Förtvivlad
När jag vaknar nu efter att ha jobbat mitt natt pass ligger ett brev från en advokat på golvet. Sonens pappa har kontaktat en advokat för att få mer umgänge trots att jag trodde vi nu hade en fungerande relation och ett fungerande umgänge för dem. Jag känner mig så överkörd och vet inte vad jag ska tycka, tänka och känna. Det tar aldrig slut, han har fortfarande makten att ta all min energi och ork.
Behövde bara skriva av mig lite…
Amor Vincit Omnia
Men usch gumman… Verkligen dåligt av honom att gå bakom din rygg sådär o inte prata med dig först! Jag menar, ni hade säkerligen kunnat lösa detta utan att blanda in advokater?
Förstår att det var som ett slag i magen… *styrkekramar*
Går han till rättegång via advokaten så hänvisar de100% er till fam-rätten på samtal och överenskommelse om när och hur han ska träffa eran son. Jag vet inte om ni har haft kontakt med fam.rätten innan…men om ni inte har haft det ta kontakt med dem och få hjälp från dem att reda ut det hela.
Jag tycker inte att han har varit sjyst mot dig genom att han har gjort som han har gjort. Han skulle ju först ha pratat med dig. Finns många andra sätt att lösa broplemet om umgänge innan man ska kontakta en advokat.
Tack för goda råd.
Vi har redan gått till Familjerätten och det fungerade inte alls med den kontakten. Han gör som han vill i alla fall. Förstår inte varför han gör såhär nu när jag ger honom det umgänget han vill ha…
Amor Vincit Omnia
Kramar till dej Mads.
Fult gjort av han. varför gav han inte chansen till att prata om det med dej först? Dra in advokat?!
Men det måste väl kosta honom mer än det smakar. Hoppas jag.
Håller med Mia. Det kostar honom att dra in advokat och väldigt fult gjort.
sänder massa styrkekramar till dig. Stå på dig och ge inte med dig. Låt honom inte ta din energi.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Kramar och tankar till dig:)
Men jag tänkte på det här med fam.rätten… har varit i kontakt med dem själv.. och det är klart att det jobbar bättre och sämre folk även där..
Första gången jag tog kontakt med dem - då tänkte jag aldrig mer.
Medan nu andra gången - jag var i himmelriket. En urgullig tant som förstod mig till 100% och har hjälpt mig mycket.
Så summan av kardemumman, försök igen - men med en annan person.
Förstår inte dem som säger att vår skilsmässa var lycklig. Det finns inga lyckliga skilsmässor. Sen kan man ju skiljas i samförstånd. Fast det är ju skillnad.
Har du kontakt med advokat själv? Annars kanske det är en idé. Sätta hårt mot hårt på fadern. Tror nog familjerätten kan hjälpa med sådant.
Mina tankar går till dig Mads. Försöker ge dig styrka att orka. Du har hjälpt mig med dina ord och nu vill jag försöka hjälpa dig. Jag känner att jag har de krafterna.
Lider med dig gumman.
Kramar om
Väl mött, Tatsja
Bedrövligt med föräldrar som använder sina barn som några slagträn bara för att statuera exempel!!
Jag inser mer och mer vilken himla tur jag har som har den pappa jag har till min dotter, vi har ALDRIG använt henne som slagträ, vi var överens när vi skiljde oss att aldrig säga ett ont ord om den andre inför henne och det har vi båda hållit.
Barn har alltid en förmåga att ta på sig skulden. Om jag vore snällare, så kanske de inte bråkat så och så vidare.
Väl mött, Tatsja
Han är inte klok sonens pappa.
