Energi
Jag får nu känslan av att jag tidigare startat en tråd om samma sak och är det så får jag finna mig i att ni tror jag teflonminne.
Är lite nyfiken på vad ni andra ensamstående gör för att hitta den där extra energin som man behöver för att ibland orka ? Hittar ni tid för er själva och i så fall hur och vad gör ni med den tiden ?
När sonen trimmat mitt tålamod länge brukar jag själv få ta en mini time out på toaletten. Måste bara få andas en stund utan att han drar i mig ibland. Sen har jag mina Madde-stunder om kvällarna när lillfis somnat och jag sitter här vid datorn. Saknar möjligheten att bara kunna ta en promenad och rensa tankarna när man känner för det, men tänker att det kommer framöver om umgänget med hans pappa fungerar och kan utökas.
Amor Vincit Omnia
Tjaa…vad brukar jag göra? Inte ofta jag får möjligheten att ladda ny energi. Men jag åker till nån kompis då. Bara för att komma ifrån hemmamiljön.
När sonen inte är hemma blir det att ta hand lite mer om sej själv…

Som TS skriver, kvällarna är mina. Då läser jag eller sitter vid datorn. Pratar i telefon med mina kompisar. Men sen brukar jag "lämpa över" ungarna till min granne ibland. Hon har barn i samma ålder och ibland gör hon det samma. Sen är min stora flicka i skolan om dagarna och lillan på allmänna förskolan 3 dagar a´ 5 timmar. Men visst skulle man önska mer egen tid ibland. Sätter ibland på en film till barnen och tar ett varmt bad eller går och lägger mig en stund och läser då.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Efterssom jag jobbar mycket hemifrån så blir mina laddningar en tur med någon av hästarna eller en joggingrunda….. finns ingert som rensar både själ och gärna så bra som en tur i skogen, på två eller fyra ben.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Egentid vet jag nog knappt vad det är:) När mina barn var små och jag skulle kunnat haft kvällarna för mig själv hade jag min systerdotter hos mej istället som var nybliven tonåring… Hennes föräldrar hade nyligen separerat så hon var hos mig allt som oftast och sov över under några år…
Men när barnen flyttar hemmifrån ska jag ladda med en hel vecka i nåt varmt land har jag lovat mig själv;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

#3 Håller med dig men det blir lite svårt om man har småbarn. Man kan ju inte lämna dem själva. Mads har ju en liten kille.

Svårt att få egen tid, mina barn är ju 3 och 8 år.
Tar ett bad när de somnat, sitter jag vid datorn eller tvn har jag levande ljus tända för att försöka få ro i kroppen, men mest är det väl de få möjligheter jag har i stallet som ger mig mest av den nya energi jag behöver.
Sitta här på forumet är en annan sak som ger mig både lugn och styrka, men samtidigt förundrad över hur lätt man kan ge andra råd om det man i sitt eget liv varit så blind för.

#6 Du undrar hur det kan vara så lätt man kan ge andra råd om det man i sitt eget liv har varit så blind för. Det är väl bra, då har man kommit till insikt så man inte hamnar i samma situation igen eller om man är mitt uppe det ork att ta itu med det.
# 6 Det är alltid lättare att se klartoch tydligt vad som kan vara bra eller dåligt för någon annan då man kan få lite dimmsyn vad gäller sig själv. Det är alltid svårast att förstå sig själv för man är ju känslomässigt engagerad på ett annat sätt.
Ja, det är svårt när man har små barn att finna tid för sig själv. Måste tacka er alla här, för mina små stunder här på forumet brukar ge gott med energi åtminstonde för en stund framöver 
Kramar
Amor Vincit Omnia

Hade en underbar energisamlare igår tillsammans med barnen. Vi gick ner till stallet och borstade alla hästarna och pysslade lite i allmänhet och det var så himla skönt.
Idag skiner solen som bara den, så jag tar nog en prommis när jag kommer hem och drar barnen i pulkan, det är skönt när man suttit instängd på kontor hela dagen. Känns osm om det kan vara en härlig energisamlare inför städningen som väntar.
# 9 Härligt Bettan ! Det är dessa stunder man ska ta vara på och njuta av.
Kram
Amor Vincit Omnia