Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett07-tonåringar
Läst 1328 ggr
[mia-38]
0

Så trött!

Vad gör man med en 17-åring som klagar på allt? När man säger till honom så är det fel, när man inte gör det är det fel med. Han vaknar knappt på morgonen och hinner inte göra sej färdig innan vi ska iväg till jobbet. Det slutar alltid i tjabb och gnabb. Han är lika tjurig som en gammal gubbe.

Jag får ingen hjälp av hans pappa. Känner att det skulle vara skönt om sonen kunde sova hos honom 2 nätter i veckan iallafall så en annan slipper detta gnabb lite. Vill hämta andan. Min energi är slut. Vad man än gör och fixar så är det alltid fel ändå. Orkar snart inte mer!!

Tatsja
0

MIa, när går han och sover på kvällen? Kan trötthet bero på att han får för lite sömn. 7 -8 timmar minst.

Sen kanske lite prover visar vitaminbrist. Det kan ge trötthet. Sen är det så att tonåingar är trötta. Låt honom sova ut på helgen. I alla fall till 12 på dagen.

Tycker det är orättvist av hans far att inte ta lite ansvar.

Tonåringar är trottsiga och inte blir de bättre för att de blir äldre inte.FlörtObestämd

Men förstår ditt dilemma. Jag hade det likadant.

Min ena ville sova och sova, den andra ville sova fram till 9 högst. Annars blev han sur. Den andra sov till 16 på dagen. Det var under helgerna det.

Men ta och kolla detta med vitaminer.

Kramiz Tatsja

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[mia-38]
0

Tatsja. han går ju på behandlibg för B12-brist. Två injektioner/vecka + tabletter. Så visst påverkar det hans sömn. Men ändå vill jag ha hjälp från pappan.
Sonen får sova längre när han kan. Men på vardagen måste han ju upp eftersom han praktiserar på mitt jobb.

russigabettan
0

Mia! Jag förstår att det är jobbigt och jag vet att han går på behandling för B12 brist, men när visar den resultat??? Fråga läkare för det är inte meningen att han ska använda det som en ursäkt hur länge som helst, han får fortfarande inte vara respektlös emot dig. Han är 17 och vet skillnad på rätt och fel, du har rätt att ställa krav!

Och visst pappan borde hjälpa till utan tvekan!!!! Fast nu håller ju inte jag karlar särskilt högt så jag är inte förvånad alls atthan inte gör det. Sorry alla ni pappor som tar ert ansvar!

[mia-38]
0

Eftersom han hade mycket stor brist på B12:an så tar det tid innan kroppen ställer om sej igen.
Men jag menade att det är JAG som är trött! Sonen fixar detta med sömnen ganska bra och hanterar det på ett bra sätt just nu.
Vad jag menade är att pappan inte ställer upp och att jag inte snart orkar ta allt ansvar själv.
Visst är sonen tjurig och tjatig ibland. Men sånna är ju tonåringar med. Men jag ville mer poängtera att jag vill ha hjälp av sonens pappa. Räcker med att Emil sover hos honom två dagar i veckan. Och att pappan kör honom till jobbet, Men jag vet hur det kommer att låta:
"Men jag börjar ju inte jobba förräns efter 8..ska jag då gå upp tidigare för att köra honom"?
Men vad har jag gjort alla dessa år???

phernilla
0

Lite off topic, men iaf…
En fråga som slog mig precis… Är han vegan/vegetarian?
Vet ju att man då får en enorm brist av just B12, tyvärr! 

Sänder styrkekramar till dig, gumman!
Förstår att det är allt annat än lätt för dig nu!

*bamsekramas*

[mia-38]
0

Han är inte vegan.

MIRJAMI
0

Förstår dig Mia-38 Inte lätt att vara ensam med en tonåring och alltid behöva bråka innan man får igenom något.

Jag kämpar just med min store son hemma som är så tjurig både hemma och skolan. Han är på väg att bli tonåring har man konstaterad…och jag har sagt tillhna att jag kommer alldrig ge mig…nej är nej o0ch lyssnar har inte blir det starff.

Önskar att du ska få krafter att orka…Ta en kväll för dig själv, gå på bio m.m och lått han fixa och greja hemma under tiden.

Tatsja
0

Stackars dig Mia. Vet hur det är att vara trött och inte få sova. Går du och lägger dig i tid på kvällen, eller sitte du uppe sent?

Min yngste son var jobbig som liten. Han sov i 2 timmar, vaken 2 timmar, sov i 2 timmar, dygnet runt i 2 års tid. Ingen hjälp fick jag av maken. Han jobbade ju. Sen att jag hade en som var 3 år äldre och själv arbetade, struntade han i.

Var konstant trött. Tur att arbetet var intensivt, så jag kunde hålla mig vaken där.

Men hemma kunde jag sitta på toaletten och somna.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?