Tyst och skönt?
Nu är det lördagkväll. Den enda kvällen på bra länge som jag är ensam hemma och kan ladda mej själv.
Har längtat så efter detta efter en mycket tuff period.
Men vad gör man?? Jo saknar och tycker det är tyst och tomt! Hurdan är man funtad egentligen?
Varför kan man bara inte njuta av tystnaden och stillheten?
Känner ni likadant om era barn inte är hemma?
ja, de få gånger det händer letar man nästan efter dem;) som tur är har jag ju 1 vovve och 2 katter som fyller ut tystnaden 
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Ja och jag har tre katter. Men ändå:-)
Men nu kan man ju bre ut sej i soffan hur som helst. Kolla på vilket tv-program man vill. Inte vakna i natten av att sonen sitter och pratar med folk vid datan.
Synd bara att man inte har nån att mysa med. fniss..
haha, ja det skulle vara det som fattades då;)
barnen hör jag aldrig när de är vid sina datorer för vår lägenhet är så smart planerad att deras 2 rum ligger i en korridor på andra sidan hallen och mitt brevid vardagsrummet;)
/Ingalill
Vad bra planerat ja. Här är det sämre med den varan. Vi har öppen planlösning på huset. Helt värdelöst kan jag säga när det finns tonåringar i huset!
Finns bara ett sovrum man kan stänga till. Och där får jag ha mitt. Sonen har sitt rum i hallen uppe eftersom han inte kunde sova i det som gick att stänga till. Men det är en annan historia.
Så han har sin data just nu i tv-rummet som ligger under mitt sovrum. Och det är väldans lyhört.
hehe då hade jag nog blivit knäppare än jag redan är 
/Ingalill
hhahahah…Ja du ser väl så knäpp jag är..hahahah

jo mia varför kan man inte njuta osv…för att man älskar sina barn..hur stökiga o jävliga de än må vara periodvis,så älskar man dom så innerligt att det blir tomt när dom inte är hemma!!
Det är ju så det är sandra.
Igår fick jag mej iallafall ett gott skratt. Sonens tjej var här igår. Innan var hon en liten parasit som var här och käkade titt som tätt. Nu är det lugnare med det. Men iallafall så var hon här igårkväll. Först frågade hon om hon fick ta nåt att äta eftersom hon inte ätit sedan 12 på dagen. Klockan var 19 när hon kom hit. Visst fick hon det, sa jag. Efter en stund så kom hon in till mej i tv-soffan och sa att hon är nog glutenallergiker nu också. Hon är laktosintolerant innan. Och då sa hon:" Så det är ju bra om det finns annat jag kan äta här än mackor när jag kommer hit". Jag trodde jag skulle skratta ihjäl mej. Hon vet att jag har det tufft ibland med min ekonomi. Och sånna produkter är dyrare ön de vanliga. Att bara säga en sån sak. Hahahahah.

hahahahaha..jadu..vilken brud…
Ja här gick dottern hem till en kompis för att se på film så jag fick tyst och lugnt jag också så jag har haft i stort sett varenda hamster uppe utom Aquila våran robbe som inte är en kelgris vilket robbar inte är. Har även haft Kludd, vår majsorm uppe, och haft djupa diskussioner mer *hahahaha*
Hahahha… Och vad kom Kludd och du fram till i er diskussion? 
Inte mycket måste jag erkänna, han var väldigt fåordig 

Jag håller på att bli galen på kvällarna när barnen har somnat jag, trots att de är hemma. Ingen ro till att titta på tv eller läsa. Sitter mest framför datorn och chattar, men känner att jag måste lära mig att klara av att vara själv, det blir inte sunt att låta barnen bli ens allt, de måste ju ha sitt eget liv också.
Jag har till slut funnit något som lugnar mig och det är levande ljus, jag har väl 20st i vardagsrummet som jag tänder varje kväll för att få inre ro och det hjälper faktiskt. Grannarna tror väl att man gått med i någon skum sekt eller något, men det bjuder jag faktiskt på.
Visst känns det fånigt att sitta och chatta omgiven av levande ljus, men jag märker skillnad direkt när jag inte har dem tända. JUst nu bävar jag mest för att vi går mot en ljusare period, snart är det ingen vits med ljus på kvällarna. Undrar hur jag ska bete mig då?
Ljus är väldigt lugnande Bettan. Jag har nästan alltid ljus tända här med. Man blir harmonisk.
Men du kan väl ha ljus tända då med även om det är ljusare?
Du kan ju sätta för fönstrena med mörkläggningsgardiner annars. Hahahahah.
Ja..barnen här är ju tur man har hemma. Som ni flesta här säger, man vill vara ensam men sen när man väl är det vad ska man då göra. Just nu går jag på nålar känner jag….grinar för inget…och är sur som ett bi. Det är fröken röd som skulle varit på besök redan 29/1 men gillar att pina mig och inte hålla sig till den dagen hon just nu ska. Jaa, så just nu får man gå runt med en binda hela tiden i väskan om nu fröken röd skulle bestämma sig för att komma i en olämplig situation som tex. imorgon på jobbet. Ja nu har jag knällt färdigt…..och tack för ni står ut med mig!!
Jag tycker det är ganska skönt när det blir lugnt och tyst om kvällarna. Lillfis är inne i en utvecklingsfas/trots period och det är fullt ös och småbråk hela dagarna. Han lyssnar inte alls och skriker som en gris när han inte får som han vill. Jag sitter lugnt och försöker prata med honom och hoppas mitt lugn till slut når fram
Nu har jag ju mer eller mindre aldrig barnvakt och är helt barnfri men är det så passar jag på att njuta även om jag ändå saknar honom. Så är det ju, man är van vid att ha honom här alltid.
Amor Vincit Omnia
Min son åkte till en kompis i lördags och kom hem ikväll. Tänkte bara att det skulle bli skönt för honom att se något annat än dessa väggar. De skulle skruva bil. 6 stycken 2:or som skulle lagas och sonen kan ingenting om bilar. Men han lär sig.
Kan bara tala om att det kändes här hemma. Gick till trappan och ropade att kaffet var klart. Då kom jag på att han inte var hemma. Sen utgång med Tatsja helt ensam. Van vid hans sällskap.
Men jag unnar honom detta, jag lovar. Sen kunde jag göra mer som jag ville.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?