OT: 3 små silvergrå knubbisar

Åh så fina, dom ser så ömtåliga ut. Lycka till med dom små liven!
De är tuffa de små liven :o) på söndags ska jag titta efter vilka som är pojkar resp flickor :o))
Åh så söta små knoddar…
Hoppas dom växer och frodas.
Om de växer…. det går FÖR fort :o) de låter så skojjigt när de piper :o))

en fråga… e de för någe ? Rådisar eller e de hamster månne???
Vilka JULKLAPPAR =)
Baby BOOMM ala´Jul…
Hoppas allt går bra för de som komma skall… =)
Åhhh så söööta. Man blir ju nästan sjuk. 
Min son vill ha nåt sånt där. Man kanske skulle skaffa. han fyller ju snart år. heheheh.
Ja visst är de söta, men vänta till nästa vecka när de får mer päls och ögonen öppnas :o)) På lördag kommer en kull till :o)

Guldhamster, okidoki TACK då vet jag, har du egen uppfödning?
Jisses, va de e små.. Men Ack så söta… *L*

Åh halledudsingen så sööööt
#11 ja eller hur :o))) vänta ca 5 dagar till när ögonen öppnats o mer päls har kommit :o)

jisses så små, att du äns törs ta i dem, e du inte rädd de ska gå sönder de små liven *L*
Reagerar inte mamman av att du tar i de små?
Jag skulle nog va lite rädd, men då har ju jag inte vanan du har, så har de väntande fått än? Spännande..
Eh, hm tänkte e de lika med guldhamster som med marsvin att de är flockdjur å man bör ha mins två, eller? kan väldigt lite om Guldhamster, men har ett stort intresse för ALLA djur.
Har du möjligt vis så du kan visa hur Mamman & kanske Pappa ser ut?
Jag tar upp dem första gången när de är 5 dygn, då kollar jag könen. De går inte sönder :o)
En del mammor är "vaktiga" men inte Rita, mamman till dessa. Är de vaktiga så låter jag dem springa lite i aktivitetslådan så är inte det något problem.
Nej de är inte som marsvin. Guldhamstrar ska enligt lag, vara ensamma i sin bur senast vid 8 veckors ålder. I det vilda träffas de bara när de parar sig, aldrig annars. Möts 2 hamstrar så slåss de tills den ene dör tyvärr så det går inte att ha guldar i flock.
Här kommer först mamma Rita, hon är silvergrå, ungarna blir också silvergrå då det är en dominant färg:

Na, men så söta, å vilken päls han har Pappan, Titanit. E hon Mamman, Rita dräktig på detta foto? eller ser hon bara knubbig ut??
OJOJ, e de sånna ensamvargar, å hua va läskigt att de slåss så den ene dör, HOPPAS verkligen då att djuraffärer/zoon talar om de då de finns intresenter/köpare på hamstrar. Tar för givet att du som uppfödare har erfarenhet och veto om att upplysa eller inte alss låta en oerfaren köpare köpa, hm vart de krånglig?? Njo tycker de jag med men jag hoppas de fram går hur jag menar, så att de inte släpper i hop bara då under parning.
JA, ska kolla den sidan DIRR…*L*
Det är hanarna som får denna långa päls, honorna får bara tofsar bakom öronen och baktill. Nej hon är inte dräktig där på bilden, de är lite knubbiga :o))
jadå djuraffärer vet om detta och folk som köper hamster här, får all information de behöver :o)