Börja banta!!
Nästa vecka ska jag börja banta….Har en kur som tar 13 dagar som är ganska hård..men den funkar!!
Förra gången jag testade den så mådde jag inget vidare pga en förkylning samtidigt..men nu jädrans…hahaah.
Har ni bantat nångång? Och vilka knep o kurer har ni haft då?
Jag gick ner 19 kg med hjälp av Viktväktarna. Höll den nya vikten länge men nu sista året har jag slarvat och säkert gått upp 10 av dem
men jag ska ta tag i det nu i höst igen.
Heheheh..å det roligaste är ju att jag gått ner 5 kilo på en månad…UTAN att ha gjort ett skit för det….hhahahh…..Vägde mej för nån vecka sen..upptäckte då att jag tappat 3 kilo…å vägde mej sen idag igen..tappat ytterligare 2……Blir man glad eller? hhahahahah….
Sådant händer inte mig…..
Det har aldrig hänt mej innan heller…så man börjar ju undra lite..hahahah….
Jag var på en kurs eftersom jag jobbar som kokerska. Där kom vi just in på detta med olika dietter och batningsmetoder m.m Hon som höll i kursen sa att oftast går man ju mera upp i vikt efter dietterna/batningskuren. Det enda sättet som funkar är att äta regelbundet och motionera osv. Tror lite på viktväktarmetoden. Vissa fungar det facktistt för, om man lyckas följa det till punkt och prickar. Vet några på jobbet som var med i det. Sedan så är ju frukt och grönsaker bra att äta.
Sedan så finns det ju så många olika metoder.
Viktväktarna funkar om man håller sig till det. Jag har nog aldrig ätit så mycket som jag åt när jag var med i Viktväktarna!! Tyckte jag åt mest hela tiden *S* men ner i vikt gick jag och höll det i 2 år innan jag flippade ur här i våras *S* men det är mitt eget fel men jag vet också att jag i morgon dag kan ta tag i det igen och jag ska straxt göra det.

Jag har alltid varit en liten klenis på 50 kilo, men när jag blev sjuk för ca 3 år sedan gick jag upp ca 12 kilo, sen smög sig ytterligare kilo på tills jag var uppe 72 kilo, då fick jag panik. Tog tag i det för ett år sedan, köpte faktiskt Herbalife och gick ner 8 kilo på ett par månader. Men jag hade missuppfattat säljaren och drack Shake två gånger om dagen och åt ett par Päron där emellan, jag skulle ju äta en riktig måltid om dan också. Men här var det snabbantning. Nu har jag faktiskt gått ner tre kilo till på ett, par tre veckor. Har levt på Fil o Musli när ungarna varit borta. Nu står vågen på 60 YES!! Lycka till Mia.
Kram Katarina

Alla dem här metoderna som finns tror jag inte på.
Utan ät vanlig mat,mindre portioner och en rask promenad om dagen(minst 20 min) ni ska se det ger effekt.
Har just kört igång en grupp på jobbet om 10 personer.
Vill ändå säga lycka till ni som bantar just nu:)
Ja jag tror man ska prova sig fram vad som funkar bäst för en själv och sin livsstil. Jag menar att Viktväktarna funkar jättebra för mig självklart tillsammans med motion. Men det kanske inte alls passar Mia-38 t.ex. :o) GI-metoden är inte en metod som passar mig har jag kommit fram till efter att ha läst på om den. Grannen är konsulent för Camebridge-kuren och det är inte heller min melodi :o)

