Regler- eller inte?
Vad anser ni om detta:
Min son har en tjej. Hennes pappa har ganska stränga regler som de måste följa. Annars blir det ett himla hallå.
Men! När pappan inte är hemma utan sover i Stockholm så släpps det på dessa regler ganska kraftigt.
Mamman bryr sej inte om hans regler utan låter barnen göra som de själva vill. När sedan pappa kommer hem så säger de inget. Utan undanhåller han detta.
Vad anser ni om detta? Är det OK att göra så?

Svårt att säga något om det där. Jag och mitt ex har ju väldigt olika regler och syn på det här med uppfostran. Men barn lär sig väl att hantera att det är olika med olika föräldrar men jag tror ändå att det skapar en viss förvirring för dem att hela tiden behöva ställa om sig.
Jag själv är för mjuk med mina barn och mycket beror på att jag tycker att exet är hård. Jag vill inte vara så, jag vill inte att barnen ska göra som jag vill för att de är rädda. Jag vill ha en ömsesidig respekt och ett samarbete. Men det verkar svårt….
Svårt fall, men jag tycker att som föräldrar ska man ha samma regler.
Ja jag säger som Åsa. Man ska ha samma regler som den andra har även om denna inte är hemma. Detta är väl något som de bägge kommit överens om?! Då tycker inte jag att den som är hemma med barnen, ändrar på dessa.
Jag tror inte det skapar en förvirring hos dessa barm då de ändå är ganska stora nu. Men risken finns väl att de inte tar mamman på så stort allvar utan "kör över" henne eftersom de ändå nästan får göra som de vill.