Kalla fötter
Träffade på en man förra veckan ute på stan på hållplatsen. Han kom fram till mig och började prata. Sedan så bytte vi tell nummer. (Ger alldrig vanligtvis ut mitt mobil nummer till okända killar) Sedan har vi ringt varandra och skickat sms och träffats vid två tillfällen.
Sedan kommer det största broplemet…nämligen mitt ex. Han lever ju sitt liv men är här hos mig i mellan pga. sonen. Han har nu blivit dömd för samhälletjänst pga. att han misshandlade mig. Sedan denna händelse har han låtit bli mig fysist, men vi har ändå bråkat en hel dell med ord. Jag är väll inte så skyldig till dessa bråk som han är. Ställer jag krav på han vad som gäller sonen så hjälper han mig då när det passar han och inte då jag behöver det. Vännerna m.m kommer i första hand. Enligt han ska jag sitta hemma och vänta på han…med maten på bordet m.m Har inte rätten att umgås med folk som jag vill. Ska jag gå ut när han råkar vara hemma hos mig så ringer han efter en stund och kollar var jag är…speciellt om jag har bara tagit med mig den store sonen. Ja allt detta gör han fast vi inte har sällskap längre. Så bland är jag sååå trött på han.
Sedan jag träffade denna man på stan känns det även som min ex är som klister på mig. Via sms m.m Han skickar gulliga sms, ringer osv. Blir lite fundersam vad det är frågan om.
Denna man som jag inte känner så väll är jättegullig mot mig. Han vill nog mer än bara vara vänner som jag vill just nu. Ja jag börjar tom. fundera på att säga upp kontakten med han…men han har ju inte gjort något dumt…men börjar verkligen få kalla fötter.
Ja…antar att det jag är mest rädd för är att jag sedan ska sitta där ensam och övergiven igen…och i värsta fall med ett barn till. På denna man verkar det som han vill ha ett stabilt förhållande, men det finns några stora fråge tecken hos mig som tex. att han inte vill bli sedd utomhus tillsammans med mig…och att han har förklarad att han just nu bor hos kusinen och kusinens fru är lite underlig och gillar inte besök.
Ja…jag hoppas att ni fattar något ut av detta som jag har skrivit fast det kanske är lite rörit.
Är nu efter goda och kloga råd…som jag vet finns här. Ni får fråga om det är något som jag har missat skriva med…om situationen.
Mirjami.
Vill han inte vara utomhos sedd tillsammans med dej?? Varför?
Jag fick känslan av att han har fru. Eller sambo.
Känns lite som om att du ska vara lite försiktig med denna man. Jag skulle nog backa lite eftersom han verkar lite mysko i mina ögon.
Kramar till dej.
Vidare Mirjami, så kan ditt ex inse att du är på väg bort från honom. Han inser nu kanske vad han missat. Vilken fin människa du är. Men efter allt du berättat om honom så skulle jag aldrig släppa in karlen.
Fråga vad han är ute efter.
Men du ska göra det du mår bäst av gumman. Jag tror alldeles säkert att det finns en som är snäll och ärlig mot dej där ute nånstans. Ta hand om dej och barnen i första hand.
Kram!
Orka kämpa för din lycka Mirjami.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Tack för era svar!!! Kan jag börja med att skriva!! Ni är guld värda här på denna sajt!!
Har bestämt mig för att vara lite lung ang. denna nye man. Är försicktig. Ja Mia-38 tanken slog mig ochså att kankse har han någon där hemma som väntar på han då han inte vill visa sig ute på stan med mig.
Vad som gäller min ex…pratade med han idag. Han "ville" så gärna komma till Gbg hem till mig. Ja jag tror på jultomten med sa jag till han. Det var inte jag som lockade han hit utan att det är fredag och komppissarna väntar säkert och ev. någon mer på han. Ja..man ska inte var dum…Det han försökte med var att få mig att betala hans biljet hit till Gbg…men det tänker jag inte göra.
Undar ibland om det inte finns en enda man på denna jord som är inte bara efter en sak??
