Översittare
Vill bara skriva av mej nu.
Har en tjej på jobbet hos oss som jobbar tre dagar i veckan mellan 9-14. Hon har en hög röststyrka och säger alltid: Jaså!
Jag har inte fått kläm på denna människa riktigt och känner nån slags konstig känsla runt henne. Nån slags obehaglig känsla.
Hon frågar ca 100 frågor om allt. Och då menar jag ALLT. Även de som inkräktar på det personliga.
Hon går alltid på min son om hans långa hår. Att han borde klippa sej och hon frågar alltid när han ska klippa sej osv. Hon frågar vad han är för sjuk och vilka problem han har osv.
Idag var det droppen som fick bägaren att rinna över för mej. Jag köpte en läsk. Kan göra det ibland när man är sugen på nåt sött. Då kläcker hon ur sej:
" Dricker du läsk? Jag sa att det gör jag ibland ja.
" Men det är ju inte alls nyttigt", säger hon. "Hur 17 kan du dricka det?"
Jag svarade med att hon dricker säkert annat som inte är nyttigt heller. Men det örat ville hon inte lyssna på. Så jag frågade vad det var för fel på att dricka en läsk ibland.
Efter en timme så köpte hon med en läsk. Så jag frågade:" Men var inte läsk onyttigt enligt dej?"
Då bara snäste hon!!
Vad är det med en del människor?? Kan de inte ta att en annan har en högre position än de? Kan de inte ta att man är sej själv och struntar i vad andra tycker?
Hon ska iallafall byta jobb på måndag och jobba hela dagen enligt henne…som är mellan 10-15!!
Jag frågade henne om hon tyckte det var en hel dag. Vi andra jobbar mellan 7-16.
Gode gud, säger jag bara. Vissa går en på nerverna.
Har ni någon/några som går er på era nerver på jobbet?
Hur handskas ni med detta?
haha vilken människa *s* det kanske är tur att man har sjukpension om man råkar på såna;p
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Ja ingann.
Sedan när hon frågade om en kille hade pussat sin tjej, så sa jag att det har väl inte hon med att göra. Att det är privat. Tjejen satt ju precis bredvid och tyckte det var pinsamt med en sån fråga.
Då svarade "översittaren" att jag inte skulle lägga mej i. Hahahaah….Ja jösses.
haha du skulle inte lägga dig i??? du skulle fråga henne vad hon tror hon gör då, som lägger sig i ALLT;)
/Ingalill
Precis ingann!
Och jag "skyddar" de som är anställda eftersom jag är gruppledare.
Kommer det in någon som ställer sånna frågor då reagerar jag ju.
du får säja till henne att hennes beteende inte är ok. jag skulle bli galen av det… dig som gruppledare måste hon väl lyssna på om du säjer till henne! annars skulle jag nog ganska snart ta upp det med chefen…
/Ingalill
Chefen har hon blivit bästa bundis med. Så den vägen går jag inte.
Men hon slutar ju nu på fredag hos oss. Sedan slipper vi henne.
Hon vet att jag är gruppledare. Därför retar hon upp mej, tror jag. Med mening.
skönt att hon slutar:) annars får du spela in henne så chefen hör hur hon håller på…
/Ingalill
Jaaa..det vore en ide…hahahah..
Man kommer inte in så på ett företag som man ska praktisera på. Då får man ta det lite lungt. Inte hålla på och sätta sej upp mot andra.
Mia:
Usch vilken energitjyv! :(
Men det finns gott om såna där. Tror faktiskt dom finns på alla arbetsplatser, mer eller mindre.
Jag har ingen sån kollega, men jag har en vän som har ett rent helvete på jobbet, pga en kollega! Tycker så synd om henne, o tro mig, hon är värre än din kollega…
Läs här o stötta gärna min väninna…
Ja..min chef är som hon är. En dag så skulle vi ha personal möte. Detta skulle vara på en måndag. Sedan har jag Antons sjukgymnastik just den dagen mellan 16.00-18.00. Sa att jag kan alla andra dagar men inte måndag. Jaha sa och vilken tid är jumpan då?? Ja mellan 16.00-18.00 sa jag. Jaha….sa hon kan han inte hoppa över den?? Nej sa jag detta är vigtigt eftersom vi har missad några gånger redan…och det handlar om Antons framtid.
