Sommaren -09
Vad ska man hitta på? Sonen ska säkert jobba och åker nog iväg med sina vänner på något. Men dottern o jag. Vad ska vi hitta på? Förslag? Please!
Ensam - men stark!

Ålder på dottern ?
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

15 år. Förra året var vi i Turkiet…..men vad gör man iår?
Ensam - men stark!

Du får nog bidra med "lite" mer info.
Vad tycker ni om att göra? Kultur? Sol/bad? Nöjen? Hur länge kan du vara borta? Början/slutet av sommaren?
Fråga henne vad hennes absoluta dröm är att göra tillsammans med dig och så utgår ni från det och hittar en kompromiss (om ni inte delar dröm förståss) som passar bägge;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Gör något galet, testa något helt nytt för er båda, typ åk på ridläger eller paddla kanot eller något annat som kan ge många skratt och tokigheter utan att sabba semestern.
Då är hon jämngammal med min dotter :o) jag har inte bestämt vad det blir till sommaren och inte har vi diskuterat det heller, men det blir nog som vanligt att vi har hemmet som "bas" och gör utflykter därifrån :o)

Hennes dröm är London……och min en ny soffa! Ingen enkel kompromiss…..
Ridläger skulle säkert bli populärt o roande, för alla de andra deltagarna….tsssssss!
Skulle kunna tänka mig en långhelg i någon större stad som kompromiss för London! Stockholm kan vi redan, Göteborg till viss del så har ni något bra förslag så tar jag tacksamt emot det.
Ensam - men stark!
haha det får bli en begagnad soffa och en långhelg halvvägs till London;p Köpenhamn ligger närmast till hands då va? *s*
/Ingalill

Ler……du fixade problemet!!!!!
Får se hur det blir. Vore kul att göra något annorlunda med den lilla som börjar bli stor!
Ensam - men stark!

Då tycker jag du bokar kompromissen, London. Staden har ju det mesta (förutom sol/bad), kultur, nattliv, shopping och allmän puls. Kronan är fortfarande någorlunda ok mot pundet. Annars är mina egna storstadsfavoriter i Europa Paris och Rom.
Vad tyckte du om Turkiet med barn? Många år sedan jag var där själv, men som badresa var det ok då.
Har inte betsämt om det blir sverige (funderar på den norra delen vilket är ett stort grått töcken för mig - i alla fall ovanför Åre) eller ngn veckoresa tex Turkiet i sommar.
Den riktiga semestern för egen del blir annars i påsk då jag tar ungarna till Florida i några veckor.

#8 Är väl ingen som har råd att åka till DK längre, trots att jag älskar det landet. Tyckte det var dyrt förra året, men herregud en växelkurs på 1,5

Turkiet är fantastiskt tycker jag. Allt ifrån maten, naturen till människorna. De är väldigt "barnvänliga" och det är aldrig några problem vare sig i affärer eller restauranger. Sen är jag väl kanske lite partisk efter att levt i över 10 år med en man från Turkiet men jag rekommenderar det varmt.
Fick lite lönepåslag idag så jag funderar på London i alla fall. Vore mysigt att åka dit med henne själv om sonen drar iväg på sitt.
Florida låter inte som om det gör ont heller! Hoppas ni får det mysigt!
Ensam - men stark!
#11 jag har definitivt inte råd att åka till DK;) inte inom sverige heller tyvärr:(
normalt så består vår semester av 1 vecka hos släkten hemma i Enköping med gratis boende och bara kostnader för tåget, mat och nån enstaka utflykt men i år blir det nog inte ens det… mamma fyller 70 nu i april och lillesyrran 40 i maj, sen 3 syskonbarn som fyller 20 under året (2 i juli, 1 i oktober) + 1 som tar studenten så det blir inga pengar över till något:(
/Ingalill

Själv ska jag vara stallvakt i 6 veckor i sommar eftersom mina föräldrar åker till Canada, så semestern är definitivt löst.
Blir väl mocka skit, mata, släppa ut- och in mm….någon dagstur till stranden får det väl bli också så klart och ev en helgtripp innan mina föräldrar åker, då blir det min kompis och jag som åker med barnen till hennes föräldrars stuga.
Nej nu ska jag sova en stund, imorgon MÅSTE jag få iväg ansökningar till två jobb.
I morgon är det lördag så stressa inte:) de kommer fram lika fort om du postar dem på söndag 
/Ingalill

#14, Stallvakt - sämre semester kan jag tänka mig! 
Ensam - men stark!

Nu har vi pratat lite, dottern och jag. Hon vill ha sol och bad och storstad!!!! OK tänkte jag……och har börjat fundera på Malmö.
Vad finns det att göra där som vi båda kan ha glädje av? Tips?
Ensam - men stark!