Nej tjejer vi får ge oss ut och spana tillsamman med hundar, barn och bilar, cycklar m.m Kanske fungar
Oj, det låter ju onekligen som att han har någon annan om han inte vågar/vill visa sig med dig offentligt. Är man intresserad av någon på allvar vill man väl visa upp den för alla?
Försök hitta någon som är villig att göra alla vardagliga saker med dig istället som att handla ihop, gå promenader och hålla handen osv… Det är du värd!
Kram
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#5 Ja..jag hade tänkt att fråga denna nye som jag har träffat just att hjälpa mig med att handla…men insåg rätt så snabbt att han inte var den som skulle hjälpa en.
Nej..han är nog inget att ha. Vad som är bra är att jag har enbart sagt till han, javist kan jag lära känna dig….men inte nog på de sättet som han var intreserad ut av. Jag tror han är ute efter en sak, vilket jag inte är intresserad ut av.
#6 Detta är så vanligt. Speciellt får jag höra det, bara för att jag är överkiktig, handikappad och över 50 . Det var väl längesedan du kände, brukar vissa kommentarer vara. Men hos mig fick de tji.
Väl mött, Tatsja
Mirjami. Man märker ganska fort vad en kille är ute efter. Och tur är väl det. Man har lärt sej mycket under åren.
Vill man inte göra det med denna killen så ska man heller inte. Utan vänta tills det kommer någon mer seriösare.
Det finns någon där ute för dej med som menar allvar.
#7 och #8 Blir bara så trött att vissa tänker med den där nere och inte med hjärnan.
#7 Du ska inte aceptera att de säger så till dig. Kan du inte säga nästa gång till dem att vad vet ni om mitt kärleksliv…jag kankse har hur många älskare som helst
Jag tänka mig att de skulle bli rätt så tysta efter den kommentaren!!
#9 Tack, det hade jag inte tänkt på själv, men jag ska nog ta och säga så nästa gång.
Ibland undrar jag hur en del karlar är funtade. Deras hjärna verkar sitta där nere och inte där uppe. Inte alla, men en del.
Även om jag är handikappad, så har jag också känslor. Har de glömt det? Blir så less på det. Men då är det nog bättre att vara ensam. eller?
Väl mött, Tatsja
#10 I mina ögon är alla lika värda. Fattar inte hur folck kan nervädera någon som har ett funtionshinder eller liknande. Du har lika väl känslor som någon annan. Synd att jag inte har ståt brevid dig då de har varit någon som har sagt något elakt till dig…för då hade de fått höra!!
Bästa sättet är ju ha en kommentar som får tyst på dem…så de får sig en tanke ställare. Fattar inte om nu inte vi vuxna kan respektera och värde sätta varandra hur sjyttan ska nästa generation kunna göra det?
Ja…styrke kramar till dig Tatsja!! Det är mycket du har fått se under dina år är jag säker på, men stå på dig! Jag hoppas att det finns en man med en stor hjärta och ett stort famn som du kan träffa en dag…och som bara du betyder allt för!!
Jo glömde skriva det senaste….
Exet ja han ringer och rådfrågar om en massa. Känner sig ensam och över given på vandrarhemmet han bor på just nu, men inte mitt broplem egentligen. Är man dum som jag är i mellan så är man det. Dum snäll ska jag väll säga att jag är. Han knäller och klagar på sin ekonomi…men jag har inte pengar att försörja han.
Sedan den där andra killen har visat en väldigt stort intresse för mig och mina barn. Han ringer och skickar sms och bablar om att det är synd att det är vinter nu för då hade vi annars kunnat ge oss ut på utflykt med barnen m.m så helt plötsligt är det fritt fram med umgänget utomhus….ja jag hänger inte rigtigt med i svängarna.
Mirjami.
Även om det är vinter kan man ge sej ut på en utflykt. Varför inte ta pulkor och grejjer med till en backe. Ta med lite varm choklad och kanske grilla en korv. Han kommer med bortförklaringar.
