Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett15-ot-off-topic
Läst 3339 ggr
LeTigre
0

Jag mötte Lassie!

Sitter och ser på oscargalan (sammanfattningen) och döm min förvåning när en kille jag träffat flera gånger och sprungit på på krogen samt hälsat på på gatan vann en oscar..! Förvånad (Glen Hansard - en irländsk musiker) Det kändes grymt konstigt att se en helt vanlig människa där bland alla supermegastjärnor! Känner nästan lite andra gradens stjärnglans här hemma i vardagsrummet! Cool

blondifire
0

cooltCool

S*Winsnes Wilda

Erindriel
0

Skumt förstår jag! Som när mina gamla festarpolare från politikens värld plötsligt blir riksdagsledarmöter och EU-parlamentariker - gamla hångel och annat löst folk! Räcka ut tungan

ryttarn
0

Eller när lillebrorsans bästa kompis lillasyster helt plötsligt är en firad progamledare på radio (Hanna Fahl). Henne kommer man ju ihåg som en liten treåring som mäst ställde till bekymmer :-)

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Erindriel
0

Eller när dottern leker med min mans kompis dotter flera gånger och plötsligt framkommer det att denne kompis är Clownen Mannes son! Dottern leker alltså med Mannes sondotter! De delar "en baaanaaan" tillsammans. Cool

LeTigre
0

En fd pojkvän till mig var bästa kompis med sonsonen till han som gjorde rösten till "skrotnisse" *asg*

(han var dessutom ruskigt snygg)

Asa-N
0

Jag möter Lassie nästan en gång i veckan på t-banan :o) I tisdags hamnade jag mitt emot Richard Wolff :o) och innan det, bara några dagar tidigare så var det Marika Lagercranz :o)

Erindriel
0

Här kommer ett par till; *s*

En av mina väninnors musiklärare i högstadiet gjorde signaturmelodin till Glassbilen. ;)

Samt far och bror hjälpte en gång Tommy Körberg hitta tank-locket på dennes hyrbil, på en mack i Örebro. ;)

Asa-N
0

Den musikläraren som gjorde den signaturmelodin skulle strypas *S*

BranDuir
0

räcker det att jag varit ihop med Cornelis styvdotter?

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Erindriel
0

#8 Ungefär vad jag oxå sa när hon berättade "men varför ströp du honom inte medan tid var"! Räcka ut tungan

Asa-N
0

#10 ja det hade ju varit en välgärning Skrattande jag blir formligen skogstokig när jag hör den låten eller vad man ska kalla det…. *muttrar*

siberlina
0

jag har suttit   i    en sandlåda    samtidigt  som svullo satt   där  och grävde  med sin son

Anett Lindbom
0

Båda mina barn har haft Thore Skogmans dotter som förskolelärare då när dom var små, hon är förskolelärare här i stan., Och hennes pappa Thore Skogman var till förskolan och uppträdde ett par gånger. Bla beundrade han min sons hårfärg eftersom att han är rödhårig precis som även Thore var innan han blev gråhårig.

För många år sedan var vi, jag & min dåvarande man in i en mindre matbutik i Arbrå & samtidigt var även Peter Stormare där och handlade, han hälsade & var väldigt trevlig..

siberlina
0

jag  bodde    på  samma   hotell   ,rummet   bredvid     som  lizett pålsson    (SOM   OM  HIMLEN BRANN)  i thailand,   men   hon  var  en  av alla…

vanessa
0

Struntar i att berätta om alla jag träffat i jobbet, men måste nämna Dalai Lama. Som skakade hand med min bror för han bytt av mig på jobbet så jag kunde gå och kissa. Då var jag sur, men är alltså syster med han som skakade hand med Dalai Lama :-).

Krockade med Kim Andersson på bokrean i går.  Men bor i en kommun med rätt många "kändisar" så man ser en hel del.

Var på restaurang och käkade lunch med en arbetskamrat. Han och jag diskuterade alltid filmer. När vi är på väg ut så möter vi Steve Buscemi, skådespelare. Då tappade vi hakan och han log mot oss för vi såg nog fullkomligt korkade ut. För vi hade pratat om honom precis.

Sedan så är min barndoms bästis med i Rhapsody in Rock. Men jag har ingen vän som varit och minglat på Oscar galan. Imponerande. Det vill jag själv göra en dag, gärna som nominerad/pristagare. Då kan ni säga att ni haft kontakt med mig på nätet :-).

Visst ja, en annan bästa vän har ju fått en guldbagge. Vi var och är så stolta över det.  /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

siberlina
0

jag  har  legat   och solat   några meter  från johan rheborg, ithailand  ,på en    ö….

