Världen är bra liten ibland!
Vill bara delge er en rätt rolig sak.
På det företaget jag arbetar på så finns ett likadant inne i Kalmar som vi samarbetar ihop med. De är mycket större än oss.
När vi var på julbord i december med kalmar-gänget så fick jag syn på en snygg karl. Tittade lite på honom ett par gånger och fick ögonkast tillbaka. Men man vet ju inte om den ena är singel eller ej. Så man tar ju inte kontakt.
Nu satt jag på en dejtingsida igårkväll. Det kom in en karl på min sida och skrev att han kände igen mej. Och jag kände igen honom.
Jag skrev vart jag jobbade. Och han skrev tillbaka att han jobbar med gänget inne i Kalmar!!!
Nu visade det sej att det var han jag tittade på…och att jag var den han tittade på!
Tänk så det kan bli. Hahaahh,
Och han är singel liksom jag.
Så nu har vi bestämt oss för att ses imorrn kanske.
Ibland är välden bra liten.

Lycka till! Lite småkul sätt att träffas på…
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Åh spännande ! Jag satt här igårkväll och funderade på om man skulle ta sig en titt på nån dejtingsida för skojs skull…men är fortfarande lite skeptisk 
Amor Vincit Omnia
Mia:
Härligt gumman! Vad kul för dig…
O det är kul som det kan bli ibland :)
Själv så är jag skeptisk till dejtingsidor, för jag har lärt mig en sak om dagens karlar. Alla jag träffat på via dejtingsajter (med undantag för en) har bara varit intresserad av att hitta sig en KK, men inget seriöst.
Så dejtingsidorna för mig har gett mig dåliga vibbar. För jag tappar förtroendet för killar genom dessa sajter. Man får lätt en känsla av att dom alla är likadana, tyvärr… Då man hittar på den ena, efter den andre, som visar sig vara samma skrot o korn…
Man SKA vara skeptisk och försiktig på dessa sidor. Det lovas och det sägs så mycket som sedan inte stämmer i verkligheten. Man får ta det med en nypa salt i början innan man träffats och verkligen se personen IRL. Jag har lärt mej att aldrig lita på en kille innan man setts ett par gånger.
Men jag tror att de man träffar ute på en pub eller ett danshak är precis likadana som de på nätet.
Gäller bara att ha lite sunt förnuft och lita på sin magkänsla.
Ja, det verkar lite som att "ska man träffa nån vettig får man göra det via vänner o privata fester", eller nåt liknande. Alla dejtingsidor verkar ha blivit i stil med sexletarsajter, numera.
Vildawebben, t.ex… Där har jag varit medlem sen 2002. Då var det en helt annan jargong på hela sidan. Idag så är det bara dejtingtänk, osv. Skriver en kille till dig så har han mer intresse för dig än som en vän, o då oftast menat i sänghalmen. SUCK! Jag är så trött på dessa killar.
Saknar vilda år 2002 o nåt år framåt, då man kunde ha vanliga, normala, vettiga samtal med killarna där. Idag är dom alla desperata, mer eller mindre… *suckar*
Det har blivit en köttmarknad. :(
Mia:
Lite så som du o denna killen träffades. Det skulle jag kunna tro på att det skulle kunna bli nåt vettigt o seriöst. För det var inte en "fest för att hitta krogragg för kvällen", utan det var, mer eller mindre, genom arbetet. Det var inte planerat, det var en slump, liksom…
Såna förhållanden brukar kunna vara länge… :)
Tänk om han är din stora kärlek! *hihihi*
Riddaren på den vita springaren?
Ja jag kan hålla med dej Nilla.
Men vi får se vad detta utvecklas till. Man kan ju säga att vi träffats genom jobbet. Och att dejtingsidan gjorde så att vi fick ses igen…fniss.
Mia:
Gud vad kul! Ibland styr ödet i rätt riktning:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Jaaa ingann. Vi pratar mycket på MSN idag. Han lade ner sin dejtingsida idag när han hade fått tag i mej,skrev han. Hahahah.
Nilla:
Ja, vildawebben har blivit jättedålig sista åren. jag har varit med där sedan 2003 och då var det väldigt bra faktiskt..
nu får jag ofta mess som: Hej, kåt värmlänning i sthlm vill träffa dej för lite het sex…
BAH… jag ignorerar allt sånt men just det meddelandet svarade jag faktiskt på *s* jag skrev: rekommenderar dig att köpa ett paket margarin, smörja in prinskorven och sätta på dammsugaren..
efter det blockade han mej *asg*
/Ingalill
Jag får med sånna mail på Vilda. Rena lekstugan. Och kärringar som ska förstöra för en så fort man hittat nån. Usch säger jag bara.
