Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett15-ot-off-topic
Läst 1971 ggr
phernilla
0

Dagens 11 Januari

_Jahapps…
Det verkar som att det är jag som är först vaken här i tråden idag? Eller, så kan man nog inte räkna faktiskt, eftersom att jag aldrig lagt mig… Lilleman är hos pappa, så jag är barnledig… Har en hel del bekymmer att lösa, o min lilla hjärna vill inte riktigt vara med mig just nu… Jag vet vad jag behöver göra, men vet inte hur tusan jag ska bära mig åt… Jag är rädd för att bemötandet inte blir det jag hoppas på…

Temperaturen hos mig: +2 grader.
(Nol, Ale kommun) _

[mia-38]
0

God morgon.

Jag är den 2:a att vara vaken idag då. Skrattande
Är bekymmersam. Den människa som förtalat mej forsätter att kontakta Janne nu. De har annars inte pratat sedan de gjorde slut. Över 1 år sedan nu.
Känns olustigt.

Idag är vädret grått. 1 plugrad. Jag är glad så länge kylan håller sej borta.

phernilla. Vad är det du grubblar på?

Kram

phernilla
0

_Vilken dryg människa den där bruden verkar vara. Jag hade blivit galen av att ha henne i närheten. Vad säger Janne om då hon kontaktar honom? Är han rak o ärlig emot dig o berättar öppet allt som sägs dom emellan, eller hur är det med den biten? Jag tycker att det låter som att hon nu, då nån annan fått honom, insett att hon vill ha honom för sig själv, o nu försöker med alla medel av förstöra det hon kan mellan er… Men, jag kan ha fel…

Jag vill ha tebax sonens pappa, men vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt. Vi separerade i Februari förra året, på mitt initiativ. Han fastnade, mer än acceptabelt i dataspelet WoW. Det har nu gått en tid, nästan ett år. Han har lagt ner det där spelandet, mer eller mindre. Nästan helt, men inte helt slutat spela det. Men nu ser han liksom glädjeämnen i vardagen igen, det gjorde han inte på den tiden. Inte mig o inte sin son, inte sina vänner, osv…

Nu har han hittat tebax till allt det där, men nu är jag livrädd för att säga att jag vill ha honom tebax. Är så rädd för att få ett kallt "nej" i ansiktet. Vet inte om han träffat nån ny, men det tror jag inte. Han har inget sagt, o sonen har heller inte "skvallrat" om nåt sådant… (3-åringar som upprepar allt som händer o sker runt omkring, du vet)…

Men jag vet inte hur jag ska våga ta det steget att **våga fråga?
**Hur gör man förresten? Jag har aldrig varit i denna sitsen förr…
*gråtfärdig*

Känns som att det borde bli gjort omedelbart, då det redan gått så pass lång tid. Det är la en tidsfråga nu innan han på riktigt träffar nån annan…

Shit… Vad ska jag göra? _

phernilla
0

*verkligen gråtfärdig*

Nu då jag vet vad jag vill så kanske det är försent?

[mia-38]
0

Phernilla, Kan du inte ringa och bara prata med honom lite allmänt först. Liksom pejla läget. Har ni bra kontakt annars?
När du sedan pratat lite med honom så kan du väl bjuda honom på fika. Börja lite försiktigt.

Jadu. Den bruden litar jag INTE på för fem öre. Han säger inte vad hon skriver om. Han tycker det är helt ok att hon hör av sej tydligen. Han säger att det är en sak mellan henne och mej.

Han hör inte av sej så fort och ofta som innan detta hände. Känner att nåt är på väg att gå åt h…e.

phernilla
0

Aj aj aj… Låter som att jag har helt rätt i mina onda aningar där. Inte bra, inte bra… Har du frågat honom rätt ut om dom är färdiga med varandra? Det hade jag gjort! Jag hatar sånt där smusslande!!! :-(

Bjuda honom på fika? Det är inte riktigt "jag"… Jag vet inte, jag har skickat iväg ett sms nyss o frågat vad han o lilleman ska göra idag, dom hade inga planer. Så jag frågade om vi ska hitta på nåt tillsammans. Får svar nu…

"Har du nån plan på vad man kan hitta på? Riktigt trist väder ute tyvärr", skriver han…

Hm, vad ska jag svara nu? *idetorka* Helt låst i min skalle!!!

Mads
0

Phernilla: nu låter detta supertöntigt men inget vågat inget vunnet. Hur pratar ni med varandra, kan ni prata med varandra ? Försök bjud in en kväll, kanske ett glas in och sitt ner och prata i lung och ro och säg vad du har på hjärtat.

