Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett: 15-ot-off-topic
Läst 711 ggr
[mia-38]
0

Intyg- Vem betalar?

Jag går på lönebidrag från AF. Nu har AF begärt in nya intyg från läkaren för att jag ska kunna få fortsätta på lönebidrag.
Läkaren sa att AF betalar intyget som kostar en del.
Jag ringde idag min handläggare om detta på AF. Men hon säger att ett första intyg måste jag betala själv. Hon fick ett intyg förra året. Men det påstod hon att det fick hon inte ut något av. Att jag nu är tvungen att betala det första. Det andra intyget, om ett år till, betalar de däremot.

Vet någon hur detta ligger till? Stämmer det hon sa? Och oavsett om hon fick ut nåt av mitt förra intyg, så var det ju ändå mitt första hur eller hur.

Hjälp mej att reda ut detta. Det känns väldigt mysko.

MIRJAMI
0

Kan inget om sådant här….och har inte hört talas om det heller. Konstigt ska man behöva betala för intyg? Hoppas det löser sig.

Nicka
0

Jo då…Jag vet med säkerhet att man får betala för intyg ! Det är för jäkligt att det får gå till så. Usch !

Jag har själv betalat och Jag vet ännu en till som fått betalat. Det är olika intyg som Vi har, även Ditt Mia.

Är man behov av intyg så är det bara att betala och se glad ut !

Kan säga att Jag blev något lamslagenGråter

[mia-38]
0

Även om AF begär det? Alltså inte jag själv? Usch och tvi säger jag bara. För dessa intyg är inte billiga.

Nicka
0

#3 Tror med säkerhet att Du får betala det. Jag vet en som fick betala 600-700:- för att få intyg.

Men Mia,, försök att lura till det, Om det går ??

Önskar Dig, Stor Lycka Till.."berätta gärna hur det går."

[mia-38]
0

Tjaa. Nu sitter man fint till bara för att AF inte kan betala 2000 kr för ett intyg DE begärt. Kan jag inte betala dessa 2000 kr själv så kan inte jobbet behålla mej! Och vad kostar jag inte då?!
Detta är f*n i mej inte klokt!

Jag KAN inte hosta upp 2000 kr bara sådär. Jag ligger ju redan efter med räkningar denna månaden.
Vad gör man?Skrikandes