Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett03-socialt-kontaktnät
Läst 1074 ggr
jeanette71
0

Resor mm

Hej!

Jag har ett ganska stort kontakt nät med många vänner och bekanta. Men nu har jag kommit på att vad jag inte har är ett gäng härliga, glada singel föräldrar med lika härliga barn i skolåldern att göra roliga saker till sammans med!

Tänkte tex att åka till fjällen över sport lovet. Alla andra vänner har redan bestämt med familj, partner mm hur och när dom skall åka.

Mina förhållandern är inte på det viset. Jag och min snart 9 åriga dotter kom hem till Sverige för snart två år sedan efter att bott utomlands under många år. Har just börjat att landa efter ett par tuffa år. Att komma in i det Svenska systemet i gen är inte helt lätt!

Det skulle vara så roligt att hitta lika sinnade att göra sakaer tillsamans med på lov osv. Tänk vad kul att få i hop ett gäng och hyra en stuga i fjällen en vecka och vad kul för barnen! (för att inte tala billigare) Det e dyrt att resa singel och med barn.

Kanske det fins fler som känner som jag? Skriv gärna!! Mvh Jeanette

[mia-38]
0

Hej Jeanette71.

Det vore jätteskoj och hitta på nåt ihop. Men vart bor din dotter och du?

jeanette71
0

Hej Mia vi bor på Väst kusten, Timmervik ca 4 mil Norr om Göteborg. Tack för ditt svar!

laba
0

Hej Jeanette!

är precis i samma situation, synd att vi också bor långt ifrån varandra,för jag bor i Lund.

phernilla
0

Jeanette:_
Åh nämen hej va kul med en ny medlem!!! O ett stort plus i kanten att du faktiskt bor hyfsat nära mig… Jag bor i Nol, 3 mil norr om Göteborg. Jag vet inte riktigt vart Timmervik ligger, men det måste ju vara i närheten? Kungälvssidan, eller? :)_

Vilken underbar idé att resa tillsammans. Kul! Bra initiativ! :) Själv har jag 2 söner. Benjamin 11 år samt Ellioth 3 år. 

phernilla
0

Jeanette:_
Om du bor i Timmervik som hör till Kungälv så kan vi nästan vinka till varann. Jag bor nämligen precis på andra sidan älven…

(Jag kollade via Eniro var Timmervik låg nånstans…
Jag blev ju så nyfiken…)
_Skäms

[mia-38]
0

Hade en tanke.

**Skulle vi inte kunna samla ihop oss till sommaren och träffas vi som kan och vill?
**

phernilla
0

Mia:Vilken underbar idé!!! Det hade verkligen varit superduperkul!!! :) Jag är helt klart PÅ!!! :)

[mia-38]
0

Ja phernilla. Grilla lite…hitta på nåt skoj och bara träffas och prata. Skrattande Få se vilka vi är IRL.
Mirjami hade denna tanken innan jul. och nu kan det snart vara dags att planera nåt sånt.

[mia-38]
0

Jaa..jag ska ta och fundera lite på detta. Kommer att lägga ut en tråd till nästa vecka om lite mer…skulle vara jätteskoj. Måste kolla upp intresset runt detta lite.

Tatsja
0

Synd jag bor så långt ifrån er då. men kom hit, vet ja, plats finns. Det heter ju, finns det hjärterum, så finns det stjärterum.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[mia-38]
0

Jamen tatsja. Du kan ju sova över här. Jag ska kolla med sonen när han skulle iväg. Då finns det ju sovplatser.

Tatsja
0

Hade du inte katt? Allergisk

Väl mött, Tatsja

[mia-38]
0

Ja just det ja. Men vi kan vara nån annanstans. Inte hemma hos mej utan kan hyra nåt litet ställe runt omkring här. Nån stuga eller nåt annat mysigt. Finns ju en del alternativ.

jeanette71
0

Hej alla!!

Vad kul att några av er känner på samma vis!! Tycker absolut att vi skall ordna något!

Man skulle ju kunna arrangera någon liten tur eller så, något som gör det roligt och lätt för både barn och föräldrar att umgås!

Till Sommaren har jag hur mycket camping platts som hällst! Fast huset som jag hyr är pytte litet och vi har djur både ute och inne.

Hmm Vandring med korv grillning, bad hotell ja vi kan ju alla tänka ut vad som kunde fungera. Vårt land är ju avlångt så nog borde vi kunna träffas alla som någonstans mitt i mellan mvh Jeanette

[mia-38]
0

Ja det spelar ju ingen roll vart vi är. Bara vi får kul. Och det tror jag med säkerhet att vi får.Skrattande

Tatsja
0

Bara det är handikappsanpassat och inga katter. Hundar går bra. Måste ju kunna komma fram med min rollator. Sen har jag ett jätteproblem. Är mat-doft-kontaktallergiker. Inte för att jag vill gnälla och vara besvärlig, utan upplysa om mina problem redan nu. Men jag vill verkligen kunna ses om jag bara får sonen att vara hundvakt.

Väl mött, Tatsja