Boktips!
Vill ge er ett mycket bra boktips!
Har ni läst böckerna :
*Gömda
*Asyl
*Mias hemlighet
*Emma, Mias dotter
Gör det om ni inte gjort det. Kan garantera sträckläsning.
Böckerna är skrivna av Maria Eriksson.
Hon träffar en kille från Västländerna och blir hotad till livet. Hennes familj är på flykt från denna man.
Mycket läsvärda böcker!
Kan kanske vara ett julklappstips.

Finns väl en bok till i den serien? Eller tänker jag fel nu
Skrev hon inte en efter Mias hemlighet?
Gömda och Asyl är väl skrivna av Lisa Marklund?!
Håller med om att dessa böcker är fängslande och läsvärda.
Gömda och Asyl är skrivna av Lisa ja. Det har du rätt i. Men Maria Eriksson är medförfattare.
Tror inte det finns en bok till i den serien. Det nämndes inte iallafall.

Jo, det finns en bok till som Maria själv har skrivit och den heter Mias systrar.
Ahaaa…..den har jag inte hört talas om. Och den nämndes inte i de böcker som hon radade upp i denna serie.
Men men…
Den kanske man skulle läsa med då.

Jag har missat Emma, mias dotter, den måste jag ha!!! Jag älskar de där böckerna. Får en att inse att man trots allt har det ganska lätt mitt i eländet.
Gärna fler boktips, jag är totalt galen i att läsa!!!!
För barn kan jag rekommendera Mikael Borgs bok Tubbe skaffar ett troll. Den är lätt att läsa för nybörjare och jätterolig som högläsning för barnen. Min dotter hade med den till skolan och alla barnen i hennes klass älskade den.
Det ska finnas en till bok om Tubbe, men jag har inte fått tag på den ännu och kommer inte på just nu vad den heter tyvärr.
Ni har väl inte heller missat Dave Pelzers Pojken som kallades det och de andra i serien, de är också sådana där bra, men vidriga böcker.
Pojken-böckerna har jag med läst. Fruktansvärt.
Just nu läser jag en bok om en liten flicka. "Skadad" heter den och är skriven av Cathy Glass.
Handlar om en flicka i 8-års åldern som har blivit sexuellt utnyttjad av sin pappa.