Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett15-ot-off-topic
Läst 807 ggr
[mia-38]
0

Förtalad!!

Att vuxna människor kan betee sej på detta viset. Ska berätta från början.

I somrars blev jag sk kompis med en tjej över en dejtingsida. Hon kände den killen jag träffade då. De hade inte träffats utan bara snackat över tele och MSN. Jag träffade honom endast en gång. Vi skulle träffats igen..men han försvann utan ett ljud i en vecka. Jag sa detta till henne och hon tyckte han betedde sej illa. Jag höll med.

Han hörde av sej igen och kom med en bra förklaring. Hon blev jättesur på mej för att jag "tog tillbaka" honom. Men som vän. Hon tyckte jag var dum i huvet på riktigt som pratade med honom och ansåg att jag var desperat efter honom. Vilket jag givetvis inte var då vi bara var vänner han och jag.

Jag avbröt kontakten med henne eftersom jag inte hade lust att få skit kastat på mej obefogat. Hon spärrade mej från hennes sida…Men jag gjorde inte det med henne. Tyckte att vi var väl vuxna och kunde betee oss som folk.

Nu iallafall har jag ju träffat en kille som det går bra med. Vi är lika kära bägge två.
Helt plötsligt får jag ett mail från denna tjejen som jag var kompis med innan. Då skrev hon att jag ska sluta fjanta med den killen som jag var polare med då i somrars. Och att jag ska växa upp.
Men va? Jag pratar ju inte ens med den killen längre. Det är ju över ett halvår sedan.
Inte nog med detta. Hon hade kollat min gästbok och sett min nya kille där. Hon hade skrivit ett mail till honom för att varna honom för mej.
Hon skrev att jag var psykiskt instabil och gav mej på andra tjejer som skrev i mina killkompisars gästböcker.
Hon och min nuvarande kille var tillsammans för ett år sedan. Så hon ville varna honom för mej tydligen.

Känner mej förtalad och inte alls glad nu. Hur kan en vuxen människa betee sej på detta viset? Vad är hon ute efter?

Vad gör man åt sånt här?

Tuvalu
0

Jag hade inte gett den tjejen någon som helst uppmärksamhet. Jag hade lugnt och sansat förklarat läget för killen och sen hade han fått välja vem och vad han själv vill tro på.

Men som det ser ut så är det ju hon som har problem. Och om han nu varit tillsammans med henne innan så känner han säkert till hur dan hon är.

Hoppas att hon inte förstör något.

Mads
0

Helt ärligt, håller man på med sånt när man lämnat puberteten undrar jag ??? Och det vet jag ju att man gör tyvärr, sonens pappa hade en killkompis vars flickvän betedde sig såhär. Hon levde/lever på att skvallra om andra och göra andras liv svårt.

Jag hade blockerat henne från alla sidor utan att förklara varför eller ta upp nåt med henne. Är ni nu kära och har det bra tror jag inte en instabil tjej som hon kan fördärva det.

Kram

Amor Vincit Omnia

russigabettan
0

Jag har inte så mycket råd att ge dig, för jag sitter lite i skitsnacksbåten själv och alla säger till mig bry dig inte, du vet vad som är sant, lägg inte energi på det.

Inte så lätt att låta bli när man känner sig förtalad och utsatt och dessutom försöker bearbeta saker ändå.

Det enda jag har att säga är egentligen att jag blir så förbannad när jag läser vad människan utsätter dig för, inte någon normalt funtad intelligens där inte verkar det som och de som lyssnar på människan då hur är det fatt med dem???

Ja du, det är konstigt att det alltid är de som är snälla och tror gott om alla som blir de utsatta och dårarna som blir hörda och betrodda. Är det en dålig sak att vara en snäll, trevlig person? Det känns ofta som om det är straffbart, men aldrig att jag sänker mig på deras nivå, då är man inte bättre själv. Och kom ihåg, det är en enorm skillnad på att snacka skit än att berätta sanningen. Så prata med människor är inget fel i sig bara man säger det som är sant!

Jag skriver ju av mig på min hemsida jag för att överleva det jag går igenom, men jag sätter bara ut sanningen och undviker i största möjliga mån att nämna några namn.

Var bara en bättre människa än den där bruden Mia, de som väljer att lyssna på henne är ju de som förlorar anser jag, men jag vet att det inte gör mindre ont i dig för det!!!!! Stay strong babe!!!

Mads
0

Visst blir man arg russigabettan. Skitförbannad rent ut sagt, eftersom man inte är sån själv funderar man ju på hur sådana människor tänker egentligen.

Jag har i många år varit det svarta fåret, den man gärna snackar skit om just för att det är tacksamt. Jag har tagit emot och inte sagt nåt. Nu tar jag inte åt mig längre, jag gör bara inte det. Jo, om jag vet att det ligger lite sanning i det folk säger för självinsikt är ju bra att ha Flört

Men annars får folk säga vad fasen de vill om mig, de som känner mig vet sanningen och alla andra får tycka vad de vill.Mådde så galet dåligt under separationen för sonens pappas föräldrar tyckte så illa om mig och utan anledning enligt mig. Det pratades om mig bland dem, vänner osv. Nu får de prata på bäst de vill har de inget eget liv att lägga energi på så är det nog mer synd om dem. Ofta är det bittra ensamma människor som inte är nöjda med sin egen tillvaro som snackar skit och vill förstöra för andra.

Kramar Madde

Och håller med, Mia stay strong !

Amor Vincit Omnia

[mia-38]
0

ja fy fasen!

Det blir värre och värre. Nu skrev hon att hon hade pratat med Janne flera timmar igårkväll när han var på jobbet.

Bara det att jag pratade med honom hela kvällen. Och han var ledig!! Så hon hittar ju bara på! jag kan inte försvara mej eftersom hon hela tiden blockar mej. Också fegt av henne. Hon ville inte stå för det hon hade skrivit om mej till Janne.

Hon vet inte vilken relation Janne och jag har. Och det behöver hon inte veta heller.

Men jag skrev till Janne iallafall att nu får han prata med henne om att hon får sluta.

Jag hoppas inte detta förstör mellan honom och mej.

sandra1977
0

men varför har du inte blockat henne? o varför ens ödsla tid på att "försvara" dig? och är Janne intresserad av en framtid med dig så borde även han blocka henne.

[mia-38]
0

#6. Jag har blockat henne. Men samtidigt vill jag försvara mej gentemot hennes elaka förtal.
Men nu tänker jag inte ödsla mer energi på henne utan låta henne hålla på tills hon blir trött.

Janne bryr sej inte om henne utan vill ju ha mej.

sandra1977
0

nää gör inte det..det viktiga är ju att Janne o du vet vart ni har varandra.

russigabettan
0

Blocka dåren, se upp för kokta kaniner på spisen Cooloch våga lita på din Janne. Njut av att vara kär, låt henne inte ta den glädjen ifrån dig, du förtjänar varje sekunds lycka! Hon ger nog upp när hon ser att hon ej kan sabotera det ni har.

Försök att släppa tanken på det och ha en trevlig helg, det är svårt, men gör så gott du kan, ingen begär mer än så av dig.