet är hos honom eller ska boendeföräldern stå för hela kostnaden? Obs att detta inte är växelvis boende.

[mia-38]
0

Hej..

Tyvärr vet jag inte så mycket om sånt..Det beror väl på hur ofta umgängesföräldern har barnet….Har man lika mycket tid så kan man väl dela på kostnaden….
Tror nog att det är efter vad man själv kommer överens om. Men bor barnet bara varannan helg hos umgängesföräldern så ska väl boendeföräldern betala.

MVH Mia

Katarinaj
0

Det känns ju som om det är Boendeföräldern som ska betala för detta. Om man får underhåll, ska ju/väl detta vara till en hjälp för tex barnomsorg?

Asa-N
0

Har boendeföräldern underhåll så är det egentligen den som ska betala. Kostnaden för dagiset är ju även uträknat utefter dennes inkomst.

db-2
0

Självklart står boendeföräldern för kostnaden eftersom taxan baseras på hans/hennes inkomst.

[LenaB]
0

Jag har nog för mig att det är så som ni beskriver det ovan också. Tack för era inläggGlad!

Asa-N
0

Så lite så :o)

phernilla
0

db-2:

Så är det inte i vårt fall.
I vårt fall så baseras taxan på bådas inkomst.
O vi delar på kostnaden. Betalar halva var.

db-2
0

# 7

Varför om ni ej har växelvisboende? Nyseparerade & har inte hunnit ändra/anmäla det? Eller är det ett eget val? Har svårt att tänka mig att det är ett krav från Ale kommun?

phernilla
0

Värst vad du hade koll på Ale kommun :) Ingen vet var denna ort ligger normalt :) *imponerad*

Separerade i Februari o på inkomstuppgiften till dagis skulle bådas inkomst stå med, fast han bor hos mig (boendeförälder) o har umgänge med pappa. Vi har växelvis boende, men han är nästan mer hos pappa i dagsläget :)

(jag jobbar nätter o varje vecka)