#8 Ja så är det, röra på sig och skippa Läsk, godis för ofta. Men i bland kan det vara bra med en liten kur för att komma i gång o få ett hyfsat snabbt resultat. Sen tror jag att tex Viktväktarna kan passa för vissa som får en större motivation av att samlas i en grupp och få tips, råd och stöttning. Det finns ju många olika anledningar till övervikt. Beroenden, depression så vi behöver nog lite olika former av "hjälp".
Kram
Bantning är en gammal fras som bara förknippas med meningslöshet då bantning är en tidsinriktat period som har ett slut. Mao man går ner låt oss säga 4 kg på 4 veckor genom att äta en viss typ av mat eller nåt liknande, sen återgår man till sitt vanliga leverne och de 4 kilona kommer tillbaka plus en eller två extra, Vill man gå ner i vikt och hitta sin idealvikt så är det en förändring man måste göra som inte har ett slut mao, man ändrar sin livsstil.. för hälsa är en livsstil.
När nån säger bantning så tänker jag direkt på Allers eller nån annan damtidning med alla dessa mirakelkurer som gör mer ont än gott.
Nej ät hälsosamt, hitta balansen i livet mellan det syndigt goda och det nyttiga, addera en rimlig dos av "träning/motion" och lev livet.
Det finns så många olika former av träning så även den värsta soffpotatisen bör hitta nåt som passar just den. Vad gäller födan så är det högst individuellt. Vissa kanske inte "tål pasta/ris" som jag till exempel, jag får uppsvälld mage av det, vissa kanske går ner mer av att skippa/skära ned på kolhydrater, andra fett. Jag har ett högt proteinintag och ett relativt lågt kolhydratintag. Jag tränar 5 dagar i veckan och promenerar ganska mkt. Hitta det som passar och försök göra hela grejen rolig och utmanande.
Ät för att leva, inte leva för att äta.
Lycka till.
För mig är detta med motion ett problem. Det är inte det att jag inte vill motionera *ler* utan det att jag har svårt med det rent fysiskt. Detta pga en kronisk ledsjukdom som medför ständig värk i lederna och då främst de stora som axlar, höfter och knän.
Men äta rätt är ju något alla borde göra :o) inte bara för att hålla vikten utan för att kroppen ska må bra.
mia-38:
Hur går det?
Jag har bantat med Modifastkuren, o den är verkligen kanonbra!
Jag rekomenderar den skarpt. Man beställer via Modifasts hemsida,
där dom är allra billigast… :-) Dom finns även på Apoteket, men
där är dom lite dyrare, dessvärre…
Beställer man via hemsidan så levereras varorna tillsammans med
en faktura på 30 dagar… **Kanonbra!
Det är kostersättningsdrinkar som verkligen smakar kanongott!
Rekomenderar starkt Choklad, Vanilj samt potatis/purjolökssoppan!! :-D**
Jag körde en kur på 14 dagar o gick ner 8 kg,
då jag då avslutade kuren så har det bara
fortsatt… Nu har jag gått ner 20 kg :)
Det bästa av allt är att dom här är verkligen goda!
Dom smakar inte smuligt eller så som alla andra drinkar!
Vilken kur kör du?
/Nilla
8 kg på 14 dagar är på tok för snabb nedgång om än trevlig. Detta är tyvärr i 99 fall av 100 kilon som lätt kommer tillbaka.
Men så snabb nedgång är inte bra för kroppen. Som kvinna ska man kunna tappa runt 1 kg per vecka och kroppen hänger med.
I mitt fall är det ingen risk att dom kommer tebax…
Jag vet att det inte är bra att gå ner för mkt på kort tid,
men detta har funkat bra för mig, o inte på väg tebax,
som sagt… O jag rekomenderar fortfarande denna kur
starkt…
Jag gick nog ner av bara farten för att jag hade 22 kg's
övervikt kvar med (från början 37 kg), sen graviditeten
2 år tidigare…
Jösses då har du lite att "bita" i med andra ord. Ja det är lätt att gå upp i vikt men attans så svårt att gå ner igen….
Ja nu är det inte så mycket kvar att bita i längre, tack o lov :)
Börjar känna mig nöjd. Har nu 8 kg kvar till min idealvikt, men…
Jag var på tok för smal innan graviditeten, så jag ska nog stanna
där jag är nu, känner jag… :)
Mer trimma min kropp nu, börja träna regelbundet, osv :)
Det låter som en sund inställning Phernilla :o))
Ja, det tycker jag allt!! 
Tänk att då man vägde 58 kg innan graviditeten så tyckte jag att:
"jag är tjock"…
Idag vet jag att jag inte ens var i närheten,
o nu då jag kollar på bilder från då så var jag sjukt mager…
Ska lägga in två bilder här så får ni se…
O tala om vilken människa som ser friskast ut? 
Jag säger att 2008 är bäst!
Utan tvekan!
Friskast o sundast… 
Definitivt är Årgång 2008 snyggast. Jättefin är du :o)
Åsa-N:
Tack!! :-D