Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett16-övrigt
Läst 556 ggr
[mia-38]
0

Ordet är fritt!

Här är en tråd där ni kan diskutera det ni känner för för stunden. Kan handla om vad som helst.
Låt fantasin och orden flöda mina vänner.

Håll en god ton bara. Men det har vi ju inte haft några bekymmer med innan.

[mia-38]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag fick min mamma och pappa ta bort sin dreverhund. Han var 15 år gammal så han har levt sitt liv.
Han började få ont i sina leder och fick ofta andnöd. Så mamma fick ta det beslutet idag. Pappa kunde inte eftersom det var hans älskingshund.
Och självklart är man lite nere nu med då man tyckte så mycket om hunden. Man Julle slipper lida mer av sina plågor.

R.I.P Julle.

Tatsja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sänder kramar. Vet ur det kändes att ta bort Pento. 16 år. Den svåraste unden itills.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[mia-38]
0

Det är alltid tufft att behöva ta bort en kär vän. Men man får tänka så att de har det bättre i hundhimlen än att plågas här.

Tatsja
0

ar aft drömmar om Pento. an ar jätteskoj på en stor än där alla undar ja aft är med. an är frisk oc un. Ser så lyckli ut.

Väl mött, Tatsja

[mia-38]
0

Då har han det säkert så i hundhimlen Tatsja. Han ville visa att han har det bra.

Tatsja
0

Så känner ja också. Solen sken oc det var varmt. an vände si om oc lo mot mi. skuttade vidare för lek. Zaza oc Katja mina scäfrar, Pia ett oc två, taxar. Snappy, pointer, C arlie också pointer, skall, Pento 1, Smulan Ziva. oc ännu fler undar ja aft. Även mina katter, Snövit, Smirre, Emma, Kisse oc Kirri.

an ade jätterolit oc de var alla sams

Väl mött, Tatsja

MIRJAMI
0

Jag var uppvuxen med en hund. Han blev 11,5 år gammal. Han var speciell….på den tiden så var min bror i lunpen i Finland. Han satt varje kväll framför dörren och väntade på min bror. Sedan när han till slut kom tillbaka hem så lekte han…och sprang runt och hoppade över allt. Var överlycklig. Det blev tyvär hans sista kväll..nästa dag fick mina föräldrar åka in med han till vetrinären. Han hade dålig hjärta och vatten i lungorna. Man hade kunnat förlänga hans liv genom att ge han medicin ett tag men….då hade han ju bara fått lida. Mina föräldrar tog ett mycket svårt beslut och det var att våran kära lilla vovve fick somna in. De grätt som över ett litet barn och han fick sin sista vilo plats på sommarstugan under hans favorit björk.

Tatsja
0

Men i minnet finns de kvar.

#7 Du vet kanske vad Pento betyder?

Visste inte att det var finska förrän en arbetskamrat talade om det för mi

Väl mött, Tatsja

Nicka
0

Usch, inte roligt när vovven somnar inGråter…Min nuvarande hund opererades den31 januari i år, mycket elakartad cancer ! Nu mår han riktigt bra, hoppas att han lever något år till. Han blir 10 år i dec.

Läste i tidningen idag..följande../ i Storbritannien..

Var tredje dag behandlas ett barn under tio år på sjukhus för alkoholproblem och tonårsfyllerierna bara ökar, det visar nya siffror som det engelska hälsodepartementet tagit fram, skriver Timesonline.

Mellan 2002 och 2007 har 648 barn, yngre än tonåren, behandlats för alkoholförgiftning. Om man räknar alla under 16 ökar siffran under samma period till 24 000.

Inte någon rolig läsning, men viktig.

MIRJAMI
0

#8 Om det är de ordet jag tänker på så betyder det unge, fast det stavas Pentu…men antar att vi är ute efter samma ord.

Tatsja
0

valp, liten unge. Det är vad jag fått veta. Han var så fin och typisk tax. Saknar honom enormt. Speciellt nu när allt är så bråkigt här hemma.

Väl mött, Tatsja