Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett15-ot-off-topic
Läst 473 ggr
Asa-N
0

OT: 3 små silvergrå knubbisar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara visa min lilla kull jag fick för 3 dagar sedan. Bara 3 bebbar men stora och fina. I morgon kommer det en kull till hos en annan hona och nästa lördag en tredje kull hos en annan hona :o)) så det blir mycket bebbar här över jul :o))

Katarinaj
0

Åh så fina, dom ser så ömtåliga ut. Lycka till med dom små liven!

Asa-N
0

De är tuffa de små liven :o) på söndags ska jag titta efter vilka som är pojkar resp flickor :o))

[mia-38]
0

Åh så söta små knoddar…Skrattande Hoppas dom växer och frodas.

Asa-N
0

Om de växer…. det går FÖR fort :o) de låter så skojjigt när de piper :o))

MammaMonica
0

en fråga… e de för någe ? Rådisar eller e de hamster månne???

Vilka JULKLAPPAR =)

Baby BOOMM ala´Jul…

Hoppas allt går bra för de som komma skall… =)

Asa-N
0

Det är guldhamstrar :o) och så här ser de ut nu. Det är en hane och 2 honor, hanen blir kvar här och en hona är tingad och den sista går att tinga. De är 8 dagar idag

[mia-38]
0

Åhhh så söööta. Man blir ju nästan sjuk. Skrattande
Min son vill ha nåt sånt där. Man kanske skulle skaffa. han fyller ju snart år. heheheh.

Asa-N
0

Ja visst är de söta, men vänta till nästa vecka när de får mer päls och ögonen öppnas :o)) På lördag kommer en kull till :o)

MammaMonica
0

Guldhamster, okidoki TACK då vet jag, har du egen uppfödning?

Jisses, va de e små.. Men Ack så söta… *L*

Asa-N
0

Ja jag har uppfödning :o)

Här är lille Gandalf som ska stanna hos oss :o)

Katarinaj
0

Åh halledudsingen så sööööt

Asa-N
0

#11 ja eller hur :o))) vänta ca 5 dagar till när ögonen öppnats o mer päls har kommit :o)

MammaMonica
0

jisses så små, att du äns törs ta i dem, e du inte rädd de ska gå sönder de små liven *L*

Reagerar inte mamman av att du tar i de små?

Jag skulle nog va lite rädd, men då har ju jag inte vanan du har, så har de väntande fått än? Spännande..

Eh, hm tänkte e de lika med guldhamster som med marsvin att de är flockdjur å man bör ha mins två, eller? kan väldigt lite om Guldhamster, men har ett stort intresse för ALLA djur.

Har du möjligt vis så du kan visa hur Mamman & kanske Pappa ser ut?

Asa-N
0

Jag tar upp dem första gången när de är 5 dygn, då kollar jag könen. De går inte sönder :o)

En del mammor är "vaktiga" men inte Rita, mamman till dessa. Är de vaktiga så låter jag dem springa lite i aktivitetslådan så är inte det något problem.

Nej de är inte som marsvin. Guldhamstrar ska enligt lag, vara ensamma i sin bur senast vid 8 veckors ålder. I det vilda träffas de bara när de parar sig, aldrig annars. Möts 2 hamstrar så slåss de tills den ene dör tyvärr så det går inte att ha guldar i flock.

Här kommer först mamma Rita, hon är silvergrå, ungarna blir också silvergrå då det är en dominant färg:

Asa-N
0

och här kommer pappa Titanit, som är Silvergrå homozygot, han har alltså dubbla silveranlag.

Asa-N
0

På min hemsida kan du se alla våra hamstrar :o)

MammaMonica
0

Na, men så söta, å vilken päls han har Pappan, Titanit. E hon Mamman, Rita dräktig på detta foto? eller ser hon bara knubbig ut??

OJOJ, e de sånna ensamvargar, å hua va läskigt att de slåss så den ene dör, HOPPAS verkligen då att djuraffärer/zoon talar om de då de finns intresenter/köpare på hamstrar. Tar för givet att du som uppfödare har erfarenhet och veto om att upplysa eller inte alss låta en oerfaren köpare köpa, hm vart de krånglig?? Njo tycker de jag med men jag hoppas de fram går hur jag menar, så att de inte släpper i hop bara då under parning.

JA, ska kolla den sidan DIRR…*L*

Asa-N
0

Det är hanarna som får denna långa päls, honorna får bara tofsar bakom öronen och baktill. Nej hon är inte dräktig där på bilden, de är lite knubbiga :o))

jadå djuraffärer vet om detta och folk som köper hamster här, får all information de behöver :o)