Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett15-ot-off-topic
Läst 496 ggr
Mads
0

3 januari 2009

Nu är snart första arbetspasset för detta året avklarat och jag ska lunka så sakta i kylan ner till tåget för att åka hem mot säng, sömn och värme.

Natten har varit lugn och patienterna få.

När jag vaknar idag är jag barnledig tills jag går på nästa nattpass ikväll och ska sitta uppkrupen i fåtöljen med en balja kaffe och precis bara vara och ta det lugnt hade jag tänkt.

Hoppas ni alla får en bra dag !

Amor Vincit Omnia

Tatsja
0

Här började det snöa nu. Några minus ute, så det var väl väntat. Jag är glad för alla barn som då får möjlighet att prova julklapparna som de fick, Skidor, pulkor, med mera. Även om det är jobbigt för mig att gå i oplogat. Rollatorn och jag fungerar inte i mycket snö.

Men jag unnar alla barn denna snö

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[mia-38]
0

Jag har precis gått upp efter en natts orolig sömn. Jag är ledig nu ända till den 5:e. Och jag är inte ett dugg trött längre utan utvilad. Vill börja jobba igen så man kan sova ordentligt om nätterna. hahahah.

Jag själv är usk:a i grund och botten. Men orkade inte med äldrevården. Jobbade inom akuten ett tag med. Och varit på VC. Kom på att detta jobbet passade inte mej med sina dumma tider. Hade en del problem att tampas med själv då och hade inget att ge.

Idag är det lördag. Ska ta det lungt. Synd att killen jobbar kväll….suck…

Ha en fin dag alla.

Kram

Tatsja
0

Nu har Tatsja fått sin promenad i snöstormen. Vi hade helt plötsligt en vit hund istället för svartFlört. Sonen skottade gången 9.30 och då for en granne ut och började skälla. Hon får inte sova. Men det är vanlig lördag idag och de har bankat och spikat till sent på nätterna själva. Då har vi inte sagt något, Nu kunde jag inte låta bli. Pang blev det. FörvånadHon har ett otroligt dåligt morgonhumör. Nästan jämt sur. Sonen sa att han inte bryr sig. Gnällfia var hans ord.

Idag är det melodikryss kl. 10 Sen blir det lite sport på teven. Skidor och fotboll. Mer skotta ute, köra iväg till tippen massa kartongeer. Städa, Dagen lär gå fort idag. Ska orka så gott det går.

Väl mött, Tatsja

[mia-38]
0

Men det känns som en vanlig dag. Inte en lördag. Det är nog bara för att man vart ledig så länge nu….hahaha. Man blir vilsen på dagarna.
Ska bli skönt när vardagen kommer igen.

russigabettan
0

Känner att jag hasat runt i morgonrock alltför länge redan, barnen leker med Alicias bondgård och jag MÅSTE tömma kattlådan, urk!

Ska få på barnen kläder sedan och gå ner till stallet och se om vi kan hjälpa mina föräldrar att mocka, fast de är väl redan klara vid det här laget. Hoppas min pappa mår bättre, han har varit dålig och jag var rädd att det var blindtarmen, men den envisa geten vägrar att åka till sjukan.

Håll tummarna imorgon, då ska en av "våra" hästar starta(i trav), Emma Flower heter hon, skulle vara roligt om hon sprang in några kronor så här i början på året åt mamma och pappas företag.

Ha en bra dag, jag är glad eftersom det faktiskt kommit snö!

Tatsja
0

Snön fortsätter att komma. Riktigt fint vinterväder ute. Hoppas alla barn blir glada nu.

Väl mött, Tatsja

[mia-38]
0

Nu har det kommit lite snö här med. Men inte mycket.

Håller tummarna för er i morgon Bettan. Skrattande

Tatsja
0

-11 här ikväll hutter. Sitter en liten stund innan medicin verkar.

Väl mött, Tatsja

Mads
0

Oj vad kallt ni har. Här är det kallt tycker jag men inga minus tror jag. Jobbar andra natten inatt och än så länge har vi det lugnt och jag passar på att tassa in här en stund.

Amor Vincit Omnia