Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett07-tonåringar
Läst 796 ggr
[mia-38]
0

Dags för körkort?

Om du har 16-åringar i huset så börjar det ju bli dags för de att övningssköra.
Hur löser ni det? Har tonåringen pengar till detta själv eller går ni in och betalar? Helar eller delar av det?
Jag har sån tur nu att sonens pappa går in och betalar det tills han inte kan längre. Sedan får jag bistå med en del. Men han betalar för det mesta.
Jag själv hade inte haft råd att betala allt ensam.
Och jag tycker nog att är ganska viktigt för de att få ta körkort. Det tjänar de på längre fram med jobb odyl.

db-2
0

Är ju ett tag kvar, men förväntar mig att jag får betala både kort & bilGlad.

[mia-38]
0

Ja bil får jag nog med stå med. Men jag behöver en ny själv. Då kan sonen ta min gamla och köra med i början. Eller om han skaffat arbete sen så kan han nog betala själv. Det ska ju vara dessa stylade bilar. Gärna en Volvo 740, det tjatar han om.Skrattande

SimsBrooke
0

Till min bror så fick min bror 10 körlektioner när han fyllde, och han betala sitt körkort i stortsett helt själv samt sin bil, visst fick han låna pengar av mamma och pappa men det betalade han tillbaka.

Och jag själv kommer få betala mitt körkort och bil själv om jag ska ha något. Måste få ett jobb och sedan ska jag göra igång=) Ska öppna ett esparkonto och lägga undan pengar hela tiden varje månad och så kommer det funka =)
Så jag själv anser ju att man ska låta barnen jobbba för sitt egna körkort och bil. Visst kan dem få köra "min" bil så länge då dem inte har en bil. (jag har dock inga barn)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Tatsja
0

Sen när de fått lappen, så är det bäst att nåon som aft körkort ett ta, står på den. Enlit försäkrinsbolaet så ska ja stå i 5 år på min sons bil. Annars blir ans premie så dyr. Vi kollade på ans volvo oc det skillde över 4000.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Nicka
0

När Mina bodde hemma så försökte Jag spara & spara.. Jag bakade ALLT själv och likaså mat. Inget halvfabrikat, men det fanns inte mycket sånt då. Bra var ju det.

Lyckades spara till alla treSkrattande.. och så fick De ta Min dåvarande bil.

Jag tycker det är jätte-viktigt att De har körkort, kan ju bo och arbeta nästan varsom helst.

sandra1977
0

hejsan,jag är iof inte singelförälder men ett litet tips kanske kan vara att önska sig körlektioner/pengar till körkort i julklapp el födelsedagspresent av släkt o vänner..så blir det inte så dyrt för den ensamstående föräldernGlad

Asa-N
0

Jag fick bekosta mitt körkort själv en gång i tiden och när min dotter vill ta körkort så får hon tjäna ihop pengarna till det också. Övningsköra får hon göra med pappa sin. Barnen idag är så bortskämda med att få allt serverat på silverfat att den dag de måste börja betala själva så blir det en chock.

Men som #6 skriver, de kan önska sig pengar till det i julklapp/födelsedagspresent :o)

Tatsja
0

Alla barn idag är inte bortskämda. det är att dra alla över en kam. Finns även i min generation barn som var bortskämda. Jag själv, tillhörde inte den skaran.

Mina barn är det inte.

Båda pojkarna har betalt sina körkort själv. Utom uppkörningen. Den stod deras far för. Vi är skilda.

Väl mött, Tatsja

MIRJAMI
0

Jag skulle ha fått min körkort betald en gång i tiden men sen blev jag gravid och kunde inte fortsätta med min körkort. Nu har jag skaffat mig glassögon så jag ska snart ev. börja ta körkort igen.

Tatsja
0

Får önska dig lycka till då. Hoppas att det går bra med kortet

Väl mött, Tatsja

[mia-38]
0

Ikväll är sonen med sin pappa på körskolan. De skulle ju läsa nåt ihop för att få köra med pappan sen. Ska bli kul att höra senare ikväll hur det gått.Skrattande

TheaGianneschi
0

Den äldste har sommarjobbat och sparat själv till körkortet vi kommer att stötta till en del. Den yngre får sitt via skolan på den skolan är det obligatoriskt att ta körkort. Så hans sommarjobbspengar kommer att gå till bil.

queenie
0

Jag har haft sådan tur att mina barns mormor och morfar började att spara 100 i månaden från den dagen de föddes och har fonder på banken. Det har räckt långt kan jag säga, min son är 20 år och han har både mc kort, bil kort och i torsdags tog han även lastbilskortet!

Pengarna blir många om man sparar minsann, tänk om man själv kunde göra så!

Så jag tackar mina föräldrar för hjälpen!

[mia-38]
0

#13… Låter härligt. Visst är det gott att ha mor-eller farföräldrar som kan och vill ställa upp.
Finns ju de som inte har den hjälpen. Och ibland vet jag inte hur jag skulle klarat mej utan de själv.