Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett01-föräldraskap
Läst 1592 ggr
[mia-38]
0

Mamma-mobbad!

Läste en artikel på Aftonbladets hemsida om en tjej som  blivit mobbad på ett forum.

Hon är singelmamma precis som oss andra här.
Hon ville ha råd och stöd av andra som satt i samma sits. Men blir alltså mobbad på nätet av dessa personer som tydligen ansåg sej veta bäst.

Läs denna artikel.Mamma-mobbing på nätet
Kan bara säga att vi har ett bra forum utan mobbing. Varför ska man behöva vara elak mot andra?
Vi säger att barnen är elaka idag. Men hur beteer sej vissa vuxna mot andra?

Mads
0

Går man in på tex Familjeliv så finns mycket mobbing och folk kan vara oerhört elaka mot varandra. Tråkigt när det blir så. Självfallet måste man få ha olika åsikter och hamna i diskussioner men man kan försöka sköta det snyggt då.

Amor Vincit Omnia

phernilla
0

Ja, familjeliv, där kryllar det av det.

Jag var jätteaktiv medlem där förr, men sen så kände jag att jag ville göra annat i mitt liv än att sitta o vara aktiv i en enda tråd, mer eller mindre, hela tiden. Där det skrevs multum med sidor/dag. Så jag slutade vara aktiv medlem o loggade inte in ofta på Familjeliv längre, o då jag väl gjorde det så gick jag inte till trådarna.

I förrgår skrev jag ett inlägg i denna tråden på Familjeliv. Det är en lokal tråd för alla som bor i vår kommun. Alla användarna var domsamma som då jag hängde där, med undantag för några nytillskott.

Inte en enda utav dom svarade på mitt inlägg!

Det kallar jag mobbing :( Utstuderad mobbing! :(

ingann
0

Det är helt sjukt! Är det sen konsigt att barnen gör samma sak?

Visst kan man gå över gränsen nån gång i någon het diskussion men är man elak och gör påhopp måste man också visa att man är vuxen och kan be om ursäkt.  Det är trots allt mänskligt att fela men man måste även kunna ställa det till rätta och tänka efter så det inte händer igen.

Mobbing är något jag helt tar avstånd ifrån eftersom jag vet hur illa det kan göra en människa… Själv flyttade jag 20 mil från familj/släkt/vänner för att skydda min son från det.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[mia-38]
0

Man måste ju kunna få skriva om det man vill skriva om, fråga om det man vill fråga om, utan att bli mobbad och påhoppad.

Men det finns ju en del besserwissrar som måste hävda sej och tala om att de minsann vet bäst om allt. Fast det egentligen inte alls är så.

Man kan ge råd och stöd men på ett bar sätt. Alla kan ju heller inte tycka och tänka likadant. Men för den sakens skull ska man ju inte behöva bli illa behandlad.

phernilla
0

Precis… Man kan tycka olika utan att hysa agg mot varandra!

Asa-N
0

Jösses jag blir helt stum när jag läser något dylikt!! Något sådant existerar inte på min världskarta.

Tatsja
0

Mådde illa när jag läste artikeln. Hur kan vuxna människor bete sig så. Men även här på iFokus - obs, inte här på singel - förekommer det mobbning. Har både sett och upplevt det själv.

Om vi vuxna inte kan bete oss som just vuxna, hur ska vi då lära våra barn att inte mobba?

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?