Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett07-tonåringar
Läst 952 ggr
[mia-38]
0

Vad gör man ?

Vad gör man med en tonåring som inte vill gå upp på morgonen?
Man får tjata och tjata. Han säger att han inte hör för han sover. Men han svarar ju.
Sedan är tjatet och tjabbet igång redan klockan 6 på morgonen!
Han klagar på att han aldrig får sova ut. Men en annan då?? Livet är sånt försöker jag förklara för honom. Men han lyssnar inte.
Har sagt till honom att han snart får sova hos sin pappa ett par nätter i veckan. För att jag inte orkar hålla på så här. Då blir han ännu tjurigare och fortsätter tjabba.

Vad gör man? Ibland känner jag bara för att åka och lämna han hemma. Sedan får han lösa skiten själv pojken. Han praktiserar ju på mitt arbete 4 timmar om dagen genom IV.

Hur man är försöker lösa och hjälpa så får man bara ta skit vissa gånger iallafall.

Hur ska man orka???

ingann
0

Jadu Mia… Jag vet precis hur det är! Varje morgon likadant här i princip…  Men nån lösning har jag dock inte, hoppas nån annan har det för det skulle jag också behöva veta;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Tatsja
0

Gör inte som jag gjorde en gång med min trötte son. Jag hällde is på honom. Lovar det blev fart ut i badrummet.GladFast jag fick ju upp grabben. Sur som en ättika var han på mig.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

MIRJAMI
0

Mia-38 vilken tid lägger han sig på kvällen??

Om han sitter uppe sent så kan du ju säga till han att lägga sig tidigare…och är går han inte upp på morgonen sä lämna han. Det blir nog en läxa för han då…där får han stå och fundera när han vacknar.

Just nu vet han att du ser till att han kommer upp på morgonen….så super lätt mamma fixar allt..och mamma kan man sura för. Undrar om han skulle våga sura på samma sätt för sin pappa om han skulle sova där??

Tänk på dig själv…du måste ochså orka….Om inte annat se till att du är ledigt en helg…bara för dig själv!! Styrke kramar.

[mia-38]
0

Mirjami. Han lägger sej runt midnatt och somnar. Så han får ju iallafall runt 6-7 timmars sömn.
Jag kan inte bara sticka. Det blir ju konsekvenser av det med. Och vem får reda ut det sen? Jo jag. Då blir det möten IV för att han inte klarar av sin praktik. Då stängs han av och vad händer då? Då får han gå hemma utan nånting och dra benen efter sej. Och det pallar jag inte.
Men jag ska ta ett snack med hans pappa om att han kanske får sova hos honom en eller två nätter i veckan. Och att han ser till så Emil kommer till jobbet. Bara det skulle hjälpa mej en del att få distans till allt.

Socialarbetaren har inte fått tag på hans pappa än. Pappan säger alltid att han inte har tid att prata med honom. Men vad är det? Det bevisar ju bara mer inför socialarbetaren att pappan inte tar sitt ansvar och hjälper till.

En helg ledigt? det lär inte hända.
Jag sa till sonen igår att på lördag får han sova hos sin tjej får då kommer min vän hem och ska sova över. Kunde vara skönt att bara få vara själva lite med. Men det blev ju liv om detta med.

Privatliv? vad är det? hahahahaha

Det är nog många av er som känner igen sej i detta?