Viktigt i barn/förälder-rollen
Vad anser ni är viktigt i samspelet mellan barn/förälder?
Jag tycker det är viktigt med:
Tilliten - att man ska kunna lita på varandra.
Kärleken- att visa att man bryr sej och älskar sina barn villkorslöst.
Ödmjukheten - att kunna lyssna till varandra och acceptera den andra som den är.
Vad tycker ni är viktigt??
att LYSSNA oavsett vad det gäller :o) det är det viktigaste av allt, kan man inte det så försvinner de 3 saker du räknade upp.

Att känna trygghet, då följer resten med….
Att kunna lyssna och trygghet är två väldigt viktiga saker med.
Att vara lyhörd gentemot sitt barn….hur det mår…vad det känner….
Många föräldrar tar sej nog inte tid att "se" detta. Tyvärr. Utan bara kör sitt race och tror att allt är frid och fröjd.
Ja det är på tok för många föräldrar som går omkring med skygglappar på sig!! Otroligt egentligen.
Jaaa…man börjar ju undra hur det står till i en del familjer.
Ta en sak tex som hände här i stan tidigt i fredags morse. En 20-åring hoppade framför tåget!!!!!
Vi vet inte än om det är en tjej eller kille…
Men varför???? Jag kan inte fatta varför???!!! Troligen ingen som lyssnat på henne/honom….Det var enda utvägen. Usch…
Lita på varandra, finnsa för varandra i de goda och de dåliga tiderna och kunna visa kärlek.
Min stora son kommer alltid hem och talar om vad han har gjort i skola. Är det någor som inte har varit bra som han har gjort säger han det som det är…….så när de ringer hem från skolan så vet jag redan om vad som har hänt….och ibland när de inte vet exat vad som har hänt så kan jag oftast berätta det för dem då in son har berättat för mig.
Mirjami!
Vad härligt att veta innan de ringer från skolan. Bra gjort av din son att tala om.
Jag märker direkt på Anton när det är något, så han kan inte hålla tyst. Många gånger har han även berätat saker som de har planerad att göra som förra året de hade hittat en tändare och raketer och kom hem och berätta detta för mig. Jag ringde till skolan och sa detta och rastvakterna spionerade på dem….så ingen olycka han hända.
Han berättar även vissa saker som händer för koppisarna i mellan. Det är en kille i hans klass som inte är rigtigt som han ska så att säga, och han kan ge sig på med våld på lite olika elever i mellan. Berättar Anton om något sådant här så skickar jag ett brev till läraren och ser till att Anton lämnar det till läraren så får hon veta vad som pågor. Jag brukar berömma han för dessa fina insatser som han gör.