Godmorgon 20/2
Varit uppe halva natten. Sömnen är sådär. Idag ska jag till tandlänkaren för undersökning. HJÄLP! Har skräck för dem.
Sen blir det att åka och handla. Vi gjorde inte det igår, då sonen tvättade. Så idag blir det stressigt. Till kvällen ligger jag väl deckad av smärtor i soffan. Hoppas jag får sova lite.
Kallt än, -6. Barnen i husen runt om, går sin sista dag innan lovet.
Ha en bra dag ni som kan och tack för all omtanke om mig.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Hej på er.
Sitter på jobbet men funderar på att sluta vid 12 idag. Finns liksom inget att göra.
-10 här idag på morgonen. Mindre skoj.
Ikväll ska sonen och jag käka pizza. Ha en lugn och skön kväll.
Kramar till alla.

Tatsja, inte konstigt att du inte sovit om du har tandläkarskräck, jag känner med dig kan jag lova.
Mia, det vore underbart om man kunde smita tidigare, fast jag sitter på min chef i princip, så det lär väl inte vara aktuellt för mig.
Tjoho barnbidrag idag, då har man råd att handla lite mat då.
Kallt men fint väder åtminstone här vid jobbet, hemma är det nog mulet och kasst väder, precis så var det igår. Jag hoppas dock att jag kan lura med mig ungarna på en prommis, de gillar att åka pulka, så jag får väl dra dem. Kan ju hoppas att Jennifer tar skidor så blir det lite lättare åtminstone.
Blir nog en liten stallsväng idag också, jag behöver varva ner efter några dagars turbulens med exet och hans föräldrar. Städning står också på schemat, men jag har faktiskt flyttat den till lägsta prio, jag behöver komma ut och få luft.
Jag har precis städat klart nu. Skönt att få det gjort till helgen.
Väntar på att sonen ska komma hem. Sen ska vi ner och köpa pizza.
Det är så fint väder idag. Solen skiner och snön gnistrar. Det är sådana här vinterdagar man skulle ha en häst att rida ut i skogen på.
Vad är det för söta hästar du har Bettan?

Jag har tillsammans med barnen, grannen och hennes barn åkt pulka och grillat korv och fikat med nybakta bullar på tomten. Solen har strålat idag. Barnen har sin sista sportlovsdag idag.
Kylslaget var det däremot i morse tempen stod på -13. Hua vad kallt.
Tatsja Hoppas det gick bra hos tandläkaren.
Mia pizza lät gott. Undrar om man skulle köpa det och mysa med ungarna i morgonkväll. Får fundera på det.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Tatsja: Hoppas tandläkarbesöket gått bra och att du kan sova bättre inatt! Jag har samma skräck för tandläkaren så jag förstår din vånda inför sånt…
Mia: Skönt med halvdagar ibland:) Pizza lät ju inte helt fel..
Bettan: Det lät mysigt med pulkaprommis och ridtur:) Städningen finns ju alltid kvar så du gör helt rätt i att skjuta på den..
Gullan: Jisses vad gott med grillat!! Det ska jag nog försöka få med barnen på i morgon:)
Här har vi bara slappat idag.. haft fikafrämmande av min kompis och hennes barnaskara (inte så avslappande iofs men alltid kul när de kommer)
Snart ska vi ut i kylan för att handla lite.. Ungarna har beställt tacos till kvällen:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Det tog över en halvtimme att bara komma in i rummet. Sköterska grabbade tag i rollatorn och försökte dra den. Då skrek jag släpp. Läkaren kom och pratade med mig och sa åt sköterskan att hämta en lugnaden istället, sen bytte han ut henne till en annan, som är bra. Detta var bara först undersökningen. Han ringer när jag får en tid. Underbar tandläkare som tog det i min takt och förklarade varför han gggjorde så och så.
Mitt i allt började jag storgråta och det gick inte att sluta. Sonen talade om vad som hän zaza, så då satt vi i 45 minuter och bara prata. Jag ska få samma nästa gång, men inte den första sköterskan.
Tack för era tankar, det var nog de som gjorde att jag tillslut klara det.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?