Dammsugare
Har bestämt mig för att nu är det dax! Jag måste ha en ny dammsugare. Har tittat runt lite på nätet på vad som finns att köpa här i stan. Men vad är det jag ska titta efter? Det är rena kinesiskan för mig ju!
Tacksam för all hjälp. Har två katter varav den ena är lite mer långhårig så det måste vara bra sug i den.
Ensam - men stark!
Oj..heheh..
Jag måste ha en jag med…
Det beror ju på hur mycket den får kosta med Lilac….finns ju många bra för en 1000-lapp i affärerna.
Annars kan du kolla på www.enkrona.se. Det är en auktion. Där finns så man kan lägga bud på dammsugare utan påse på 1800 W.
Kolla in den sidan om du har lust. Inte alltid det finns dammsugare men de kommer med jämna mellanrum.
Jag köpte en "Menuett 2000W" på Jula i höstas för 399 kr.. påslös och ställbart sug:) det enda negativa är att den låter lite högt på högsta sug men det är det värt:) jag är supernöjd med den!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Jag har en electrolux jag är väldigt nöjd med..men ingen aning om vilken modell
Får återkomma med det 
Amor Vincit Omnia
Jag gillar dessa!!!
Electrolux Ultra Silence >>
Totalt knäpptysta, näst intill… O suger bra! ;)
Man skulle kunna dammsuga mitt i natten
utan att grannarna hör ett ljud! :)

Volta är ju min personliga favorit. Volta rolfy höll i 7 år med både djur och barn vilket gör att den varit mer än flitigt använd. Nu har jag sen några månader en Volta sprite och den är jag också supernöjd med.
Eftersom jag jobbat i hemtjänsten har jag träffat på många olika dammsugarsorter. En del helt omöjliga att hitta rätt påsar till. Påslösa är inte min favorit, min erfarenhet är att de inte är lika effektiva. Många dammsugare är klumpiga och inte följsamma. Så testa i affären och se om den följer med bra. Prova också om den är lätt att öppna och stänga och byta påse i.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Tack för alla goa tips! 
Skulle behöva dem allihop nu efter att ha haft huset fullt av gäster! Min egen flyttar nog mest runt dammet har jag en känsla av!
Ensam - men stark!

Hmm…jag vill ha en rejäl maskin jag med bra sug och LÅÅÅÅNG sladd.
Har en gammal men den är faktiskt bra och jag har inte sett någon med lika lång sladd ännu.