Ta det försiktigt med denna mannen. Påpeka att han kan hjälpa dej med att åka och handla ibland, ta en promenad ihop med barnen.
Ge för 17 inte exet några pengar. Då kommer han aldrig att sluta.
Kramar om..
Tack Mirjami. Ska kalla på dig nästa gång
Om jag nu får en chans till.
Väl mött, Tatsja
Tasja: du får säja som en kompis till mig brukar göra när de kommenterar hennes övervikt:) hon brukar säja, "det syns iaf att hon har råd att äta men du (motparten) måste vara väldigt fattig… och ibland säjer hon "ja, men jag har tuggat för det själv också, ingen har hjälpt mig"…
det brukar oftast få tyst på dem:)
/Ingalill
# 15 Kan bara le…för den där kommentaren. Ska använda den ochså nästa gång någon säger något
# 14 Se till att förvarna dem innan för en hemsk finne…som kan hitta på en himla massa om man inte är snäll nära henne
# 13 Mötte den där mannen idag på stan en snabb sväng. Han hade varit och jobbat tydligen. Jag har is i hatten när det gäller han…litar inte till 100% på han. Blev lite fundersam vid ett tillfälle…vet inte hundra hur det är med hans upphålstillstånd…Sedan en kommen tar som jag inte gillade hos han var…du har mycket pengar, du har jobb och allt och två barn, egen lägenhet m.m Tycker inte om när någon säger så…pengarna växer inte i träden för mig och mina barn det lilla vi har.
Exet får INGA pengar. Är trött på att vara en bank för han som alldrig får tillbaka sin dell.
Mitt ex som jag var gift med i 25 år. Skämdes att gå ut med mig, bara för att jag har rollator. Han vägrade åka och handla med mig. Släppte bara av mig och jag fick ringa när jag var klar.
Nu är han tillsammans med en som är förlamad från halsen och ner. Sitter i elrullstol och måste ha 24 timmars hjälp. Matas och så vidare. Frågade varför han inte skämdes där. Fick till svar, det är skillnad. det var ju du.
Karlar!!
Väl mött, Tatsja
#16 Oj, kolla så att han har uppehållstillstånd så han inte lurar in dig i något!
Det låter kanske som att jag är rasist men det är jag inte (har själv varit gift med en arab som inte var ute efter nåt tillstånd), men jag känner alltför många som blivit lurade till både giftermål eller barn för att karln ska få uppehållstillstånd!
Förr var det svårare för dem när de var tvugna att vara gifta en viss tid men nu kan de lämna förhållandet dagen efter de fått beslutet om de vill…
/Ingalill
#18 Jag har varit med om detta en gång redan. Min lille sons pappa fick uppehålstilstånd genom att han bodde med mig och att jag väntade på gemensamna sonen. Sedan eftersom jag är finsk medborgare så fick han sin uppehålstillstånd mycket lätt pga. att det är andra regler som gäller. Hade jag varit Svensk medborgare hade det blivit tuffare pga. att då hade de vårat ärende på migrationsverket blivit efter de Svenska reglerna vad som gäller fam.anknytning. I vårat fall gälde de reglerna ang. fam anknutning som finns inom EU.
Sedan betedde han sig inte speciellt bra mot mig. Och sedan när han visste att han satt säkert så kunde han ge sig på mig. Som tur var hade han redan då flyttat ut från vårat gemensamma bostad vilket han gjorde så fort han hade fått sin permamenta upphålstillstånd.
Jag är livrädd att hamna i samma situation igen så jag undviker verkligen det om jag bara kan. JAg är inte hellr rasist men har märkt i vissa fall att människor ser detta som ett lätt sätt att kunna få bli kvar i ett land. Sedan lever ju vissa tillsammans livet ut och har det bra…medan vissa har i tanken att kunna bli fria när de har fått det de har viljat ha.
Levde i ett förhållade för många år sedan där denna kille var enbart ute efter upphålstillstånd. Han kusin tom. rekomderade han att se till att jag skulle bli gravid så han skulle kunna ha fått stanna i landet. Jag kom på han….så jag brött med han så fort jag bara kunde. Sedan fick denna persson ändå stanna i Sverige…genom asyl som han hade sökt.
