Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett: 16-övrigt
Läst 543 ggr
[mia-38]
0

Spara eller slösa?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur är dina barn? Köper de upp pengarna så fort de får de eller sparar de till något?

Jag tycker att så fort barnen fattar innebörden av pengar så kan man gott lära de att "hushålla" lite med de.
Min son är tyvärr av den slösa-sorten. Han köper gärna dataspel eller godis för pengarna.

Asa-N
0

Här är det lite både och, både spara o slösa. Men hon får utföra vissa sysslor för att få full månadspeng.

Tatsja
0

Den ena slösa och den andra sparade. Barn är så olika, som tur är.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[mia-38]
0

Min son levde med sin pappa ett tag. Han har gott om pengar och köpte allt Emil pekade på. Sedan kom Emil hem till mej och trodde han kunde göra likadant. Få allt han ville ha. Men det kunde ju inte jag med min lilla lön. Var även arbetslös ett tag då.
Det var hur jobbigt som helst.
Efter många om och men så förstod Emil till slut att jag inte hade lika mycket pengar som pappan.
Nu är det aldrig några problem längre. Har jag inga pengar så accepterar Emil detta. Han brukar fråga sin pappa om det är något han absolut måste ha som jag inte kan betala just då.
Han är nog lite bortskämd än, pojken. Hahahah.

Tatsja
0

Jag ringer exet och ger honom lite dåligt samvete ibland. Han verkar inte bry sig ett dugg om minstingen. stora grabben ringer han ofta till och även hjälper med pengar. Lilla grabben är ju inte bilmek, så han har inget att säga till honom. Tur jag vet hur jag ska ta honom.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?