Jag fick hem sonen häromdagen från pappan och ser direkt att han är sjuk. Frågar varför han inte ringt eller kommit hem med honom, får till svar att han nog bara är trött. Tar en temp när vi kommer upp i vår lägenhet som visar 40, 2 grader, sonen kunde inte sitta upp själv. På kvällen blev det akuten för febern fortsatte stiga och till slut fick han svårt att andas. Visade sig vara infektion samt krupp. Min mamma fick köra oss, sonens pappa hade inte tid. Bad honom komma över när vi kom hem från akuten för jag var helt slut och behövde sitta uppe och vaka under natten, han orkade inte. Sen har han inte ringt på 2 dagar och en undrat hur det är med sonen, idag ringer han och jag säger att han fortfarande är lika dålig och jag kan inte lämna lägenheten och skulle behöva handla. Då säger han att han kan komma och hämta Noah. Hämta ett så sjukt barn ???? Ja, annars fick jag ingen hjälp. Jag orkar snart inte mer, jag anser inte att en sån person ska ha vårdnad om ett så litet barn. Vadå gemensam vårdnad, jag tar ju ensam allt ansvar…
Amor Vincit Omnia
Mads:
Usch vilket kräk till pappa! Ibland kan jag tycka att man borde införa körkort för föräldraskap! Sådana "killar" som honom, skulle aldrig passera testet o bli godkända för att få bli föräldrar, i mina ögon!
Fy, säger jag bara! Tala om att bara tänka på sig själv!
Tur att han iallafall har en underbar mamma som har fattat vad det innebär att vara förälder, o som sätter honom i främsta rummet! :) O gemensam vårdnad, jo just det… Håller med!
*styrkekramar till dig*
Mads detta ska du genast ta upp med familjerätten. Då kommer han inte kunna hota med stämning, advokat eller vad han än vill. Han förlorar genom att ha visat sig oansvarig pappa.
Hoppas sonen mår lite bättre idag och kan inte din mor kanske hjälpa dig, så du får sova ut.
Synd jag inte bodde närmare. Då skulle jag hjälpt dig.
Kramiz Tatsja
Väl mött, Tatsja
Jag har kontaktat min advokat så får vi se vad som händer, jag vågar inte hoppas på ensam vårdnad. Men jag ska kämpa även om orken och energi just nu tryter ordentligt.
Mamma kan inte hjälpa mig just nu, vi har smittat både henne, min pappa, min syster & systerdotter. Förbaskade influensa…
Kramar till er & tack för stöd !
Amor Vincit Omnia
Sänd över sonen och dig till mig. Jag lovar jag ska sköta om er. Hembakade bullar och thekakor.
Lite fluffiga kokosbollar också. Blev 100 st igår. Thekoakor 133. Har bra bakhjälp av en väninnas dotter på 11 år. Hon är jätteduktig.
Kom hit Mads. Jag lovar du ska få det lugnt och sova ut. Om Tatsja inte väcker dig förstås.
Väl mött, Tatsja
# 14 Tack kära du. Du verkar vara en hejare på att baka. Jag tycker om att laga mat men bakning är inte min starka sida. Ska försöka lära mig.
Nåt positivt i allt skit som händer är att jag fick beviljad ledighet från jobbet så jag får vara hemma med min lillfis och mysa från 1mars tom 1 sept. Får bli för egna pengar för jag har inga mammadagar kvar men det får gå. Behöver ju inte leva lyxliv precis.
Tatsja är nog inte mer högljudd än lillfis skulle jag tro, eller mammas 2 hundar för den delen 
Du är inte intresserad av att ta över en liten Russkiy Toy på 1, 5 år som heter Rufus ?
Måste hitta nya och bra ägare till min lilla vovve.
Kramar
Amor Vincit Omnia
#15 Skulle gärna göra det, men Tatsja har tyvärr fått Pento's hat mot andra hundar. Hon tål dem inte bara, då har vi även provat med valp.
Men fråga inne på hundar. Där finns det kanske någon. Bara akta dig för PS. Står om henne på hundar och blandisar.
Igår blev det två plåtar snoddas. Grannen fyller år idag och hon var förtvivlad när jag var inne och hälsade på. Hennes snoddas sjönk ner på mitten och var alldeles kladdiga. Så jag överraskade henne i morse med en plåt med kokos och lite med strössel.
Sonen älskar snoddas med strössel, så jag lovade att inte ge bort alla.
Jag älskar att baka och laga mat. Tyvärr får kroppen stryk. Alla skador och speciellt fibromyalgin slår till några dagar efter. Sen kommer ischias också.
Men vad gör man inte för en bedjande son.
och barnbarn
Väl mött, Tatsja