Hålla vikten-bygga muskler
Hur gör ni då?
Jag själv ska skriva in mej på gymmet idag. Kostar visserligen 1800 kr för ett helt år. Men får 300 kr från jobbet. Jag har tränat i flera år innan. Men fick sedan förkylning på förkylning. Sedan blev det inte av att jag började igen.
Tar nu nya tag och ska vara i form till nästa sommar.
Härligt! O grattis!
Jag tänkte att jag skulle få tummen ur, jag med… Problemet för mig är att jag avskyr verkligen att åka själv o träna… Det är inte det minsta roligt! Men egentligen så älskar jag att träna… Bara inte ensam!
Ingen av mina vänner tränar här…
Därav har det inte blivit att jag kommit igång ännu. Vi får dock 1000 kr/år i friskvårdsbidrag av jobbet, så det är ju grymt bra! :)
Ska se om jag inte hittar nåt forum att annonsera efter träningskamrater i, hör på iFokus. Vad är det du tränar för nåt? Nån speciell kedja, eller?
Jag är grymt sugen på Sportlife… :)
Tack phernilla.
Jag har fått med mej en arbetspolare. Tur det för själv klarar jag inte att gå dit i början. Lite draghjälp måste jag ha.
Vi ska börja på Friskis & Svettis. Där kan man få ett årskort för 2000 kr och då kan man träna både spinning, gym och vanlig gympa med hopp.
Får ni så myclet som 1000 kr? Vi får bara 300 kr.
Men det är ju alltid nåt.
Ja, vi har det bra på det sättet. Vi lämnar bara in ett kvitto på var vi tränar. Direkt på nästa lön kommer dom 1000 kronorna! Kanske vi har högre då min arbetsplats är privat bolag? Vad jobbar du med?
Friskis & Svettis verkar okej. Vet många som tränar där.
Dock så är friskis & svettis på min ort så litet, o utspritt.
Alla olika pass är på olika ställen, inte en lokal, liksom…
Jag jobbar på ett ställe som folk kommer för att arbetspröva på. De kan komma från AF, socialen eller FK. Alla med olika behov. Jag jobbar som gruppledare och på kontoret. Jättekul jobb som jag bara älskar. Alla dessa olika människor.
Vad jobbar du med?
Aha, då förstår jag… :)
Jag jobbar som Personlig Assistent. Fast anställd. ENBART nätter…
Det tar på krafterna, men trivs med mitt jobb. Mest svårt att få
ihop det med barn o umgänge… (varannan veckas boende)…
Ja vi jobbar med en massa legoarbeten till olika företag. Jätteskoj.
Förstår att umgänget kan bli lidande vid nattjobb. Jag har jobbat natt innan men tyckte det var pest. Hur orkar du?
Jag är en riktig nattuggla. Så nattarbete är optimalt för mig. Dock inte umgänget på det planet, då jag jobbar natt. Går inte så bra ihop med varann, tyvärr. Finns heller inte nattdagis här på orten, plus att det inte skulle fungera iaf, då min son är en liten bokstavspojke som har extra resurser på dagis.
Så, nåt annat dagis än det han har blir inte aktuellt…
Det är det bästa han kan få… Allt han behöver finns där!!

Nu har vi tränat två dagar på raken. Känns så himla skönt i kroppen även om man har träningsvärk.
Vi har kul samtidigt och får fler och fler att hänga med.