Sedan min andre kollega som alltid är så sammanrabetsvillig började komma med förslag..kan vi inte ta tisdan..men då var han själv på kusr så funkade inte. Sedan sa jag Onsdag då?? Men chefen ville inte ens lyssna…jag upprepade Onsdag då flera gånger. Tills slut fick jag svaret från chefen….nej jag har min körr övning då..jaha sa jag kan du inte hoppa över den? Nej..vi ska snart har framträtande….Jaha tänkte jag så hon menar alltså att en körr övning är vigtigare än mins sons framtid. Ja jag började verkligen undra hur denna chef tänker…eller tänker hon alls??
Mirjami: Jag har bara dåliga erfarenheter av chefer inom vården. Där kan man kalla de för översittare.
Min gamla chef sa att jag var alkoholist. _"Hon hade sett tecknen!"
_
Öhhhh….vilka tecken, frågade jag. Det kunde hon inte svara på.
Jag hade då svår magkatarr pga jobbsituationen och mina hemförhållanden. Tydligen kan man inte ha problem med magen utan att ha problem med spriten, enligt henne.
Jag skulle anmäla mej när jag kom och när jag gick hem hos henne.
Ändå hade jag jobbat extra och jobbat ensam på semestern som plus-jobbare. Vilket man INTE fick då. Det skulle skrivits över som sem.vik. om det skulle varit lagligt rätt. Men de ville hon inte. Sen fick man bara skit.
Den dagen jag sade upp mej så skrattade jag henne rätt upp i ansiktet. Vilken känsla det var.
Det finns chefer som verkligen rider på att de har makt. Men en dag så får de igen. Förstår inte hur en chef kan bete sig så.
Mia: Översittare finns överallt. Tyvärr. Många gånger är de väldigt osäkra på sig själva och därför beter de sig som denna person. Tur hon slutar. Då får ni nog lite lugn och ro
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Var på en kurs idag. En mycket lärorik kurs kan jag ju säga. Handlar om just detta Dåliga chefer. Jag och min kollega kan ju knappt prata med varandra utan att vi har chefen hängandes över oss. Med chefen är det ok att prata….men inte med sina andra kollegor…så mycket som vi nu hinner prata med varandra. Ja vi säger god morgon på morgonen….sen hinner vi inte så myckt mera. Kankse några ord vid lunchen….Ja tycker att det inte finns något att klaga på…vi jobbar och sliter säkert allt vi hinner med.
Idag kommer hon, översittaren, sista dagen. Ska bli kul att se hurdan hon är idag.
Men jag kommer att säga ifrån om hon håller på som hon gjorde sist.
Hon är inne på folks privata saker och frågar en massa. Tycker verkligen inte man gör så. Hon är ju inte ens fast på vårt jobb så anledningen att lära känna folk där är mycket liten i hennes fall.
Men hon är så himla nyfiken. Så till den milda grad att hon inte drar sej för att fråga om nånting. Utan det är bara rakt av…pang bom så är frågan ställd.
TVI, säger jag bara.
#15 Är hon släkt med vår vicevärd?
Han drar sig inte ens för att kolla i folks brevlådor.
Väl mött, Tatsja
Igår var sista dagen för översittaren.
Men hon var ganska trevlig då. Fast vissa pikar och ingående frågor var det ändå.
Hon smörade som 17 med kakor och choklad. Tog till och med kort på oss alla fastän det var fler som inte ville vara på kort alls. Jag sa till henne att hon får ju respektera det. Men inte då!
Sen sa hon: "Nu slipper ni mej"
Hahahah..Ingen svarade på det.
Så nu är vi en översittare mindre. Nu får vi se när nästa kommer..Hahahah
skönt:) hoppas ni får det lugnt nu och att ni får en "normal" nästa gång 
/Ingalill
Ja..kan bara hålla med…det måste varit sååå skönt att ha sluppit henne.
Tack och lov Mia. Nu är ni av med henne.
Väl mött, Tatsja
Tyvärr är världen full av människor som tycker att det är så mycket bättre än alla andra och på något sätt anser sig ha fått rätten att också behandla människor hur som helst. Som min fina farfar alltid sa: Idioter kommer du att möta många gånger om livet ut, se till att accpetera det och ignorera dem 
Dock är det inte alltid så lätt som alla vet.
Kramar
Amor Vincit Omnia