Jag tror inte på metoden att kolla av vad han vill först innan man öppnar sitt hjärta, man får räkna med att bli sårad men kanske hellre att man försökt än inte alls. Jag sa till sonens pappa att jag ville ha tillbaka honom efter ett tag och blev fetnobbad, men samtidigt ångrar jag det inte för jag försökte i alla fall. Även för sonens skull. Men visst , jättelajbans är det inte att bli nobbad, men det kan ju lika bra gå jättebra Skrattande

Mis: Ge mig den där brudenr nummer så ska jag få rätt på henne. Hade jag varit dig hade jag tagit ett rejält snack med henne, ring henne och fråga vad f***n hon håller på med ?!

Och prata med Janne, fråga rakt ut om detta ska komma mellan er.

Hoppas på det bästa för er båda. Jag längtar efter nån att tycka om jag..

Kramar Madde

Amor Vincit Omnia

[mia-38]
0

Jaa..jag känner en oro i magen. Det är nåt som inte stämmer just nu. Jag tror han funderar på hur han ska göra.

Fråga han om ni ska ut och gå eller nåt ihop. Till nån park så kan pojken leka av sej. Om vädret tillåter förstås.

phernilla
0

Jag släpper bara bomben, istället. Orkar inte hala fram det. Frågade nu om jag får fråga en privat sak. Ska fråga om han släppt mig helt, eller hur det ligger till… *nervöst*

[mia-38]
0

Bra Pillan. Ut med det. Du har inget att förlora.

Mads. Jag har haft hennes nummer..men kastade det förra gången hon höll på. Hon har spärrat mej så jag kan heller inte skriva. Men på min sida far hon titt som tätt. Jag spärrar inte henne. Jag har inget att dölja liksom.

Jag hatar sånna brudar som ska förstöra.

Mads
0

# 8 Lycka till, hoppas det går bra.

# 9 Kan du inte hitta hennes nummer eller få det av Janne ? Säg att du tycker detta känna välsigt olustigt och framför allt omoget och skulle vilja rensa luften med henne.

Kram

Amor Vincit Omnia

phernilla
0

Nu har jag släppt hela bomben. Livrädd för svaret som kanske kommer just nu. mår kasst!!! usch… spyfärdig… vilken pärs!!!

[mia-38]
0

Mja Mads. Jag frågar INTE Janne om numret. Vill han tro på henne och låta henne hålla på så så är det hans val. Då tycker han ju inte om mej på rätt sätt.

Hon svarar ju inte på det jag skrev till henne innan när jag gjorde en fejksida enbart för att komma åt henne. Hon spärrar instället för att stå till svars. Feg är hon med.

Så jag skiter i det. Vill han hellre tro henne så varsågod.

[mia-38]
0

Hur går det Pillan? Nyfiken ju…Tungan ute

Mads
0

Phernilla: Oj, har du skickat sms ? Hoppas han svarar snart då :-)

Mia: Jo i och för dig talar det en hel del om hur han är som person om han lyssnar på henne så du gör ju helt rätt.

Jag fattar inte hur vuxna människor orkar hålla på så…fattar det INTE…

Kram

Amor Vincit Omnia

[mia-38]
0

Nä Mads. Jag fattar heller inte. Jag ställde frågan nu till han om jag kunde komma en sväng idag. Om han har tid. Känner jag behöver träffa honom och känna efter.

phernilla
0

Skulle inte sagt nåt… *gråter*

[mia-38]
0

Va? Ville han inte?

Kramar om dej Pillan.

phernilla
0

Svaret:
"jag tror det är för sent för det nu…jag har inte de känslorna kvar längre. tyvärr."

Mads
0

# 15 Förstår det, men känns efter ordentligt. Han kanske inte ser situationen på samma sätt och hon är förmodligen inte otrevlig och märklig mot honom. Kan du känna dig trygg i er relation så låt henne hållas, bara ni vet var ni har varandra du & Janne.

# 16 Varför ledsen hjärtat ?

Amor Vincit Omnia

[mia-38]
0

Åhhh..stackars dej Pillan. Gråter Det känns hemskt nu, jag förstår det.

Men när det gått över kan du ju gå vidare.

Varm kram!

[mia-38]
0

Ja det är ju det jag behöver ta reda på. Vart han och jag har varandra. Sen skiter jag i om hon håller på. Då gör hon ju bara bort sej själv.

phernilla
0

Mia: Jag tror inte det går över faktiskt! För jag har funderat så länge, så nu VET jag att det är det här jag vill… o nu vill inte han! Fan ta mej!!! Jävla wow-spel! jag hatar det där jävla spelet!!!!

Mads
0

Kramar om dig Phernilla !

Det är så svårt det där, vet ju inte alls hur situationen varit mellan er. Antingen så känner han inte så längre eller så skyddar han sig för att du lämnade honom…svårt…

Alla envisas med att säga att sonens pappa fortfarande har känslor för mig trots att han är kall som en ispinne och icke visar någonting alls. Han är ganska elak faktiskt…men det kan också vara ett skydd och den där manliga stoltheten…

Kram i alla fall

Amor Vincit Omnia

phernilla
0

Ja jag har faktiskt ingen aning. Han vet ju att jag nyligen träffade en kille, o det kan nog skrämma honom. men då tror jag inte han hade svarat på det där sättet, då hade han nog skrivit på nåt annat sätt då han formulerade sig… jag vet ärligt talat inte… fy…

tror jag lägger mig o sover resten av dagen…

[mia-38]
0

Han kanske behöver fundera lite. Ge det lite tid så kanske det sjunker in i huvet på honom.
Kram!

