Lämnar er
Lika fort som jag kom hit försvinner jag igen. Ska ta bort min sida helt. Orkar inte vara här.
Har precis fått veta att min fd. särbo redan träffat en annan. Han är min stora kärlek och jag orkar inte läsa om hans nya stora kärlek här på iFokus där han oxå hör hemma.
Russigabettan, du har min mail! Använd den….ok!
Ensam - men stark!
Vad tråkigt att du ska lämna oss !!! Förstår att det känns jobbigt.
Många kramar Madde
Amor Vincit Omnia

Så känns det ikväll i varje fall……….
Ensam - men stark!
Håller om. Sänder massa styrkekramar till dig.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Har sovit ngr timmar nu och vi får se hur jag gör med min sida. Även smärta förändras över tid……….
Ensam - men stark!
Vet inte hur jag ska trösta. Men det blir bättre med tiden. Jag vet av egen erfarenhet. Men du har rätt att vara arg, ledsen, bitter och så vidare. Sen låt sorgen ha sin tid. Vi finns kvar här för dig. Skriv av dig gärna. Det är bra terapi. Även om det bara är för dina egna ögon.
Vänd sorgen till något positivt. Lätt att säga, svårt att göra. Men det går. Även om det är sakta.
Min Tatsja sänder blöta pussar till dig.
Väl mött, Tatsja

Tack, du fina!
Arg, ledsen och bitter kan jag nog bara vara på mig själv. Eller….ledsen för att jag var så enkel att byta bort är jag nog!
Ensam - men stark!
Känner igen det. Min make var otrogen under alla 25 år vi var gifta. Fick veta det när jag slog näven i bordet. Jag dög ju inte. Blev ju handikappad efter en trafikolycka. Men nu känner jag bara att han är far till mina söner. Inget annat. Bara glad att ha blivit av med honom.
Väl mött, Tatsja

Jag kanske kommer dit…..sen! Saknar honom och hans barn,,,,,,,,
Ensam - men stark!
Lilac….vad lessen jag blir när jag läser detta.
Men jag hoppas verkligen du blir kvar här. Vi kan ge dej råd och stötta dej. Du är alltid välkommen.
Kramar om dej!

Han finns här…..orkar nog inte det! Skulle inte kunna tala fritt ur hjärtat!
Just nu är jag bara ledsen! Visst vi hade gjort slut men hoppet fanns hos mig. Han berättade det inte ens själv utan en av hans döttrar…..lilla vännen, fick göra det.
Ensam - men stark!
Så han finns här på Singelföräldrar?
Jag förstår dej gumman.
Du kan tala fritt ur hjärtat i en låst grupp.
Man blir verkligen lessen när man får reda på sånt. Och som du säger att man tror ju att det finns hopp. Men får reda på detta…då brister hjärtat. Vet precis hur du känner det.

Är så ledsen!
Men hur vet jag att han inte finns i den låsta gruppen?
Ensam - men stark!
Jag har tillgång till den listan vilka som är med där. Vill du kan du PM:a mej namnet på han så kan jag kolla. Men jag tror inte där finns några killar.
Finns han inte där så kan du skriva fritt ur hjärtat. Jag kan lägga in dej i den listan.
Pm:a Mia så kan hon kanske se till att han inte har tillgång till just den låsta tråden.
Nu ska jag ut med Tatsja i snöstormen.
Sänder massa kramar
Väl mött, Tatsja

Får jag återkomma?
Ni är så goa!
Ensam - men stark!
Klart du får återkomma! Vi finns här i vått och torrt.
Krama!!
Hoppas du bestämmer dig för att vara kvar. Om inte annat så för att visa honom att du minsann står stadigt. Vi finns här för dig.

Är lite trasig idag!
Ensam - men stark!

Älskade vännen, jag vill inte att du mår dåligt, men förstår att du har det jobbigt. Ska du ändå inte ha din sida här kvar ifall att du behöver oss.
Tillsammans ger vi varandra styrka och får varandra att hålla ut lite längre, trots att livet känns omöjligt.
Jag kommer också i svackor och då orkar jag inte ens gå in på forumet för att läsa inlägg och se hur ni andra har det, men det varar bara ett tag, sedan inser jag att jag måste rycka upp mig och försöka hitta ett liv i ensamheten, det är då jag ofta finner styrka hos er andra som skriver här på forumet.
Om du inte orkar stanna här Ewa, så hoppas jag att du finner styrka någon annanstans och att du får ett liv som du i början åtminstone kan acceptera, men i slutändan blir allt du önskat dig, så gott det nu går efter allt du har förlorat.
Kramar till dig
Bettan

Du fina…….är bara så ledsen!
Ensam - men stark!
Hoppas du stannar Lilac! Gör som Mia föreslår och skriv av dig i ett låst forum om han inte finns där. Eller skriv av dig i PM till någon du känner att du litar på.
Låt inte honom vinna över dina känslor även om det känns svårt!
Kram
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Stanna kvar och ge honom inte makten över dig. Håller med Mia. Ett låst forum där han inte kan komma in. Där kan vi stötta och hjälpa dig. Jag ställer gärna upp och är bollplank för dig, eller en axel att gråta ut mot. Vad du vill. Massa kramar till dig. Tatsja sänder massa pussar. Hon kan vaka över dig.
Väl mött, Tatsja

Tack ni fina!
Idag…..eller åtminstonde just nu känns det lite bättre. Kanske bäst som skedde för nu är liksom allt hopp borta och jag är så illa tvungen att släppa taget och gå vidare.
Men…..var finns den där off-knappen som tydligen ska finnas som man kan trycka på direkt efter ett förhållande är slut? Den där knappen som gör att man kan älska/bli kär i en ny person efter så kort tid! Skulle vilja ha en…….ja, knapp alltså!
Ensam - men stark!

#24 Har aldrig heller lyckats finna den där off-knappen
Fast det vore praktiskt ibland.
Men du, om han nu killen träffat en ny så snabbt så får du tänka att då var han ändå inget för dig. Betydde du inte mer för honom än att du är så lätt utbytt är han inte värd dig. Sen är det ju så här att även om förnuftet säger en sak så kan man inte styra över sina känslor
Du får se det så här, din tid med lycka är inte just nu men din tid kommer. HA DET GOTT!
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Just nu känns det som om den lyckan kommer jag inte att söka hos nån ny karl i varje fall. Åtminstonde inte innan barnen är utflugna. De ska inte behöva fästa sig vid en ny och riskera att förlora även den.
Det är inte så många år kvar nu……men sen får de stackars männen se upp!
Ensam - men stark!
Gott att höra att du känner dig en snudd bättre ! Det är helt otroligt men när man är där du är nu kan det kännas omöjligt att hjärtat ska läka, och sen en tid framöver när det hänt så sitter man och undrar varför man var så ledsen för. Så känner jag nu inför sonens pappa, idag kan jag tydligt se alla hans fel och brister och våra olikheter och är tacksam att han inte tog mig tillbaka när jag gråtandes bad om det. Säjlvfallet är det olika för alla, ville bara berätta att hopp om ett helt hjärta ska finnas.
Och en ny kärlek kommer säkert när du är redo.
Stor kram / Madde
Amor Vincit Omnia
Vi finns här för varandra när det behövs, i alla lägen. Vigtig att veta!! Alla har sina bekymmer m.m men med hjälp ut av varandra här tar vi oss genom dem.
Jag hoppas du bli kvar hos oss ändå Lilacbower!! Fast du inte har det så lätt just nu!

Tack, min vän! Trivs ju här hos er ju!
Ensam - men stark!