Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett07-tonåringar
Läst 1037 ggr
[mia-38]
0

Taskig tjej

Vill bara skriva av mej lite.

Min son Emil har en tjej…Denna tjejen har en häst. Och min son är inte speciellt intresserad av hästar. Men han brukar följa med henne ändå för att vara snäll.
Idag ville han inte. Så hon bjöd med en annan kille…Emils kompis. Som hon inte kännt mer än i 2 månader.
HON blev sur för ett tag sedan för att Emil träffade en tjejkompis som han har haft ända sedan i klass 1. Och som han brukade träffa som kompis INNAN hon kom in i bilden.
Nu fattar hon inte varför Emil är sur!!
Jag tycker detta var taskigt gjort av henne mot Emil. Varför fick inte han träffa sin gamla klasskompis då?????

Jag sa till Emil att ställ samma argument mot henne…att HON blev sur när du träffade tjejpolaren.

Nu är jag förbaskad på henne med. Så som vi ställt upp på henne med mat…skjuss till hästen o allt.
Hon kan glömma att jag tänker betala för hennes mat nåt mer.
Blir så ledsen när jag ser att Emil mår skit nu. Han har det nog så jobbigt med skolan. Och så gör hon så här.

Vad kan jag göra som förälder förutom att ställa upp på mot son? Gör jag fel som lägger mej i det hela?

Asa-N
0

Den tösen behöver lära sig ett och annat. Sätt ihop och sätt upp en prislista där hemma, Lunch 50:-, middag 75:-, allt övrigt 10:-/st…. Det gjorde en bekants bekant vars sons kompis (kille) mer eller mindre bodde där :o) det hade avsedd effekt.

Klart du ska ställa upp på Emil.

[mia-38]
0

Klart jag ställer upp min son.
Men varför tar hon med en av Emils killpolare till sin häst?? Hon kunde väntat tills Emil ville följa med och frågat han med då….
Dåligt!

Jag vet att hon kommer att beklaga sej inför mej sen..att Emil blev sur..men si det har hon inget för!! Då ska jag tala om hur man beteer sej mot sin pojkvän.

Asa-N
0

Sannolikt för att antingen göra honom svartsjuk eller visa honom att hon kan få tag i andra. Frågan jag ställer är varför Emils kompis gick med??

[mia-38]
0

Jaaa…Jag körde ner Emil till stallet. Han skulle överraska henne…
Jag tror inte han var med…för hans moppe var inte där iallafall….så han ville nog inte för Emils skull. Bra det! För annars hade han inte vart nån bra polare.

MIRJAMI
0

Hon gör ju detta ut av ren jävulskap…hon vill tydligen vara nr ett…för Emil och sedan själv kunna göra som hon vill så att säga. Nej…..jag bara hoppas att han en dag lämnar henne…så kan hon stå där.