Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett16-övrigt
Läst 445 ggr
[mia-38]
0

Olater/vanor

När man är singel ett tag så brukar det ju vara så att man skaffar sej vissa vanor eller olater.
Har du gjort det? Vad är det?

Mina är nog att jag har ett visst "schema" på morgonen. Jag går upp, sätter på kaffet, duschar, gör mina mackor och sätter mej en stund vid datan. Jösses om någon kommer och ändrar på detta. Rynkar på näsan

Asa-N
0

Jag går upp, slår på datorn, går ut i köket medan den startar och gör kaffe, tar mig till badrummet och gör vad jag ska där, hämtar kaffe och sätter mig vid datorn. Får jag inte göra detta så funkar jag inte över huvud taget den dagen *S*

Tatsja
0

Oja. Går upp, sätter på kaffet. Toalett, ut och röka. Gör ordning glaset med is. Datan. Sen har jag nog efter alla år som ensam, blivit egoistisk.

Trodde aldrig att jag skulle kunna vara ensam. Men nu vill jag gå upp när jag vill, sova när jag känner för det, oavsett tid på dygnet.

Se vad jag vill på teve. Äta när jag har lust och så vidare.

Skulle nog få svårt att bo ihop med någon nu. Men särbo skulle nog gå.
Har blivit van efter 9 år att sköta mig själv. Bara ta hänsyn till min hund och son i och för sig. Men han bor ju på nedre våningen. Är en ensamvarg. Han sköter sitt och jag mitt. Sen hjälper ju han mig här hemma också.

Men ovanor, har man fått.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[mia-38]
0

Jaa…jag håller med. Man blir nån slags ensamvarg. Tycker det är jätteskönt att ha egen tid. Kunna lägga mej när jag vill, läsa bok när jag vill, kolla tv när jag vill.

Skrattande