Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett16-övrigt
Läst 930 ggr
[mia-38]
0

Måndag 22/12

Hej på er!

Nu är det bara två dagar kvar till Julafton.
Har ni hunnit med allt ni skulle göra?

Jag själv ska jobba idag till fyra. Sedan efter jobbet ska jag iväg och handla alla julklappar. *Pust*, sätta in julgranen, koka skinkan m.m.

Har ni någon julkänsla än?

Ha nu en bra dag alla.
Kram!

Tuvalu
0

Jag jobbar också idag. Är väl klar med klapparna men har inte handlat någon mat än. Tänkte ta det ikväll då är det kanske inte så mycket folk.

Ikväll kommer grabbarna och då tar vi fram granen. Egentligen gör vi det kvällen före julafton men imorgon jobbar jag till 17.00 och då lär jag väl vara helt slut.

Jag har ingen som helst julkänsla i år :(

Asa-N
0

Jag är ledig idag och i morgon. Idag ska jag inte göra just något annat än ta det lugnt och ladda inför morgondagen då lönen kommer så jag ska iväg o handla all mat, eller så mycket är det väl inte egentligen :o) vi är ju bara 2 st här, men det ska ju handlas. Vi kommer att hänga på låset till matbutiken. Får låna bil av vår snälla granne så jag slipper få orangutang-armar.

Julkänsla kan jag inte påstå att jag har…… kanske kommer den i morgon kväll när granen kommer upp från källaren och kläs?? men jag tvivlar.

Tatsja
0

Idag ska jag göra skinkan. Sen får sonen sitt bidrag idag och vill åka och handla lite klappar.

Har köpt alla utom 2 klappar. Kokboken till stora sonen och ett presentkort på dressman. Sen ska jag köpa köttfärs och trilla bullar idag.

Men det är tur jag har lill-sonen som gillar att trilla.Glad och äta.

Stressa inte ihjäl er, utan ta det lugnt. Allt behöver inte vara perfekt.

Julkramar till er alla

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[mia-38]
0

Jag har nästan nyss kommit hem från en jobbig dag. Jobbade över till nästan 6 ikväll. Hann allt klart så nu är vi lediga till den 7:e. Skrattande Vi trodde inte vi skulle hinna det. Och då hade vi fått gå in och jobba alla dagar utom de röda. Men nu blev det kanon!!

Stressade runt lite på stan för att inhandla julklappar. Fick fixat en del men har mycket kvar. Sonen och jag får åka in till Kalmar imorrn.

Hans läkare ringde oxå idag. Han har väldigt stor brist på B12 nu. Det är till och med skadligt för honom nu med så låga värden. Så nu ska han få injektioner två gånger i veckan de första månaderna.
Äntligen får han hjälp. Sen ska vi trycka upp intygen under näsan på hans lärare. De kommer att få skämmas duktigt.

russigabettan
0

Idag har jag köpt julklappar, fixat astmamedicin till min äldsta dotter, gjort köttbullar och jansson och ska fixa skinkan i morgon bitti(köper färdigkokt jag) Julgodis gjorde vi igår, ingen jul utan misslyckad knäck.

Halva släkten har ringt för att höra hur vi mår, de börjar nu få reda på att jag och barnen blivit lämnade.

Känner mig ganska mör nu efter en väldigt aktiv dag, ska kolla på CSI och försöka varva ned med ett bad om jag har ork. Imorgon kommer sista rycket och sedan kommer livet förmodligen att hinna ikapp mig igen på julafton, just nu hinner jag inte känna efter hur jag mår och det är faktiskt skönt.

Barnen såg de sötaste kaninungarna på zoo idag, de kunde sitta i en hand och var urgulliga, men jag stod emot, vi har redan en kanin, två katter och en ponny att ta hand om. Vi hade ju hund också, men den fick Andreas ta när han stack, det finns gränser för vad man orkar och Andreas måste ju få lite vettigt sällskap han också.

Tatsja
0

Fixat sista julklapparna. Gjort klart skinkar, lovar Tatsja vill vi ska gå från köketFlört Satte grind ut dig. Nu ska jag försöka kopplal av några minuter.

God jul och kramiz

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?