Inget fell om man hjälper en man/kvinna att stanna då det enbart är seriöst. Menar med detta att det finns äkta känslor mellan dessa två, men tycker att det är hemskt att bli ytnytjad…tro på en persson och att det sedan visar sig att det inte finns något ärligt i det hela.
# 17 Ja…din ex kan ju inte klaga på att du har rulator. Det enda han antagligen är ute efter är för att såra dig. Hoppas nu att han har ett "finare" ungänge då…eftersom du inte var tillräcklig fin för han. Hoppas bara på att han får smaka sin egen medicin…som man bäddar får man ligga…det lär han ju få göra en dag…och den dagen kommer han säker ångra djupt att han har behandlad dig som han har gjort.
Skulle du träffa på han så gå förbi och låssas att du inte ser han…han är inte ens värd att kallas för man med det beteendet han har.
#19 Han är slut, det hör jag när jag ringer. Först heltidsjobb som lastbilsmek och sen personlig assistent till henne. Jag har ju kontakt bara för att vi har 2 barn ihop. men är expert på att ge honom lite dåligt samvete
Är han orättvis mot pojkarna så ringer jag och skäller ut honom. Lovar han blir len i truten då.
Jag är glad att vara av med en sådan karl. Lever ju ensam sedan dess, men självklart saknar jag att få vara när någon. Bara inte honom. De få gånger vi träffats, har ju lilla barnbarnet, så är jag hövlig. Det är det enda.
Väl mött, Tatsja
Ska berätta lite vad som har hänt här…Ja den där killen som jag träffade han pratade jag med idag…och min ex är här och träffar sonen…då blev ha sur över det. Fattar inte att man kan bli det, för jag och han är inte tillsammans och exet och jag har sonen tillsammans och därför kontakt fast jag är på min kant.
Så jag har nog lyckats gör mig av med denne man som var efter mig…lät så allfall i telefonen. Han skälde och sedan slängde han på luren. Anledningen till att exet fick komma hit var att han just nu bor på ett vandrarhem. Har det som sin tillfälliga boende pga. att han ingen bostad har just nu. Där finns lite folk som dricker och srkiker och har sig så vill inte släppa sonen dit. Exet får allfall hålla sig nyckter…det kräver jag ut av han.
Ja…jag är ju ibland lite för snäll, men tänker på sonen, han blir ju så glad när han är med sin pappa…och nu kontigt nog så har pappan idag ungåts med sin son utan att han gett sig ut efter komppissarna..
Det är ju bra för sonen. Men tyvärr så verkar det som ex har ensamrätt på en. De kan själva träffa någon, men själv får man inte det.
Finns ju ett ordspråk som heter. Man saknar inte kon, förrän båset är tomt.
Väl mött, Tatsja

När mina barn var mindre så kom oftast deras pappa hit och var med dem en helg. Alla julhelger utom en har vi firat tillsammans här hos oss.
Nu är de stora och reser ibland upp till honom men fortfarande kommer han hit ibland!
Det har fungerat alldeles utmärkt för oss alla 5.
Ensam - men stark!
Höll på att dö ut av skratt idag…när exet frågar vad ska vi äta idag. Va säger jag då…frysen är full med mat så är väll bara ta och äta. Joo men för i tiden lagade du alltid så god mat och nu så lagar du inget. Va sa jag för i tiden då knällde du ju bara alltid på mitt lagade mat… Ja jag fattar inte han måste ha väldig kort minne för så långt tillbka i tiden jag kommer i håg har han ej berömt mig för min lagade mat…..
Den där killen som jag har träffat har ej hört av sig efter gårdagen…ja jag väntar och ser, inte har jag heller hört av mig till han. vill han sura så ok…inget som jag kommer haka mig upp på och försöka jaga han.
Man saknar inte kon, förrän båset är tomt. Verkar stämma på ditt ex.
Väl mött, Tatsja