Pomperipossa
0

Ute och åt middag med några jobbarkompisar…. Fast inte förstod jag att den mörke väldigt trevliga killen var Martin Stenmark… Sen har man väl förutom det träffat ett par stycken till, inte bara genom jobbet… Inte alla gånger har det gått så lysande utan jag har väl bett ett par stycken dra dit pepparn växer samt varit i en cat fight med en känd svensk sångerska…men det var ganska kul hi hi…

Cattis
0

#17 Jag har också varit i en cat fight med en svensk sångerska - kanske samma :-D

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

siberlina
0

cattis   . förnamnet   tack    på denna  sångerska

Niklas
0

Jag har sett Olof Palme på Fårö på Gotland, Per Gessle, Kar de Mumma, Maria Akraka, Måns Herngren och Martin Ljung på Esplanad på Karlavägen, Peter Siepen på Engelbrektsgatan, Håkan Mogren, Magnus Uggla och Martin Dahlin på Grev Turegatan, Ulf Larsson, Martin Timell och Cissi Ellwin i tunnelbanan, Peter Wallenberg på Narvavägen, Ingmar Stenmark på Konsum i Djursholm, Tomas Ledin i bil i Djursholm, Nanne Grönwall och Jerry Williams på flera ställen i Täby, Erik Penser på Wahrendorffsgatan, Ulf Brunnberg på Nybrogatan, Brasse Brännström på Kommendörsgatan, Marie Fredriksson i Kungliga Tennishallen, Kungafamiljen i en glassbar i Visby, Birgit Cullberg bland annat på Kommendörsgatan, Anders Wall på Djurgårdsbron, Ian Wachtmeister bland annat på Birger Jarlsgatan, Carola på dåvarande "Mack" i Danderyd, Björn Svedberg på Norrlandsgatan, Pernilla Wahlgren på Birger Jarlsgatan och Storgatan, Blossom Tainton på Norrmalmstorg, Ulf Adelsohn bland annat på cykel vid Sergels Torg, Carl Bildt ute i skärgården, Efwa Attling med barnvagn i Vasastan, Ronnie Wood utanför Grand Hotel, Gösta Linderholm, Lasse Linderoth och Markoolio i Täby centrum och Christer Sandelin på Karlavägen. Jan-Åke Kark i Hötorgshallen, Gösta Ekman på Birger Jarlsgatan, Kristina Lugn på Birger Jarsgatan och Nybrogatan, Björn Borg på flygplatsen i Frankfurt, Peter Jöback i Intimans foajé, Tove Naess på en Fleetwood Mac-konsert, Jonas Gardell vid Sturesvampen, Sven Melander på Kajsas Fisk i Hötorgshallen, Jan Calzon på dåvarande Mack i Danderyd, Mauro Scocco på Biblos, Helena Bergström och Colin Nutley på Esplanad och på Riddarholmen, Staffan Ling på T-centralen och i Gallerian, Bo Rönnberg på Grodan, Richard Wolff utanför Prinsen, Johan Wall och Johan Stael von Holstein på Sveavägen, Kjell-Olof Feldt på en konferensanläggning norr om Stockholm, Erik Hörstadius på Humlegårdsgatan, Lisa Nilsson på NK, Sven-Olof Johansson bland annat på cykel på Hamngatan, Stefan Persson på Hamngatan och Bengt Westerberg på Valhallavägen. Jag har sett Louise Hoffsten på en Aerosmith-konsert på Sjöhistoriska också. Jag såg Börje Salming i Täby Centrum. Kicki Danielsson på en vägkrog i trakten av Gävle, Görel Crona på Bockholmen Hav & Restaurang, Jerry Williams bland annat i svart folkabubbla i Täby, Nanne Grönwall i en matbutik i Täby Centrum. Jag såg Ulf Lundell i trapphuset på väg ner till parkeringsgaraget under Medborgarplatsen. Han tycktes ha handlat fisk på Melanders. Jag såg Ewa Fröling på Hamngatan. Jag såg Gert Fylking i hörnet Sveavägen - Kungsgatan. Runar Sögard med son på NK. Michael Bindefeldt i stor bil på Östermalm. Jag såg Arne Hegerfors utanför NK i hörnet Hamngatan - Regeringsgatan. Dilba i taxi i korsningen av Sveavägen och Kungsgatan. Magnus Uggla promenerande i Danderyd.Ulla Skoog i DJursholm promenerande.