[mia-38]
0

Jag ska inte åka till Janne idag. Han är magsjuk. Och det stämmer.
Så jag ska dit i veckan istället. Synd att det är nästan 12 mil emellan oss. suck…

phernilla
0

Tror inte det hjälper faktiskt… Då hade han sagt att han behöver fundera… Det sa han inte… *hjärtat krossat*

russigabettan
0

Phernilla, han fick något att fundera på nu. Även om han svarade snabbt, så kommer det du sagt ligga och gnaga i bakhuvudet. Han kommer kanske ta upp det igen efter han har funderat några dagar och om han inte gör det, så har du i alla fall tagit upp saken. Jag tror aldrig du förlåtit dig själv om du inte frågat även om svaret blev tungt att bära.

Själv fyller man ju 34 idag och har väldig ågren för det, det var inte meningen att mitt liv skulle se ut så här, ensam sittandes i en lägenhet med en skrotbil och två underbara barn. Det känns som om en enorm förlust att ha förlorat familjedrömmen, sörjer barnet jag fick ta bort och har inte kommit någon vart i livet, sitter på samma skitjobb och i samma jävla trea, BLÄ!!!!

Blåsigt här idag, jag har tvättstugan och mina föräldrar kommer senare för att fika, ska be dem ta med sina papper också, så kan jag bokföra dem ikväll när ungarna somnat

[mia-38]
0

Men GRATTIS Bettan på din 34-årsdag! Skrattande

phernilla
0

Jag skrev sen att: "nu känner jag mig dum som ens frågade"

Då svarade han: "du behöver inte känna dig dum. det är väl aldrig fel att säga vad man tycker o känner."

Jag svarade att jag iaf känner mig dum, o arg på mig själv för att jag väntade så länge med att fråga, för om jag frågat från början så kanske det inte hade varit försent….

Då svarade han: "Jo det förståss… Men jag tror tyvärr det gått för lång tid nu."

Tala om svårtolkat egentligen? Är han tydlig, eller otydlig?

phernilla
0

GRATTIS BETTAN!

Glömde ju gratulationerna i all min hast här…
Ja du, då är vi två som lever i en förlorad familjedröm…
Fy, livet känns inte rättvist dagar som denna…

[mia-38]
0

phernilla. Han behöver fundera. Detta kom nog som en chock för honom eftersom det var du som inte ville ha honom innan.
Låt de sjunka in. Sen får du se vad som händer.

Iallafall så har du gjort det nu. Tror att du hade haft värre ågren om du inte hade frågat.

russigabettan
0

Börjar fundera på om man inte skulle köpa ett stort hus tillsammans med ett par vänner som också är ensamma föräldrar, göra egna utrymmen och vissa gemensamma och hjälpas åt med praktiska saker som kan sätta käppar i hjulen ibland, som barnpassning när ma behöver jobba över ex.

Är det förresten någon av er som är med på facebook??? Leta gärna reda på mig i så fall på min mailadress elisabethsandin@hotmail.com

Kom just på att jag fått svar från Skatteverket om efternamnsändring på barnen. Har barnen pappans efternamn så måste han godkänna ett namnbyte även om jag står som ensam vårdnadshavare på barnen. Fan vad less jag blir när allt ska krångla hela tiden, kan inget bara fungera någongång???? Nu vet ni i alla fall också vad som gäller ifall någon av er gick i samma tankar som mig.

phernilla
0

#33: Jag addade dig där. :)
#32: Jag bara låter det vara nu. Hur jag nu ska fixa det. Men jag försöker iaf.

Vill ni adda mig på facebook så kan ni söka på:
phernilla@gmail.com

Om inte det funkar, sök på:
Nilla Ejemalm

Mads
0

Phernilla: Nu har du kommit på vad du känner och han har precis fått reda på det. Ge honom lite tid att känna efter och att han svarar som han gör kan antingen vara för att han är säker på sin sak och inte vill mer eller så svarar han så för att hinna känna efter utan att ge dig falska förhoppningar…ge det lite tid. Har du nyligen dejtat nån annan kan det ju vara lite känsligt.

GRATTIS Bettan på födelsedagen ! Känner som du ibland att det var inte såhär det var tänkt, men kan stunden senare tänka att en dag kommer jag att förstå varför och då har jag det nog fasen så mycket bättre och kommer att känna att det var tur att det inte blev som jag tänkt från början :-).

Mia: trist med magsjuka och att ni inte bor så nära.

Kramar

Amor Vincit Omnia