Snart Jul igen
Hur brukar ni göra med Julfirandet? Har ni vartannat år eller får barnen själv bestämma eller är det konflikter varje år?
Min 13-åring brukar själv bestämma var han vill vara, hans Pappa vill/tycker att det ska vartannat år, men han har ju inte varit så seriös under åren tidigare, så Pojken vill oftast vara med mig Julafton, men jag skulle aldrig bråka om det. Julen är till för barnen i första hand, även om det är mysigt att vara samlade.
Min 9-årings Pappa o jag separerade i Oktober i fjol och firade Julen tillsammans här i huset.
Men nu har han ny sambo, så jag vet inte hur det blir i år.
Hur blir eran Jul i år?
Min son är ju 16….så han bestämmer vart han ska vara på julafton.
De senaste 6 åren har han varit med mej och firat. Hans pappa har inte alltid varit så snäll vid han…så Emil valde att vara hos mej. Nu har han ju tjej….så de brukar umgås oxå på julafton. Antingen här eller hemma hos henne.
När Emil var mindre så hade vi varannan julafton och midsommar. Det var ett litet hels…ke när han var hos sin pappa. Tycker som Katarinaj att julen är för barnen. Tyckte att när han inte var med mej då att julen inte var kul att fira alls.
Denna julen blir som alltid. Hemma hos syster med mina föräldrar.
Jag blir nog hemma med mina barn nu till julen. Vanligtvis har vi firat julen tillssammmans med min mamma, pappa och min brors familj. Så kommer det ju inte bli i år då jag har helt brytit kontakten med min mamma. Pappa gick bort för drygt ett år sedan och jag har inte heller någon vidare bra kontakt med min bror.
Så det blir jag och barnen hemma och ev. min kollega och hennes syster som är plast mostrar till mina söner. Ska nog funga ändå…och lungt och skönt lär det ju bli.
Här firar jag och dottern julafton själva sedan några år. Hon åker till pappa sin på juldagen. Det är så hon själv vill ha det :o) När hon var liten firade vi jul ihop men nu är ju hennes pappa omgift. Vi har firat jul ett par gånger allihopa och haft jättetrevligt, men nu har dottern sagt att hon vill vara hemma på julafton sedan ett par år.