:-)

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Asa-N
0

Jösses Niklas för du bok över dem :o)) Men bor man i Sthlm så springer man på dem stup i kvarten :o)

Niklas
0

#21: Det finns en sån här tråd på Aktieguiden.com så jag behövde bara klippa in det jag har skrivit där under åren. :-) Jag jobbade i stan under 20 år och då ser man åtminstone någon i veckan.

Vänliga hälsningar

Niklas

Asa-N
0

Aha, ja jag möter de flesta på t-banan men det kan ta en dag eller 2 innan jag kommer på vem det var *S*

LeTigre
0

Hahaha, ok ok du vinner! :P

martdat
0

hm, ja jag träffade en sömnig Lotta Bromme en morgon när hon var på besök hoss Jessika sitt X är det nu va,,innan de flyttade ihop,jag skulle käka frukost med jessikas kompis som hon bodde med.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

ryttarn
0

Satt hemma i köket hos Ernst Günther en fm i slutet av -80 talet. Skulle sälja en dator för ordbehandling men blev mest diskusioner om manusarbete och försmådd kärlek ;-)

Samtidigt bodde jag i samma kollektiv som Petra Östergren (känd feminist numera), Stina Gardell (dokumentär filmare och lillasyster till Jonas Gardell). I det kollektivet dök det upp många intressant människor….

För något år sedan satt jag och drack pilsner och diskuterade livets mening med Claes Yngström (Gitarist i Sky High och sveriges bäste hendrixtolkare)

Sedan har man väll träffat en och annan höjdare genom jobbet, som tex Bill Gates mfl

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Niklas
0

I förrgår såg jag Felix Herngren på samma salong som jag klipper mig.

Vänliga hälsningar

Niklas

Asa-N
0

I onsdags satt jag snett emot Marika Lagercranz på t-banan igen :o)

Asa-N
0

Ingen mer som mött "Lassie" :O)

LeTigre
0

Jag har förvisso inte träffat bill gates men har sett michael Dell på nära håll när jag jobbade i hans fabrik på Irland. Han gick och inspekterade produktionslinjerna, tror det var strax innan han beordrade omedelbart avskedande av hela nattskiftet. Sympatisk snubbe det där..

Anett Lindbom
0

Jag brukar stöta på Arne Rosen Kvick här i Bollnäs ibland, Kicki Danielsson ser man också ibland, Och ibland ser man ju även Viktoria Silvstedt när hon är hemma i Bollnäs..

Har även stött på, ja vad hette han nu igen? han är ifrån Finland och han är eller har i alla fall varit en NHL-spelare, han är gift med en här i Bollnäs,,,Jag är hopplös när det gäller att komma ihåg namn..:)

[mia-38]
0

Jag träffade Cajsa-Stina Åkesson för ett år sedan då sonen skulle göra en gastroskopi.

Niklas
0

#32: Åkerström kanske?

[mia-38]
0

hahhah..Ja det stämde ju bättre Niklas. Skrattande

russigabettan
0

Lassgård är en vanlig syn om man befinner sig i Gävle, men sedan är det nog mest travkuskar och ryttare. Min syrra har jobbat hos en av de främsta travtränarna i USA, Jimmy Takter och nu är hon i Canada hos Blair Burgess.

Ja just ja, jag lunchade på samma restaurang som Leif Silbersky i början på december, hade god lust att fråga honom hur mycket han kunde trycka till mitt otrogna kräk till man om vi hamnade i rätten hahaha.

Och så klart Babsan och Nordman som båda shoppat i blomsteraffären där jag jobbade förut. Babsans systerdotter är dessutom en god vän till mig.

Hade ju inget att komma med i jämförelse med er andra, speciellt inte Niklas, där låg man i lä.

Niklas
0

#35: Fast jag tänkte ju tillbaka 20 år i tiden och har dessutom lätt för ansikten.

Lilacbower
0

Åhhhhhh, Lassgård!!!!! Skäms

Ensam - men stark!

ingann
0

De jag kommer ihåg är väl

Totte Wallin (sett ofta och krockat med i en rulltrappa eftersom vi kommer från samma lilla stad Enköping)

Kungen.. sekreteraren på FMV missade att låsa in oss i städskrubben en gång när han kom på besök där

Mikael Persbrand… skålade med honom på krogen Gyllene Apan på söder i sthlm (den har bytt namn nu till något annat)

Martin Stenmarck… tagit en öl och pratat efter uppträdande på en ålandsbåt

Matti Berenett (Tom Bovallius i Skilda världar)… pratat med då han spelade innebandy ihop med ett ex..

Bengt Dahlquist (Daniel i Skilda världar)… uppväxta i närheten av varann och hans mamma har varit min och mina systrars barnmorska…

Babsan… på partybåten Patricia

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner