Omstart....
Efter många års illa behandling av sin pappa så börjar sonen äntligen trivas med sej själv. Han känner att han kan…att han duger…att han är någon….att han är unik.
Jag har stöttat och stöttat honom i alla dessa år…och nu äntligen börjar detta ge resultat. Det var riktigt illa en sommar för två år sedan. Då tog min son tio Treo-tabletter och skar sej själv på armen. Jag hörde med läkare men de sa att Treo-tabletterna inte är farliga…bara att han kan bli dåsig av dessa. Och han hade inte skurit sej så det blev illa…mer rispat. Men det var ett rop på HJÄLP MEJ!!!!
Jag sjukskrevs på heltid ett tag för att finnas hemma för honom…och med tiden blev allt bara bättre och bättre. Under denna tiden fick han inte träffa sin pappa..inte ens prata med honom på telefon. Jag berättade för han far hur illa det hade varit…Men han fattade inte att det var pga hans beteende mot honom. Så jag lade ner all kontakt med pappan.
Nu har de börjat å prata lite i telefon ibland. Pappan bryr sej lite mer än han gjort innan. Han är inte lika elak och kommer inte med pikar och nedsättande kommentarer. (hoppas jag)
Jag frågar alltid sonen hur det varit när han vart med sin pappa i Kalmar eller nåt…och det har varit bra hittills.
Sonen är ju så pass stor nu med så han kan slå ifrån sej på ett annat sätt än innan. Han kan säga ifrån mer.
Jag lärde mej även att säga ifrån till pappan om det var nåt som jag tyckte var fel. Så där märkte han att det inte gick att köra med mej heller.
Hurdan kontakt har era barn det med den andra föräldern? Jag är inte ute efter att ni ska smutskasta någon om det nu är en dålig relation de emellan. Vill bara höra vad ni har för erfarenheter.
När dottern var liten så hade pappa hennes henne mer av plikt än av vilja. Idag så går det jättebra tack och lov, så jag är glad att jag "tvingade" honom att ha henne enligt överenskommelse. Sedan har hon ju genomskådat honom för länge sedan alldeles själv men det är en annan sak :o)))
Ja…som jag har skrivit i ett annat inläg med den stora killen ingen kontakt med sin pappa just nu. Den lilla har en bättre kontakt med sin pappa. Hans pappa skulle alldrig överge han säger han, men ofta är fotvarande komppisarna vigtigare.

Ingen av barnen här har någon kontakt att prata om med den andre föräldern så att säga finns både mamma och pappa . Mamman till den ene sonen bär sig så grymt illa åt mot honom så hon är helt avpolleterad och pappan till dom andre är inte så dålig på taskigt vuxenbeteende men nu är ju mina barn ganska så stora 9, 13, 16 och 17 så dom bestämmer själva om och när dom vill ha kontakt och för det mesta blir det då ingen kontakt för att dom inte hör av sig.
Mina barn vill inte ha den minsta kontakt med sin pappa. Det hade de inte ens när vi bodde ihop. Ibland har vi pratat lite om det, men de säger bara att de inte har någon pappa. De har ju fått stå ut med mycket från honom precis som jag med slag, skällanden och svärande att de bara var i vägen.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
#4 Fy så trist :o/ det ska ingen behöva uppleva.