Ja, vilda är inte vad det har varit! *snyft*
Jag träffade jättemycket vänner där på den tiden,
o dom står mig mycket nära o varmt om hjärtat
än idag… Idag tror jag inte dom går att få tag i där.
# 10 Nu fick jag mig ett gott skratt, du menar att du inte faller för lite hett sex ??? 
Amor Vincit Omnia
#13 haha inte när det framförs så abrupt *s* han har nog aldrig ens hört ordet "förspel" *skattar*
/Ingalill
Vilda är inte var det var en gång. Jag var med från starten av den sajten. Men nu är det inte roligt där längre.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Idag ska jag åka på fika med honom. Ska bli spännande eftersom vi redan setts. 
Igår pratade vi på telefon första gången med. Han verkar ärlig och snäll. Men de gjorde ju de andra med i början. Hmm.
Problemet är nu att jag har inte avfärdat den andra från Vetlanda. Men jag hör inte av mej till honom längre. Han säger att hans mobil är sönder och inte kan skicka sms. Hmm. Trovärdigt eller ej.
Men ikväll ska jag skriva till honom att vi lägger ner. För jag vill ha en stabil karl.

Håller tummarna Mia att det blir bra. Om inte annat kanske en ny kompis?
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Mia:
Låter hur underbart som helst! *håller tummar o tår*
O den där killen i Vetlanda, han verkar ju inte speciellt
seriös, om du frågar mig! Trasig mobil o kan inte skicka
sms… Världens mest äldsta o sämsta undanflykt!
Dumpa skiten! :) Bravo!!!
Ja Gullan. 
Vi får se hur det avlöper.
Men jag får det inte ur huvudet att vi spanade in varandra redan i december och sedan hittar varandra av en slump inne på nätet. Han hade fått reklam om den sajten och var inne i bara tre dagar. Första dagen så hittar han mej.
Ödet??
Nilla: Jaaa..han verkar skum nu. Han hade ju lånat en mobil en dag innan sa han och kunde skicka helt plötsligt. Och nu kan han inte igen. Nä. Jag spolar han. Han skrev ett mail på Vilda igår om att han hade ont här och där osv. Bara problem.
Jag tänker INTE gå här och vänta tills han löst sina. Han kan va utan tjej. Så det så.
O nej, träffade du honom på vilda?
Det förklarar ju saken?
*tar sig för panna*
hahahaha Ja Nilla. Jag gjorde ju det. Man ska inte träffa nån där. De är oärliga hela bunten. Är du där inne?
Mia:
Ja, jag finns därinne med. Sen 2002. Sen den gamla goda tiden!!!
Då vilda inte var en köttmarknad, utan ett vettigt o trevligt o bra ställe.
Nu har jag vart och hälsat på honom. Klart jag kände igen han.
Trevlig och lugn kille.
Men guuuud vad osäker jag blir. Jag vet inte vad jag vill nu. Både och.
Men ska nog träffa han en gång till.
Varför ska man bli osäker när man stöter på de snälla killarna? Som är lugna och trygga i sej.
Vad trött jag blir på mej själv.
mia-38 låt tiden visa vad du själv vill och se efter hur han är först….Är han värt att satsa på eller inte. Sedan glöm inte bort dig själv…sätt dig själv i första hand och dina känslor. Visar det sig sedan att han inte var något att ha, så har du inte förlorat något på det. Var rädd om dig….och jag håller tummaran. Är han mr rigt så är det ju bara tummen upp.
Mia:
Det är inte så konstigt att du reagerar som du gör. Du har, trots allt, stött på några stycken kompletta idioter till killar under den senaste tiden. Det gör att man till sist tvekar då det kommer till killar, rätt vad det är så är det just den där första rätta killen man träffar som får känna på ens tvivel, pga det man fått gå igenom tidigare. Man är inte mer än människa, som sagt… :) Jag säger som Mirjami, ta det lugnt o låt tiden utvisa vad som händer o sker :)
*styrkekramar*
Tack Mirjami och Nilla.
