Mamma är i farten igen!
Min mamma börjar komme i farten nu igen, så är rädd att snart så är det bråk igen. Känner att hon vill lite "dum" förklara mig ang. en persson. Hon påstor att hon kunde på en gång se att denna persson är som han är….och kan inte fatta hur jag är så dum och inte kunde se det. Det handlar om min son skollbusschaför…bara en vän då han är gammal nog vara min pappa. Ja jag kan i vissa fall hålla med henne, men tycker inte om sättet hon håller på.
Sedan så var det tal om Anton och hans broplem…de får jag nästan skit för. Han har inga kopmppissar för han är väldigt utsatt i skolan för mobbning…Jag sa till min mamma att jag kan ju facktist inte tvinga hans klasskamrater att ungås med Anton på fritiden, utan då får det finnas en annan lösning på det hela. Ja, hon skyller det hela mer eller mindre på mig och jag försöker försvara mig. Sedan så blir Anton super jobbig när hon är här…ja det är bara för han har inga vänner säger hon. Ja jag börjar känna av att hon fortsätter snart igen där hon slutade i somras….Bara hon vet och kan allt bäst.
Orkar inte mera just nu…och ska absolut inte följa med henne till sommaren till hennes stuga….där hon kan sedan ställa till med en scen igen.
Fattar bara inte hur en människa orkar hålla på så här..alltid fell på andra,

Jag har oxå en sån! Men har sagt ifrån att 40 års helvete räcker!
Ensam - men stark!

Mammor är jobbiga! Har mina duster med min mor oxå och ibland tar vi time out på kortare eller längre tid.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Ja..jag kommer nog snart ta ochså en time out från min "perfekta" Mamma. Kan hon inte skapa ett eget liv?? undrar jag ibland…eller lever dessa mammor som håller på så här just för att kunna hålla på så här. MAn kan ju börja undra.
Stå på dig och låt henne inte ta över! Säj ifrån vid minsta lilla övertramp från hennes sida att låter hon inte dig sköta dig själv och din familj så finns det ingen plats för henne i ditt liv.
Att mammor kommer med råd är inget fel men de måste förstå att vi är vuxna nu och klarar oss själva.
Jag känner mig väldigt lyckligt lottat som aldrig haft sådana problem med min mamma utan hon har alltid stöttat mig i stället:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Du måste säga ifrån igen Mirjami. Så där kan hon inte hålla på. Säg till henne att du är vuxen och tar hand om dina barn bäst själv.
Ta en time-out som du säger.
Men stå på dej!!
Kramar!
Säg till på skarpen till din mor. Säg upp kontakten om hon är för jobbig, det gjorde jag i flera år med min mor. Nu har jag en sporadisk kontakt med henne. Vissa mödrar kan vara jobbiga och anser att bara för att de uppfostrat barn, så vet de bäst. Du måste sätta ner foten, både för din egen skull och dina barn. De mår inte bra av att mormor är så här.
Sen ska barn inte brottas med vuxnas problem. Tror Anton känner på sig och då kan han bli jobbigare.
Så säg ifrån direkt och på skarpen.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Oftast beter sig människor så för att de kan, för att man låter dem göra det. Sätt ner foten ordentligt och säg åt henne hur hon ska bete sig om hon önskar ha umgänge med er.
Amor Vincit Omnia
Ja..jag kommer markera. Hon bestämmer inte. Hon hade tänkt ta Anton till påsken så att han hade fått vara hos henne…men jag sa till henne att bättre hon tar den lille så kan jag få umgås med Anton.
Sedan så låter hon Anton styra…vill inte Anton att lillebror är hos henne så tar hon inte honnom. Tycker det är lite fel. Ja nu ska jag vänta och se vad som händer. Håller hon sig lung så är det ok, men börjar hon så säger jag ifrån…eller låssas inte höra henne. Kör samma teknik som hon jag kan och vet allt bäst!!