Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett01-föräldraskap
Läst 1051 ggr
Tuvalu
0

Sex

För ett par veckor sedan så ringde Anton mig och stortjöt i telefonen. Han hade hört sin pappa och hans tjej ha sex. Försökte förklara att det var helt normalt att två vuxna människor som tycker om varandra har sex. Men han tyckte ändå att det var hemskt jobbigt.

Skrev ett sms till exet och ville att han skulle prata med Anton om detta. Till Anton sa han då att han hade gett tjejen massage men Anton köpte inte det. Och sen var det inte mer diskussion om den saken.

Igår kväll ringde Anton igen men den här gången grät han inte och det beror nog på att han hade en kompis som sov över. Men han var sur på sin pappa för att de hade sex. Han hade gått in till dem och sagt att nu går jag och lägger mig, var väl för att visa dem att han var vaken. Frågade vad dem sa då men tjejen hade bara fnittrat.

Vet att hennes barn också är där så jag frågade vart hennes lilla (6 år) var någonstans och han låg på en madrass på golvet i samma rum som de vuxna.

Kan man inte hålla sig från sex då man har barnen så får man väl vara diskret så man inte stör dem och i allra högsta grad då man vet att det påverkar barnen negativt. Eller tänker jag fel? Är detta något Anton måste vänja sig vid att höra?

[mia-38]
0

Nä Sanna. Jag tycker inte de måste vänja sej att höra när vuxna har sex. Man kan vara tyst! Och jag skulle då aldrig själv ha sex om ett barn på sex år låg nedanför sängen på en madrass.
Hur många gånger har man inte fått avstå sex för att barnen ligger i samma rum?

phernilla
0

Jag tycker inte att Anton ska behöva vänja sig vid det här. Han mår uppenbarligen inte bra av det, o det är ju inte bra alls. Då borde ju pappan se detta o liksom, på något sätt, försöka tona ned det!

Ännu värre att 6-åringen ligger i samma rum på en madrass! Jag menar, kunde Anton höra dom i ett annat rum, då måste ju 6-åringen hållas vaken o "låtsas inte höra"… Hur bra är det på en skala egentligen?

Dock så är det ju väldigt viktigt att lära barnen att sex inte är något smutsigt o fult, o sådär… Vet inte hur ni pratar om det i er familj (då menar jag din familj, för pappan verkar ju inte prata om det alls, utan mest praktisera det) men det är ju viktigt att barnen direkt från början får "en bra bild" av sex…

Missförstå mig rätt…

Hoppas pappan tar förnuftet tillfånga!

Tuvalu
0

Jag tror att Anton inte hade somnat och att det var därför han hörde dem. Och så pinsamt att ha en kompis där också…

Anton ville jag skulle prata med hans pappa men jag sa att jag tyvärr inte kan göra det utan dem problem som uppstår där måste dem själva lösa. Skit svårt läge… :(

Skickade dock ett sms till exet där jag skrev: Då har ni sårat Anton igen… :( Men jag fick så klart inget svar. Har inte hört nåt mer från Anton heller.

[mia-38]
0

Visst är det svårt. Man kan inte lösa deras men när man ser att sonen tar illa vid sej vill man ju försöka att hjälpa ändå.
Ska de nu ha sex så kan de ju försöka att vara tysta iallafall.

phernilla
0

Hur gammal är Anton? 11 eller 13?

db-2
0

Självklart har man inte sex när barnen kan se/höra (olyckor händer & då tar man som vuxen ansvar för att minimera riskerna för att det ska hända igen).  Barn mår bra av öppna diskussioner om sexualtitet INTE av att se/höra sina "föräldrar" ha sex. Klarar inte den andra föräldern av detta - ställ krav = mindre umgänge.

Tuvalu
0

# 4 Jag har fått rådet att lyssna på Anton och hjälpa honom med hans känslor. Men visst vill jag helst av allt bara säga till exet men vet också att det då blir jag som har problem eftersom Anton inte kan prata känslor med sin pappa. Har försökt informera honom om att om barnen säger något hos honom som de tycker är tokigt hos mig så skulle jag uppskatta om han informerade mig.

# 5 Anton är 11 år.

Inte konstigt att jag är rädd för att släppa in någon ny i mitt liv Obestämd Men har kommit till insikt att jag inte är som mitt ex och nu har jag bestämt mig för att satsa på Mr. Underbar…

Tacksam för era kommentarer! *kram*