Jag vete 17 vart jag står nu. Allt är bara så ihoprört. suck
Mia:
Låt tiden styra:) Är det menat att det ska vara ni kommer ditt hjärta tala om det! Om inte så har du kanske haft några trevliga dejter iaf;)
/Ingalill
Mia:
O om inte annat så kan han säkert vara en mysig vän, om det nu inte skulle bli mer än så… Det är ju om man säger, alla människor kommer in i ens liv av en anledning… :) Man vet dock inte innan av vilken anledning… :) *ler*
Mia: Ta det lugnt nu och rusa inte in i ett förhållande för fort. Tycker denna man verkar go' och fin. Börja lite försiktigt och känn inte efter för mycket. Allt löser sig, ska du se. Den andra, tycker jag du ska skippa. Han verkar inte seriös. Troligen bara ute efter sex.
Jag har varit med i olika dejtingsajter och har märkt att även om de verkar väldigt seriösa, så kryper det fram tillslut att de bara jagar. Kanske är det för att de tror jag är ett lovligt byte med min övervikt och handikapp. Men då har de åkt på tji'.
Så svårt att hitta någon. Dessa dejtingsajter som finns, kostar också. Jag har inte råd.
Får nog finna mig i att vara ensam livet ut
Väl mött, Tatsja
Tatsja:
Jag tror mer o mer på tanken att träffa någon utanför internet. Genom gemensamma vänner, eller varför inte genom jobbet (som Mia), osv… För internet är inte längre vad det har varit. Dejtingsajter eller ej. Till o med dom som bara är ute efter sex reggar sig där o betalar för skiten. Det visar ju hur desperata många är idag, va?
Mia:
Men du, Mia. Jag vet en söt singelkille i Kalmar (ligger ju nära dig) som är väldigt go o trevlig…
*blink blink*
heheheh Nilla. Vem då??
Mia:
Han är 41 år, mycket trevlig, social o väldigt go. :)
Men Mia njut av att mötet var bra och känn inte panik redan, du behöver väl inte bestämma dig för livet nu ?
Ta en dag i sänder och nut av stunderna, ett gott sms, mail eller samtal. En bra träff. Och se vad du känner allteftersom tiden går, inte behöver du varken öppna eller stänga några dörrar innan det känns rätt.
Kramar Madde ( som faktiskt varit inne på en sån sida nu men fortfarande är skeptisk :-) )
Amor Vincit Omnia
Nä jag har ingen panik. Jag ska umgås med de som vänner. Sen får man se.
Jag vill bara må bra och hittar man sen kärleken är det en bonus. Men jag bidar min tid.
Låter bra, när man möter HONOM bara vet man…säger den hopplösa romantikern 
Kram
Amor Vincit Omnia
Ingen som vet en snäll go kille närheten ut av Gbg
Fast det får ta den tid som det gör. Njuter ut av att vara ensam…med en hemsk jobbig ex i mellan.

Mia, du låter precis som en av mina vänner, hon blir intresserad och allt verkar bra, men så fort de visar intresse för henne letar hon fel på dem bara för att hon inte är redo längre och dessutom är hon rädd att bli sårad igen. Sedan sticker hon fort som f-n.
Msn är väl ett trevligt sätt att umgås, men risken finns ju att man bygger luftslott och att det IRL inte alls är vad man tänkt sig. Jag har också chattat mycket på msn med en man som varit ett stort stöd för mig när jag haft det jobbigt. Dessvärre har vi båda ett förflutet med kontrollerande ex (min separation är ju lite för nu ännu för att jag ska dejta någon) så vi får nöja oss med att vara vänne eftersom vi båda velar för mycket för att det någonsin skulle kunna bli något. Tråkigt eftersom jag känner att vi skulle ha passat perfekt för varandra i ett annat liv eller vid en annan tidpunkt.
Jaja man vet aldrig vad ödet för med sig och vilka vägar som ska korsas, men man måste våga försöka leva åtminstone. Mia, kör hårt, man kan inte göra så mycket annat, men man kan ju göra det på ett vettigt sätt! Jag beundrar dig verkligen för att du vågar dejta, jag kommer nog aldrig lita på någon så pass mycket igen.
phernilla. Jag arbetar inte och är inte på krogen. Ända gångerna jag är ute, är när jag handlar och går ut med Tatsja. Ingen som vet någon rar i min ålder i Köping?. Han ska acceptera mitt handikapp, min rollator, övervikten och vara kramgo.
Väl mött, Tatsja