Bortskämd? Eller bara ensam
Ni som är ensambarn. har ni blivit mer bortskämda än de som har syskon?
Känner ni er ensamma ibland och saknar att inte ha syskon?
Sätter era föräldrar mer krav på er än oss som har syskon? Egna funderingar.
Att jag undrar detta beror på 3 stycken som jag känner. De är ensambarn och får allt de pekar på. Även nu när de är vuxna med egna barn
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Jag är inget ensambarn själv. Men min son är detta. Och jag måste nog säga att jag skämmer bort honom väldigt mycket.
Han är det enda barn jag har och jag vill inte ha fler. Då blir det lätt så att man skämmer bort de.
Vet ej om han känner sej ensam eller så. Jag ska höra med honom om detta sedan.
Jag kan tänka att har man ett barn så får det barnet automatiskt mycket uppmärksamhet. Har man fler så ska uppmärksamheten och ekonomin delas på samtliga barn.
Jag var det enda barnet och det var nog både på gott och ont. Jag vet att jag saknade ett syskon, helst ett äldre som man kunde se upp till tror jag.
Jag har tre barn själv och trots att de är i luven på varandra ibland så är de glada att de har varandra. Den lille avgudar sina sörre bröder. Min största son är mycket mån om sina yngre syskon och skulle nog skydda dem med sitt liv.
Vh LenaB
Ja vet inte vad ja ska tycka om dem ja känner. Den ene är över 40 oc ar själv 2 barn, men är ett ensamtbarn. ans föräldrar köper allt till onom. Ny bil? Ina problem, vi betalar. Nya möbler? Ok.
Tror inte de förstår penars värde när de får allt de pekar på.
Sen ar ja en i bekantskapskreten som också är ensambarn. on är lite över 20. ennes föräldrar ar alltid ållit årt i penarna. Även jularna var det så. Bara nåra kläder, ina dyra. nåon leksak. Sen inet mer. Däremot ennes barn blir bortskämda av morföräldrarna.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?