Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett16-övrigt
Läst 1305 ggr
MIRJAMI
2008-11-05 22:33
0

Glassögon

Ja, jag har idag fått glassögon…blivit glassögon orm som min store son vill kalla mig. Nästa vecka är det hans tur att gå tlll optikern och få ett par glassögon. Nu var ju inte dessa såå himla dyra men ändå dyrt är det med glassögon, men måste ju tyvär har dem.

Har någon erfarenhet här ut av beställa galssögon genom internet?? Man går så klart först till optikern och får sina värden.

Tatsja
2008-11-06 00:21
0

Sorry vännen har aldrig textat.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Asa-N
2008-11-06 05:56
0

Nej det skulle jag inte våga testa, att beställa via internet. Jag har ju progressiva glasögon o de jag har nu kostade drygt 7.000:- för ett par år sedan…..

Tatsja
2008-11-06 08:30
0

Mitt bonusbarnbarn vill ha glasögon bara för att det nu är tufft i skolan. Han var och kollade synen igår. Inget fel. Gissa sur unge. Han är 13 år.
Att beställa över internet kan man göra om det inte är så många rättningsfel på de glasögon man har. Men jag vågar inte. Rädd för att jag får betala för fel styrka och så vidare.

Väl mött, Tatsja

Katarinaj
2008-11-06 16:46
0

Har en bekant som var på synundersökning med sin son och sig själv häromveckan.

Han tog bara receptet och tänker beställa via Internet.

MIRJAMI
2008-11-06 20:22
0

Jag var ochså inne på det först att beställa via internet, men sen backa jag. Jag har tydligen inte så stora fell, men svårt att se ändå på långt avstånd.

[mia-38]
2008-11-06 20:49
0

Jag använder inte glasögon så jag har ingen erfarenhet av det. Men skulle jag behöva så skulle jag nog inte beställa över internet. Jag skulle gå till en sån affär. Tror det tar kortare tid sen vet man vad man köper.

Asa-N
2008-11-07 06:09
0

Är det vanliga läsglasögon så kan man nog beställa över nätet, men inte progressiva, de ska ju trimmas in på millimetern.

Christina-Lundberg
2008-11-09 00:12
0

Jag är i en "glasögonsits" själv.. och jag var in på en lokal butik som har förkortningen SS. Jag vill inte skriva in namnet… reklam. Men de har i alla fall en reklamsnutt nu på TV- där man får en synundersökning för en kr - om man beställer glasögen. De är relativt billiga och har olika prisintervaller fr 495 - 1795 och man får köpa ett par och man får ett par på köpet.
Jag har stora planer på att gå dit.

SimsBrooke
2008-11-09 00:59
0

Jag tycker du INTE ska beställa genom internet, det kan vara billigt skit som går sönder allt för mkt och vad ska du göra då om dem går sönder?
Bäst och gå till en affär istället.. Visst det är dyrt men det är fan värt de

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Asa-N
2008-11-09 08:19
0

Ja det kan visa sig bli dyrt för går man med ett par "internet-köpta" glasögon till någon optiker för att få dem justerade så tar de betalt. Jag har ju bråkat flera gånger med min optiker, samma som Christina inte nämner här ovan, SS, för att flärparna som sitter på näsan har ramlat av, eller en i stöten. Dessa nya de satt dig har de velat ha 45:- för, inte mycket, men då jag har bågar av deras eget märke och glasögonen är köpta där så tycker jag det ingår i servicen för ett par glasögon som kostade nästan 7.000:-. hittills har jag avgått med "segern" :o))

Nicka
2008-11-10 13:15
0

Håller med de övriga här !

Har själv glasögon ibland. Men har väl tillräckligt bra syn så Jag kan va utan för det mesta.

Använder vid datorn, TV och när Jag läser.

Jag går till butik, då vet Jag vad Jag får och att det blir rätt.

LYCKA TILLFlört

Tatsja
2008-11-10 17:36
0

Vaknade imorse och tog mina glasögon. Men vad konstigt det kändes. Tog av dem igen och tittade. Ena skruven i skalmen hade försvunnit. inte undra på att den pekade åt Häcklefjäll.

Åkte till optikern som ordnade det. kostade ingenting.

Nu känns de mycket bättre

Väl mött, Tatsja

Hjortronsylt
2008-11-11 21:17
0

Kan VARMT rekommendera att beställa glasögon via internet!  Har varit mer än nöjd alla gångerna under flera år, och speciellt från Lensway (gratis reklam som jag bjuder på för vi är så nöjda!).

Fick glasögon inkl. glas-behandlingar och supersnygga hållbara bågar för ca 1.000:- inkl. porto. I en vanlig fysisk butik skulle priset legat på ca 4.000kr!

Gjorde synundersökningen hos en vanlig optiker, tog receptet och gick hem och beställde från internet och tjänade sköna tusenlappar.  Glad

Bågarna får man låna hem gratis och returportot är också betalt.

Alla seriösa internetbutiker ska ha en garanti som gör att om du inte är nöjd som kund, så får du lämna tillbaka dom inom 14 dagar.

MIRJAMI
2008-11-11 23:49
0

Ja jag var hos en optiker förra veckan. Jag köpte att par från dem och kom ändå rätt så billigt undan tyckte jag.. 1650 kr.